ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 4 دي 1402     |     کد : 202562

چرا رفتار خشونت آمیز داریم؟

ک روانشناسی تصریح کرد: افراد با تیپ‌های شخصیتی ایده‌آل‌گرا، کمال‌گرا، دارای اعتماد به نفس کاذب و اختلالات شخصیتی پتانسیل و زمینه‌های بروز رفتارهای خشونت آمیز را دارند.

ایسنا/آذربایجان شرقی یک روانشناسی تصریح کرد: افراد با تیپ‌های شخصیتی ایده‌آل‌گرا، کمال‌گرا، دارای اعتماد به نفس کاذب و اختلالات شخصیتی پتانسیل و زمینه‌های بروز رفتارهای خشونت آمیز را دارند.

سالار صمدزاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خشونت با هدف آسیب رساندن به دیگران رخ می‌دهد که انواع آن را می‌توان در تحقیر، توهین، ضرب و شتم، تجاوز، تخریب اموال و قتل دسته بندی کرد که متاسفانه آمار روبه رشدی در کشورهای مختلف دارد.

وی با اشاره به اینکه اقشار و افراد ضعیف در معرض خشونت قرار دارند، افزود: رفتارهای خشونت آمیز نوعی اعمال خشونت بر دیگران است که موجب آسیب و صدمه در فرد می‌شود و عوامل مختلف از جمله دلایل بیولوژیکی و محیطی بر آن تاثیر بسزایی دارد که زنان، کودکان، سالخوردگان و گروه های اقلیت بیشتر در معرض آن قرار دارند.

وی به تقسیم بندی انواع خشونت با توجه به نوع الگوی رفتاری اشاره کرد و گفت: عوامل اجتماعی و روانشناختی در بروز خشونت از جمله محرومیت، اهمیت فراوانی دارند و الگوی رفتاری مانند حمله فیزیکی علیه خود، اشیا و دیگران از تقسیم بندی متفاوتی در خشونت برخوردار هستند. 

صمدزاده به راهکارهای پیشگیری و جلوگیری از بروز خشونت اشاره کرد و افزود: شمارش معکوس از شماره ۵۰ تا صفر، نفس عمیق کشیدن، قدم زدن، تکرار کلمه مناسب و آرام‌بخش، گوش دادن به موسیقی، دوری از مسئله مورد عصبانیت و ابراز عصبانیت از جمله راهکارهای پیشگیرانه از بروز خشونت در افراد هستند.

وی به راهکارهای پرهیز از افراطی ‌گری نیز اشاره کرد و افزود: شیوه و سبک زندگی و محیط در نوع رفتار افراد تاثیر بسزایی دارد و در راستای جلوگیری از افراطی گری باید از کمال‌گرایی دور شده و واقع‌گراتر شویم، پرهیز از قضاوت زودهنگام، صرف زمان برای کار های هدفمند و مناسب، دست کشیدن از تفکر همه یا هیچ، درس و پند گرفتن از اشتباهات و ارتباط برقرار کردن با افراد مختلف بدون قیاس کردن از راهکار هایی برای پیشگیری از افراطی گری است.


نوشته شده در   دوشنبه 4 دي 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode