ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 24 دي 1402     |     کد : 202720

افراد مبتلا به اختلال شخصیتی چه رفتاری دارند

یک روانپزشک گفت: افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی، دلبستگی به دیگران و قوانین زندگی اجتماعی ندارند.

یک روانپزشک گفت: افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی، دلبستگی به دیگران و قوانین زندگی اجتماعی ندارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فربد فدایی در گفتگو با رادیو سلامت، با بیان اینکه افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی، دلبستگی به دیگران و قوانین زندگی اجتماعی ندارند، افزود: این افراد بی عاطفه و به فکر لذت‌های آنی هستند. نسبت به همسر و فرزند احساس مسئولیت نمی‌کنند و با وجود اینکه رفتارشان موجب تنبیه و تحقیر آنها می‌شود، نمی‌توانند رفتارشان را تغییر دهند.

وی با بیان اینکه این افراد قضاوت اجتماعی ندارند، ادامه داد: افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی عموماً با دلیل تراشی، خودشان را متقاعد می‌کنند که اعمالشان درست است.

این روانپزشک گفت: فرد ضد اجتماعی می‌داند که چه کار می‌کند و به عملکرد نامناسب خود آگاه است و می‌داند این رفتار پذیرفته نیست، اما دیگران برای او اهمیت ندارند.

وی با تاکید بر اینکه اختلال شخصیتی، تنها اختلالی است که قبل از ۱۸ سالگی و در دوران کودکی هم نشانه‌هایی دارد، افزود: کودک مبتلا دروغ می‌گوید، جانوران و کودکان کم سن و سال تر از خود را آزار می‌دهد. سریع عصبانی می‌شود و از مدرسه فرار می‌کند.

فدایی ادامه داد: فرد مبتلا به این اختلال، از دوران کودکی خشن و پرخاشگر است. سیگار می‌کشد. شب بیرون از منزل می‌ماند و در اغلب اوقات، خانواده‌ی او از هم گسیخته است.

وی در ادامه بیان کرد: اگر این موارد در کودکی دیده شود و کودک درمان نشود، او در نوجوانی و بزرگسالی اختلال دچار شخصیت ضد اجتماعی می‌شود.

این روانپزشک گفت: نبودن پدر در سن حساس، یعنی سن قبل از مدرسه، ممکن است با اختلال ضد شخصیت اجتماعی کودک مرتبط باشد.

فدایی در خصوص چگونگی رفتار با این افراد، اظهار داشت: با آرامش با افراد دارای اختلال شخصیت ضد اجتماعی رفتار کنید. در این افراد تنبیه تأثیری ندارد، اما گروه درمانی توسط فرد آگاه، با صبر و حوصله ممکن است مؤثر واقع شود.

 


نوشته شده در   يکشنبه 24 دي 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode