ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 14 تير 1399     |     کد : 192857

آیا بحث کردن به رابطه شما صدمه می‌زند؟

گاهی زوج‌ها در خصوص بحث‌هایی که می‌کنند از مشاورها کمک می‌گیرند.آن‌ها معمولا متوجه نمی‌شوند که بحث کردن همیشه چیز بدی نیست.

گاهی زوج‌ها در خصوص بحث‌هایی که می‌کنند از مشاورها کمک می‌گیرند.آن‌ها معمولا متوجه نمی‌شوند که بحث کردن همیشه چیز بدی نیست.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام مشاورانه، در حقیقت بحث کردن نشانه سلامت یک رابطه است اما بعضی‌اوقات این بحث کردن تبدیل به مشکل می‌شود. پس چطور می‌توان متوجه تفاوت این دو شد؟ یا حتی به مشاوره ژنتیک نیاز دارید؟

در اینجا شرایطی که بحث باعث صدمه جدی به رابطه شما می‌شود ذکرشده است.

بحث هیچ‌وقت به نتیجه نمی‌رسند

بیشتر زوج‌ها مشکلاتی دارند که در هر دعوا تکرار می‌شود، اما مشکل زمانی به وجد می‌آید که بحث‌های تکراری و بدون نتیجه بر سر مسائل تکراری داشته باشید، این مشکل ممکن است به دلیل نقص در مهارت‌های ابتدایی باشد یا از مشکلات عمیق‌تری سرچشمه گیرد که به بی‌نتیجه بودن بحث ختم می‌شود.

بحث با سکوت یکی از طرفین خاتمه می‌یابد

این راه که یک نفر پیش از رسیدن به نتیجه بحث را خاتمه دهد نیز باعث نتیجه نگرفتن بحث می‌شود. فرد این کار را انجام می‌دهد زیرا برای ادامه بحث بسیار خسته است یا از نظر عاطفی درمانده شده است.

بحث شامل توهین یا بی‌احترامی است

گاهی اوقات این بحث نیست که به رابطه شما صدمه می‌زند بلکه شیوه بحث کردن است که به شما ضربه می‌زند. شاید به نظر بی‌اهمیت بیایید ولی این‌گونه رفتارها باید حتما بررسی شوند زیرا نشانه‌هایی از ناتوانی در آن به چشم می‌خورد.

بحث‌هایی که شما را از همسرتان دور می‌کند

به‌تازگی در یک جلسه مشاوره زوج تحت درمان اقرار داشتند که هنوز دوست دارن رابطه خوبی با هم داشته باشند اما حس می‌کنند که همیشه در حال بحث کردن هستند. این بدین معنی است که بحث کردن روی احساسات آن‌ها نسبت به یکدیگر اثر گذاشته است. اگر احساس می‌کنید بحث کردن بر رابطه و صمیمیت شما اثر می‌گذارد بهتر است به دنبال راه‌حل باشید.

وقتی به رابطه خود فکر می‌کنید به یاد بحث کردن می‌افتید

اگر بحث خوب است پس چه زمانی به رابطه شما صدمه می‌زند؟ وقتی یاد شریکتان می‌افتید، عکس او را می‌بینید یا آهنگ موردعلاقه او را گوش می‌دهید یاد بحث کردن می‌افتید؟ اگر جواب مثبت است، شما بیش‌ از اندازه بحث می‌کنید.

هنگام دعوا چه نوع شخصیتی دارید؟

به‌منظور جلوگیری از صدمه ناشی از بحث کردن به رابطه شما، ابتدا باید مشخص کنیم شما در دعوا چه نوع شخصیتی دارید. طی تحقیقات انجام‌شده در مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه تگزاس، شش دسته‌بندی برای ویژگی افراد در دعوا معرفی‌شده است.

۱. شما به هر قیمتی از دعوا فرار می‌کنید.

۲. احساس می‌کنید هر انتقاد یا اختلاف‌نظری حمله به شماست.

۳. غیرمنصفانه عمل می‌کنید و سریع پشیمان می‌شوید.

۴. هنگام درگیری و تنش از کنترل خارج می‌شوید.

۵. هنگام عصبانیت عقب‌نشینی می‌کنید و ساکت می‌شوید.

۶. مشکلات پیشین را مطرح می‌کنید.

همه‌ی ما زمان‌هایی شده که این شرایط را تجربه کرده‌ایم. شاید فرد از این راه‌ها استفاده می‌کند زیرا کشمکش و مجادله اورا اذیت می‌کند، پس سعی می‌کند راهی برای فرار از آن پیدا کند بدون این‌که بحث واقعاً به نتیجه برسد.

چگونه منطقی بحث کنیم

آرام باشید: هیچ‌وقت چیزی را با استرس و نگرانی بیش‌ از اندازه به دست نمی‌آورید. آرام ماندن از طولانی شدن دعوا جلوگیری می‌کند.

احساسات را با کلمات بیان کنید، نه عمل: حرکات شما از کلمات شما صدای بلندتری دارند.

درگیری‌های قدیمی را مجدداً مطرح نکنید: مطرح کردن بحث‌های قدیمی هیچ سودی ندارد، به‌خصوص اگر قبلاً حل‌ شده باشد.

 هیچ‌کس با بروز اختلافات قدیمی خوشحال نمی‌شود. این کار همچنین می‌تواند حل و فصل دعوا را دشوارتر کند، زیرا ممکن است حتی آنچه را که در موردش بحث می‌کردید را هم فراموش کنید.

همدیگر را متهم نکنید: هرگز بحث را با متهم کردن همسرتان به‌اشتباه انجام دادن کاری شروع نکنید این کار باعث می‌شود همسرتان در لاک دفاعی قرار بگیرد، بحث شما هم به نتیجه‌ای نمی‌رسد.

از سکوت خودداری کنید

این گزینه ممکن است بسیار هوشمندانه به نظر برسد مخصوصاً وقتی شریک زندگیتان از چیزی ناراحت است، ولی می‌تواند تأثیری مخالف چیزی که در نظر داشتید به همراه داشته باشد.

سکوت ممکن است اشتباه معنی شود و به همسرتان این احساس را منتقل کند که احساسات او برای شما مهم نیست، اگر تصمیم بر سکوت گرفتید حداقل به همسرتان بگویید که چرا این تصمیم را گرفته‌اید به‌عنوان‌مثال، تلاش برای جمع‌آوری افکار خود، جلوگیری از گفتن چیزی که در آینده پشیمان خواهید شد و غیره

وجود بحث‌های جدی که به رابطه شما صدمه میزند به معنی شکست و فروپاشی زندگی شما نیست. مشاوره می‌تواند در شناسایی، مدیریت مشکلات و یادگیری مهارت‌های بحث کردن به زوجین کمک کند. حقیقت این است که قرار نیست بحث نکنید بلکه هدف حرف زدن و حل کردن مشکلات با کمک یکدیگر، بدون ایجاد دلخوری در طرفین است.

تماس با مرکز مشاوره ستاره ایرانیان

اگر فکر می‌کنید بحث کردن، به زندگی مشترکتان صدمه می‌زند هرچه زودتر برای مشاوره تلفنی با شماره ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲ تماس بگیرید و از کمک مشاورهای ما برای بهبود زندگی خود استفاده کنید.


برچسب ها
نوشته شده در   شنبه 14 تير 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode