ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 29 خرداد 1403
سه شنبه 29 خرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 20 خرداد 1403     |     کد : 203855

آغاز طرح تابستانی «نشاط معنوی» در بقاع متبرکه از ۱۰ تیرماه

طرح تابستانی نشاط معنوی از ۱۰ تیرماه لغایت ۲۰ مردادماه ۱۴۰۳ ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر رده سنی ۸ الی ۱۸ سال در بقاع متبرکه سراسر کشور اجرا می‌شود.

طرح تابستانی نشاط معنوی از ۱۰ تیرماه لغایت ۲۰ مردادماه ۱۴۰۳ ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر رده سنی ۸ الی ۱۸ سال در بقاع متبرکه سراسر کشور اجرا می‌شود.  

به گزارش ایسنا، سازمان اوقاف و امور خیریه در این باره اعلام کرد:

اوقات فراغت تابستان بهترین فرصت برای جوانان و نوجوانان است تا با ارتقاء روحیه و کسب مهارت‌های زندگی و کشف هویت اجتماعی خویش، آماده ورود به دنیای جدیدی از قبول مسئولیت های اجتماعی شوند.  
 
با تقویت بنیه دینی و نیز قوای بدنی این عزیزان، باید در تقویت جسم و روح آنها همت کرده و در کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بکوشیم. اگر دلسوزان نسل جوان، برای آینده سازان انقلاب اسلامی برنامه‌ای نداشته باشند، دشمنان این خلاء را پر کرده و آنان را به برنامه‌های خود مشغول خواهند کرد.  
 
آنچه که نسل جوان ما را امروز به شدت به خود مشغول کرده، فضای مجازی و بازیهای رایانه ای و غرق شدن در این دنیای جذاب و البته بسیار خطرناک است، لذا ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها و ادارات اجرایی با همکاری مراکز افق جهت برگزاری طرح تابستانی «نشاط معنوی» در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه همت گمارده اند.  
 
این طرح از ۱۰ تیرماه  لغایت ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۳ ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر رده سنی ۸  الی ۱۸ سال اجرا می شود.  
 
ایجاد هویت دینی و اسلامی با استفاده از روش‌های نوین آموزشی و معارفی غیر مستقیم، استفاده از ابزارهای روز و جذاب همانند ظرفیت سالم فضای مجازی و ارتباط‌گیری مؤثر، زمینه‌سازی تربیت نسل جوان و نوجوان جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه و مراکز افق، تقویت بنیه جسمی و ایجاد نشاط روحی با استفاده از برنامه های ورزشی و  مهارت افزایی و توانمندسازی دانش‌آموزان در کلاس‌های طرح نشاط معنوی از اهداف این طرح است.  
 
مدیریت کلان طرح نشاط معنوی در سطح استان بر عهده معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان و در سطح شهرستان برعهده کارشناس فرهنگی اداره اجرایی و مدیریت اصلی اجرای طرح نشاط معنوی در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه بر عهده مدیر مرکز افق و یا فردی متعهد، متخصص و توانمند به انتخاب هیئات امنای بقعه است.  

اساتید و مربیان طرح نشاط معنوی، مبلغین اعزامی، بومی و ائمه جماعات مستقر در بقاع متبرکه، مربیان سبک زندگی اسلامی بقاع متبرکه، اساتید فنی و حرفه‌ای، دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و سایرمربیان توانمند و متخصص (شامل: فرهنگیان، اساتید حوزه، دانشگاه و... و) هستند.  
 
از جمله برنامه های این طرح می توان به برگزاری برنامه‌های ترکیبی آموزشی و ورزشی اشاره کرد. در این بخش، طبق سنوات گذشته، کلاس‌ها در داخل بقعه با حضور اساتید و مربیان برای مخاطبین طرح برگزار می‌شود.  
 
همچنین نظر به اثرات و برکات هیئات مذهبی در بیمه کردن جوانان و نوجوانان در مقابل هجمه آسیب های اجتماعی و ارتقاء بنیه اعتقادی و ایمانی آنها، مراکز افق بقاع متبرکه اقدام به راه اندازی هیئات جوانان و نوجوانان در امامزادگان کرده اند. ضمناً نظر به تقارن ماه محرم‌الحرام با طرح نشاط معنوی، به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا نوجوانان و جوانان عضو این هیئات علاوه بر حضور در برنامه های معمول بقعه، برنامه عزاداری ویژه ای در امامزاده برای خود داشته باشند.  
 
برنامه های ورزشی نیز در رشته‌های شنا، فوتبال، والیبال، آمادگی جسمانی و هنرهای رزمی، تنیس روی میز و دیگر رشته‌های ورزشی جذاب جهت ارتقاء روحیه و تقویت بنیه جسمی جوانان و نوجوانان اجرا می شود. همچنین آموزش‌های فنی، هنری و مهارتی و آموزش مهارتهای ده‌گانه زندگی توسط مربیان سبک زندگی اسلامی (مدیریت هیجان و کنترل خشم، ارتباطات موثر، حل مسئله و تصمیم‌گیری، مدیریت استرس و...) در دستور کار قرار دارد.


برچسب ها
نوشته شده در   يکشنبه 20 خرداد 1403  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode