ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 29 خرداد 1403
سه شنبه 29 خرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 17 خرداد 1403     |     کد : 203841

حجت‌الاسلام کازرونی بیان کرد:

اصل تحقق «حج برائت»

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امسال با توجه به جریان غزه و حمایتی که آمریکا از صهیونیسم و حامیان آن انجام می‌دهد، شایسته است ...

ایکنا-عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امسال با توجه به جریان غزه و حمایتی که آمریکا از صهیونیسم و حامیان آن انجام می‌دهد، شایسته است بیش از گذشته در زمینه برائت تلاش شود، در خصوص منطق قرآنی برائت و نقش حجاج در این موضوع گفت: اصل انتقال منطق قرآنی «حج برائت» از سوی حجاج، انس، تأمل و عمل به آیات قرآن کریم است.


پایه شعار حج امسال «قرآن‌محوری، همدلی و وحدت» نامگذاری شده است موضوعی که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و امام راحل(ره) بوده است. با شروع مراسم حج یکی از موضوعات مورد تاکید در این زمینه اقتدار اسلامی و در امتداد آن، برائت از مشرکان و بیزاری جستن از ظالمان است که به عنوان محور حج ۱۴۰۳ نیز معرفی شد؛ برهمین اساس اهمیت ویژه مسئله «برائت» در حج امسال با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب حج امسال را  «حج برائت» نامیدند، بیش از پیش بر همگان روشن شد. با توجه به این موضوع گفت‌وگویی را با حجت‌الاسلام والمسلمین محسن کازرونی، رئیس هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی‌(ره) و عضو مجلس خبرگان رهبری داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با ایکنا، درخصوص منطق قرآنی برائت و نقش حجاج در تبلیغ این موضوع با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر تبلیغ منطق قرآنی برائت از سوی حجاج گفت: انتقال صحیح منطق قرآنی «حج برائت» از سوی حجاج چند بخش دارد که قدم اول آن انس با قرآن کریم و قدم بعدی تأمل در آیات و در نهایت عمل کردن به قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه جریان برائت از مشرکان از ابتدای انقلاب تا امروز ادامه دارد، گفت: ثمره تلاوت، انس، تأمل و عمل به قرآن کریم همین موضوع است. تلاوت در این سفر نباید فراموش شود، تأمل در آیات باید جزء برنامه‌های اصلی حجاج باشد و عمل مهمترین بخش از این حرکت است تا بتوانند برائتی قرآنی را انجام دهند.

کازرونی با تاکید بر اینکه امسال با توجه به جریان غزه و حمایتی که آمریکا از صهیونیسم و حامیان آن انجام می‌دهد شایسته است بیش از گذشته در زمینه برائت تلاش شود، گفت: یکی دیگر از اقداماتی که حجاج می‌توانند این منطق قرآنی را به جهان نشان دهند، این است که اجناس آمریکایی را خریداری نکنند و اجناسی که مربوط به حامیان اسرائیل است، نخرند و از داشته‌های داخلی استفاده کنند. همچنین در این سفر مسلمانان جهان را در خصوص این موضوع ارشاد کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مسئله تنفر از رژیم صهیونیستی ویژه موسم حج نیست و این موضوع امروز در تمام دنیا وجود دارد، اظهار کرد: حجاج باید ضمن روشنگری سایر مسلمانان جهان آنها را از جنایات اسرائیل و آمریکا و حامیان آنها آگاه سازند. روزی شاید گفتن این حرف‌ها سخت بود، اما امروز چهره کثیف اینها به خوبی برای همه مشخص شده است و به راحتی می‌توان این تبلیغ را انجام داد.  

وی با بیان اینکه امروز در دل آمریکا و اسرائیل جوانان، دانشجویان و مراکز علمی بسیاری علیه این سیاست‌ها و تفکرات ابراز تنفر می‌کنند، گفت: این نشان می‌دهد که دیگر حجت بر همه تمام شده است تا منطق قرآنی برائت و حقانیت منطق امامین انقلاب اسلامی در این زمینه روشن شود و امیدواریم که در این زمینه موفق باشند و ما را نیز در سرزمین وحی دعا کنند.

کازرونی گفت: حجاج به جایی می‌روند که جای نزول وحی است و روایات ما راجع‌به اینکه انس به قرآن و ختم قرآن در این سرزمین مقدس چقدر آثار زیادی دارد، بسیار است. اما متاسفانه گاهی زرق و برق‌ها چشم را می‌گیرد، لذا متوجه باشند که درگیر این موارد نشوند تا از انس با قرآن در این سفر عبادی و سیاسی غافل نشوند.


برچسب ها
نوشته شده در   پنجشنبه 17 خرداد 1403  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode