ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 19 ارديبهشت 1390     |     کد : 19194

تشكيل جلسه دولت به رياست احمدي نژاد و با حضور مصلحي

جلسه ديروز هيئت دولت به رياست دكتر احمدي نژاد و با حضور حيدر مصلحي وزير اطلاعات برگزار شد.

جلسه ديروز هيئت دولت به رياست دكتر احمدي نژاد و با حضور حيدر مصلحي وزير اطلاعات برگزار شد.
تشكيل جلسه ديروز دولت با حضور احمدي نژاد و مصلحي را مي توان پاياني دانست بر بيش از دو هفته التهاب و خبرسازي كه متاسفانه بيش از هر كس دشمنان نظام جمهوري اسلامي از آن سود بردند. برخي مقام هاي آگاه درون دولت به كيهان گفتند حيدر مصلحي از ابتداي جلسه ديروز در محل هيئت دولت حاضر بود و جلسه دولت نيز در زمان مقرر (حدود 3 بعدازظهر) به رياست دكتر احمدي نژاد تشكيل شد. خبرگزاري ايرنا ساعت 17 ديروز اين خبر را تاييد كرد.
حدود 3 هفته پيش و به دنبال ايجاد يك مسئله كاري درون وزارت اطلاعات دكتر احمدي نژاد، مصلحي را از سمت وزارت اطلاعات بركنار و وي را به عنوان مشاور اطلاعاتي خود منصوب كرد. پس از اين جابجايي، رهبرمعظم انقلاب اسلامي با ارسال پيامي خطاب به رئيس جمهور تاكيد كردند اين اقدام را به مصلحت دولت و كشور نمي دانند و دستور دادند كه اين تصميم منتفي شود.
چند روز بعد از اين دستور و در حالي كه در اين ميان ديداري هم بين رهبري و رئيس جمهور انجام شده بود، رهبرمعظم انقلاب اسلامي با صدور فرماني علني خطاب به مصلحي از وي خواستند «با توجه به ماموريت هاي حساس وزارت اطلاعات»، «با قدرت» به انجام ماموريت هاي خود ادامه دهد.
همچنين پس از اين نامه، رهبرانقلاب در يك سخنراني عمومي (ديدار با مردم فارس در 3/2/90) تاكيد فرمودند كه مسئله مهم و غيرقابل حلي درباره موضوع وزارت اطلاعات وجود ندارد و دشمن مانند هميشه در اين مورد هم بيهوده به شادماني روي آورده است. رهبرمعظم انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود تاكيد كردند كه هرگز اجازه رسوخ انحرافات درون نظام را نخواهند داد و به شدت با آن مقابله مي كنند.
هم زمان با اين اتفاقات رئيس جمهور در دو جلسه پي در پي هيئت دولت شركت نكرد و غيبت چند روزه احمدي نژاد اين تصور را بوجود آورد كه شكافي در سطوح بالاي نظام ايجاد شده است. همين تصور بود كه انبوهي از گمانه زني ها و خبرسازي ها را از پي خود آورد و بويژه جريان ضدانقلاب را نسبت به آنكه بتواند از اين آب گل آلود ماهي بگيرد به طمع انداخت.
اما در همين ايام ديدارها و رايزني هاي سياسي متعددي هم با رئيس جمهور انجام شد كه تقريبا در تمامي آنها بر حل نهايي موضوع تاكيد مي شد. نقطه عطف ماجرا اما زماني بود كه رئيس جمهور پس از حدود 10 روز خانه نشيني يكشنبه گذشته در جلسه دولت حاضر شد و در سخناني بر تبعيت خود و دولت از ولايت فقيه تاكيد كرد.
با وجود اين كه تصور مي شد حضور احمدي نژاد در دولت پايان ماجراست اما اجازه نيافتن مصلحي براي حضور در دولت طي روزهاي يكشنبه و چهارشنبه باز هم باعث كش پيدا كردن موضوع شد و نگراني هايي را در ميان اصولگرايان و دوستداران دولت بوجود آورد.
در اين مدت بسياري از شخصيت هاي برجسته و چهره هاي شناخته شده ديني و سياسي بر ضرورت تبعيت دولت از ولايت فقيه تاكيد كردند و بويژه مشروعيت همه مناصب و اقدامات در دولت را در تبعيت از ولي امر دانستند.
آخرين پرده اين ماجرا همانطور كه انتظار مي رفت در روز يكشنبه رخ داد و چنانكه اخبار متنوع و پيش بيني ها هم نشان مي داد هيئت دولت رسماً از مصلحي براي حضور در جلسه دعوت به عمل آورد و جلسه به رياست احمدي نژاد و با حضور مصلحي بدون هيچ حاشيه اي تشكيل شد.


نوشته شده در   دوشنبه 19 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode