ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 5 شهريور 1403
دوشنبه 5 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 23 مرداد 1403     |     کد : 204295

یک روانشناس نوجوان و جوان:

خلاء‌های عاطفی در روابط پدر و مادر در رفتار اجتماعی جوانان تاثیر می‌گذارد

یک روانشناس با بیان اینکه خانواده به عنوان بستر مهم تربیتی و فرهنگی عاملی مهم برای پرورش یک جوان است، افزود:

ایسنا/آذربایجان شرقی یک روانشناس با بیان اینکه خانواده به عنوان بستر مهم تربیتی و فرهنگی عاملی مهم برای پرورش یک جوان است، افزود: متاسفانه در برخی خانواده‌ها خلاءهایی در روابط عاطفی پدر و مادر، والدین و فرزندان ایجاد شده که نتیجه همه این کمبودها، وارد جامعه می‌شود.

سالار صمدزاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جامعه ما مثل تمامی جوامع مختلف دیگر خلاءهایی دارد که با پی بردن به آن‌ها می‌توانیم کمک حال نسل جوان باشیم. 

وی اظهارکرد: وقتی جوانان از دانشگاه فارغ التحصیل شدند با مساله یافتن شغل روبه‌رو می‌شوند و اغلب مشکلات از همین جا آغاز می‌شود، چرا که در دانشگاه‌های ما به جای مهارت‌آموزی صرفا دریافت مدرک تحصیلی هدف قرار گرفته، دریغ از اینکه اگر جوان در فن یا مهارتی توانایی و استعداد داشته باشد، می‌تواند برای خود شغل مناسب پیدا کرده و کسب درآمد کند و درگیر بحران‌های اجتماعی و روانی نشود.

وی ادامه داد: وقتی جوانی بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه وارد جامعه شده و شغل مناسبی پیدا نمی‌کند با یک بحران بزرگ روحی مواجه می‌شود.

وی گفت: دانشگاه، رسانه‌ها و در مرحله اول خانواده می‌تواند یک جوان را از نظر فرهنگی تربیت کرده و وارد جامعه کند و زمانی که وارد آن شد، جامعه این جوان را باید پرورش دهد تا از انحطاط و گسستگی جلوگیری شود.

وی مطرح کرد: اگر در یک جامعه، خانواده، تکیه‌گاه جوان باشد و قانون‌گذار اعلام کند در کنار آموزش، مهارت‌آموزی و شغل مناسب هم ایجاد کرده است، جوان با آموزش و مهارت پیش می‌رود و طبق علاقه، شغل خود را پیدا می‌کند در نتیجه وقتی جوانان شغل مورد علاقه خود را داشته باشند دیگر دلیلی ندارد این جوان بیکار بوده و به سوی کارهایی که برای جامعه یک خط قرمز محسوب می‌شود مثل اعتیاد، الکل و مواد مخدر برود.

این روانشناس نوجوانان و جوانان اظهار کرد: صداوسیما می‌تواند در بحث فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی به مقاطع آموزشی کمک کند، همچنین خانواده می‌تواند در بستر تربیتی و فرهنگی، کودک را آماده ورود به جامعه بکند و در راس این ارگان‌ها، جامعه می‌تواند یک بستر مناسبی برای جوانان فراهم کند تا جمعیت کشور را از انحطاط و گسستگی دور کرده و به سوی پیشرفت و اهداف عالی پیش ببرد.

وی گفت: جوانان در یک بازه سنی خاص، خودنمایی می‌کنند و تلاش دارند خود را به جامعه و خانواده خود اثبات کنند. برخی از جوانان با درس خواندن سعی می‌کنند خودی نشان دهند اما بعضی از جوانان متاسفانه با دوستان نادرست و بستر اعتیاد خودنمایی می‌کنند که این عامل متاسفانه باعث پیامدهای ناگوار برای خانواده و جامعه  می‌شود. 

این روانشناس یادآوری کرد: اگر جوان در جامعه از سوی خانواده و اجتماع درک نشود و مشاهده کند که بستری برای پیشرف فراهم نیست، انرژی که می‌تواند به صوت مثبت تخلیه کند را به سمت راه‌های نادرست می‌برد.


نوشته شده در   سه شنبه 23 مرداد 1403  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode