ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 8 ارديبهشت 1390     |     کد : 18737

توليد مرغوب و خريد كالاي ايراني بخش مهمي از جهاد اقتصادي است

رهبر معظم انقلاب در ديدار هزاران نفر از كارگران كشور: توليد مرغوب و خريد كالاي ايراني بخش مهمي از جهاد اقتصادي است

رهبر معظم انقلاب در ديدار هزاران نفر از كارگران كشور: توليد مرغوب و خريد كالاي ايراني بخش مهمي از جهاد اقتصادي است.

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، صبح ديروز در ديدار هزاران نفر از كارگران سراسركشور،«پيشرفت» را سرنوشت روشن و قطعي ملت ايران خواندند و با اشاره به جايگاه و شأن بسيار مهم «كارگر» در اسلام و منطق عقلايي افزودند: پايبندي همه « بخشهاي دولتي، غيردولتي و مردم» به الزامات سال جهاد اقتصادي، موجب جهش در ايران بزرگ و سرافراز خواهد شد.
در اين ديدار كه در آستانه روز جهاني كارگر برگزار شد، رهبرمعظم انقلاب اسلامي، از منظر منطق عقلايي، عنصر «كار و كارگر» را حلقه بي بديل و بسيار مهم تأمين نيازهاي حياتي فرد و جامعه برشمردند.
ايشان در تبيين بيشتر جايگاه «كار و كارگر» افزودند: شأن كارگر در اسلام از منطق عقلايي نيز بالاتر است چرا كه اسلام، كار كارگر را عبادت و عمل صالح مي داند و نبي مكرم بر دست كارگر به عنوان دستي كه آتش به آن نمي رسد، بوسه مي زنند.
حضرت آيت الله خامنه اي، با اشاره به نقش جامعه كارگري در به ثمر رسيدن مبارزات ملت با رژيم ستمشاهي افزودند : در اوايل انقلاب اسلامي نيز عوامل وعناصر چپ آن روز يعني كمونيستها، خيلي تلاش كردند جامعه كارگري را در مقابل اسلام و نظام قرار دهند اما كارگران صداي دين را « صداي آشنا و مطلوب» خود دانستند و در مقابل اين توطئه، ايستادند.
رهبر انقلاب اسلامي شركت وسيع كارگران در دفاع مقدس و بعد از آن، حضور در ميدان كار، تلاش و پيشرفت را نشانه هايي از تعهد عميق جامعه كارگري به اسلام، انقلاب و ايران برشمردند و خاطرنشان كردند: كارگر با غيرت و با شرف ايراني، كار خود را پيكار و مبارزه مي داند و با كار مجدانه، مبتكرانه و مبتني بر ذوق و استعداد ايراني، با دنياي استكبار و كساني كه ركود و سقوط اقتصادي كشور را دنبال مي كنند، مبارزه و مقابله مي كند.
ايشان سياست كلي نظام و مسئولان را ايجاد همدلي و صميميت ميان عناصر دخيل در مقوله«كار» دانستند و در عين حال خاطرنشان كردند: البته كساني در كشور هستند كه به كارگران ظلم مي كنند و حقوق آنان را ناديده مي گيرند اما سياست كلي نظام اسلامي، همفكري و همدلي «كارگر، كارفرما و دستگاههاي مسئول» است.
رهبرمعظم انقلاب اسلامي با اشاره به اقدامات و طرحهاي مهم دولت براي حل مسائل و بهبود وضع جامعه كارگري افزودند: بايد به گونه اي برنامه ريزي و اقدام كرد كه جامعه كارگري از جوامع برخوردار و بهره مند كشور شود.
ايشان در بخش ديگري از سخنانش، با اشاره به سال جهاد اقتصادي افزودند: دشمن ضمن ادامه تلاشهاي خود در عرصه هاي فرهنگي، امنيتي، سياسي و ديگر عرصه ها، مبارزه با اسلام و جمهوري اسلامي را عمدتاً بر روي «اقتصاد» متمركز كرده است تا ميان مردم با نظام و دولت شكاف ايجاد كند و به همين علت بايد با همه توان و با تكيه بر اخلاص، فهم و بصيرت به مبارزه و جهاد با دشمن شتافت.
رهبر انقلاب اسلامي، با تأكيد بر مسئوليت همه «بخشهاي دولتي، خصوصي و عموم مردم» در سال جهاد اقتصادي، جامعه كارگري را به «اتقان» در كارها فراخواندند و افزودند: كار را بايد محكم، دقيق و درست انجام داد .
ايشان ارتقاي كيفيت كالاهاي ايراني را از ديگر مسئوليتهاي جامعه كارگري و كارآفرينان دانستند و خاطرنشان كردند: بايد كاري كنيم كه كالاي داخلي در نظر مصرف كننده ايراني و غيرايراني كالايي مطلوب، بادوام و زيبا باشد كه البته دستگاههاي دولتي بايد پيش نيازهاي تحقق اين هدف از جمله آموزش مهارتهاي مختلف را تأمين كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي، تلفيق «هنر و توانايي» ايراني را زمينه ساز تقويت كيفيت توليدات داخلي برشمردند و افزودند: برخي محصولات داخلي داراي قدرت رقابت و برخي ديگر به مراتب بهتر از كالاهاي مشابه خارجي اند كه بايد اين ويژگي را به همه كالاها و مواد توليدي خوراكي، پوشاكي و وسائل زندگي تعميم داد.
ايشان در همين زمينه افزودند بايد عرصه توليد كالاي برتر در داخل كشور را به همت كارگران، مهندسان و سرمايه گذاران، به عرصه اي ديگر براي تجلي شعار «ما مي توانيم» تبديل كنيم.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به عده اي كه مصرف كالاي خارجي را نشانه نوعي «تشخص و برتري» مي پندارند افزودند: دلبستگي به توليدات بيگانه، و بي اعتنايي به تلاش كارگر ايراني، بيماري و عادت بدي است كه پول و ثروت كشور را به جيب كارگر خارجي سرازير مي كند.
رهبر انقلاب اسلامي، مصرف كالاهاي ساخت داخل را يكي از مجاهدتهاي ضروري در سال جهاد اقتصادي دانستند و افزودند: به موازات استقبال مردم از توليدات داخلي، لازم است كيفيت و مرغوبيت اين كالاها، به حد قانع كننده اي برسد.
حضرت آيت الله خامنه اي در تشريح وظايف مسئولان در سال جاري، ايجاد اشتغال و كارآفريني را بسيار مهم خواندند و افزودند: پرداختن به زيرساختهاي اقتصادي در سراسر كشور، توجه كامل به مسئله صنعت و كشاورزي از جمله مسائل بسيار ضروري و تجلي جهاد في سبيل الله است.
رهبر انقلاب اسلامي بخش پاياني ديدار با كارگران را به مسائل منطقه و ناكامي دشمنان در مقابل ايران اختصاص دادند.
ايشان با يادآوري تلاش مستمر دستگاههاي ضدبشري استكبار براي ضربه زدن به جمهوري اسلامي افزودند: آنها مي خواستند با منزوي كردن ايران، نظام اسلامي يعني« نماد عظمت و شرف اسلامي و انساني» الهام بخش ديگر ملتها نشود اما ملت ايران و «جمهوري اسلامي»، اكنون، در سلسله قيامهاي پرعظمت مردم منطقه، بيش از هميشه مورد توجه و احترام ملتها قرار گرفته اند و دولت آمريكا، منفورترين دولتها در اذهان ملتهاي منطقه است.
ايشان در همين زمينه تأكيد كردند: فرداي منطقه، به بركت همت و حركت ملتها در راه اسلام، به مراتب از امروز منطقه، بهتر خواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه اي، ناكامي دشمنان و توفيق روزافزون ملت ايران را نشانه صدق وعده هاي الهي دانستند و افزودند: ملت، دولت و مسئولان ايران با ياد خدا و در راه خدا، به تلاش و حركت خود ادامه مي دهند و پروردگار كريم نيز، فضل و رحمت خود را، همواره نصيب اين ملت خواهد كرد.
در ابتداي اين ديدار آقاي شيخ الاسلامي وزير كار و امور اجتماعي به نقش بي بديل نيروي انساني در تحول و پيشرفت اقتصادي اشاره كرد و گفت : اين وزارت با همكاري نمايندگان كارگران و كارفرمايان «سند ملي كار شايسته» را به منظور توسعه اشتغال، صيانت از نيروي كار و دفاع از حقوق كار و توليد، تدوين و تصويب كرده است و گامهاي خوبي براي اصلاح سياستها، قوانين و مقررات برداشته است.
آقاي شيخ الاسلامي افزود: توجه به اشتغال جوانان و توسعه مشاغل خانگي، معرفي مفاخر كارگري و كارفرمايان نمونه، واگذاري سهام عدالت، اجراي بيمه تكميلي كارگران، اعطاي وام مسكن مهر و كارت خريد اعتباري از جمله اقدامات انجام شده و در دست انجام اين وزارتخانه است .


نوشته شده در   پنجشنبه 8 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode