ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 4 ارديبهشت 1390     |     کد : 18540

بيگانگان آغاز حركت سازندگي ما را آغاز مرگ خويش مي‌دانند

شهيد پرويز ستاري كه نخستين شهيد انقلاب فرهنگي نام گرفته است، يادداشت‌ها و حتي وصيتنامه‌اش همواره بر دفاع از حريم ولايت و ايستادگي در راه انقلاب اسلامي تأكيد كرده و گفته است «بيگانگان آغاز حركت سازندگي ما را آغاز مرگ خويش مي‌دانند».


شهيد پرويز ستاري كه نخستين شهيد انقلاب فرهنگي نام گرفته است، يادداشت‌ها و حتي وصيتنامه‌اش همواره بر دفاع از حريم ولايت و ايستادگي در راه انقلاب اسلامي تأكيد كرده و گفته است «بيگانگان آغاز حركت سازندگي ما را آغاز مرگ خويش مي‌دانند».

به گزارش خبرنگار ايثار و شهادت باشگاه خبري فارس «توانا»، شهيد «پرويز ستاري» در سال 1338 در خانواده‌اي متوسط و مذهبي در «سُنقر» كرمانشاه به دنيا آمد و دوران كودكي خود را با تحصيل همراه با كار در جهت تأمين نيازهاي تحصيلي خود و تلاش ارزنده در خودسازي و تهذيب نفس آغاز كرد.

* آغاز مبارزات شهيد «پرويز ستاري»

عمق نگاه او به مسائل پيرامون خود فراتر از سن و شرايط اجتماعي شهرستان محل سكونت بود؛ استفاده از كتب مذهبي، شركت در مجالس مذهبي در مساجد، حضور در بين علماء صاحب نام و بهره‌گيري از ويژگي‌هاي شخصيتي از جمله مبارزان قبل از انقلاب اسلامي و شهيد بهشتي، از او فردي خودساخته با شاخص‌هاي برجسته فكري و مقاوم در برابر مصائب جامعه ساخته بود و در اين شرايط سعي داشت با احاطه بر مشكلات و غلبه بر خواسته‌هاي دوران جواني، وارد فضاي مبارزاتي به معناي واقعي شود.

* شهيد ستاري در شرايط فرهنگي طاغوت، سعي بر ارتقا باورهاي ديني داشت

شهيد ستاري با مهاجرت به تهران در حين تحصيل در كارخانه صنعتي مينوي تهران مشغول به كار شد؛ وي با دورانديشي، نسبت به كمك به خانواده و گذران امور خود و رسيدگي به نيازمندان اقدام مي‌كرد و سعي داشت با آگاهي از همه مسائل به ديگران نيز اين آگاهي را انتقال دهد. او شب‌ها تا دير هنگام در مسجد به عبادت مشغول بود و سعي وافر داشت در آن شرايط قبل از انقلاب، در جهت ارتقاء باورهاي ديني دست يابد.
او در زمان قبل از انقلاب اسلامي در ژاندارمري مشغول به فعاليت شد و با شروع مبارزات مردمي در مركز شهر تهران، شهيد ستاري در كنار دوستان مسجد، حضور جدي و مؤثر داشت و تا پايان مبارزه، خود را از عوامل مؤثر در اين مسير مي‌دانست؛ در زمان وقوع حوادث همواره در كنار ياران خويش به انجام وظايف اجتماعي و ديني مشغول بود لذا از خدمت نظام متواري و به صنف مبارزان پيوست و به محض پيروزي انقلاب اسلامي مجدداً به خدمت نظام خود ادامه داد و همزمان نسبت به ادامه تحصيل نيز پرداخت.

* نخستين شهيد انقلاب فرهنگي تابع محض ولايت بود

شهيد ستاري در محيط كار همواره به ارشاد همرزمان مي‌پرداخت و تابع محض ولايت بود؛ با آغاز غائله كردستان عزم منطقه را كرد و با توجه به آشنائي به فنون نظامي، به آموزش نيروها پرداخت. شروع درگيري‌ها در نقاط مختلف كشور، فضاي عجيبي را در ذهن و فكر شهيد ستاري ايجاد كرده و همواره درصدد حضور در اين مناطق و انتقال به يگان‌هاي مستقر در آن استان‌ها، ذهن او را مشغول كرده و شهادت يكي از آرزوهاي اصلي و بلند او بود كه در فراز وصيت‌نامه‌اش متجلي است.

* شهيد ستاري كشته كينه منافقين شد

شهيد ستاري همزمان با اخذ موافقت براي اعزام به مناطق درگيري در كردستان، در فروردين 1359 شاهد هجمه منافقين و گروهك‌هاي ملحد به دانشگاه‌ها شد. وي به فرمان تاريخي امام راحل (ره) با اشتياق فراوان در برخورد با منافقان و دفاع از حريم ولايت با سلحشوري و جوانمردي وارد اين كارزار با منافقين شد كه در دانشكده تربيت معلم دانشگاه تهران توسط منافقين كوردل با شقاوت تمام شكنجه و در نهايت با ضربه به سر، او را به شهادت رساندند؛ بنابراين شهيد «پرويز ستاري» به عنوان نخستين شهيد انقلاب فرهنگي مطرح شد.

* «هر مسلماني كه از مردن يا شهادت بترسد، هنوز اسلام را نشناخته است»

شهيد «پرويز ستاري» در 20 مهر 1358 وصيت‌نامه‌اش را در حالي كه براي اطاعت از فرمان امام خميني (ره) و براي انجام مأموريت به استان اراك رفته بود، نوشت؛ وي چند روز پيش از شهادتش به زيارت حضرت علي‌بن‌موسي‌الرضا (ع) رفت؛ بعد از بازگشت به مادرش گفته بود «مادر! براي تو يك سوغاتي آوردم» در آن بسته، قاب عكسي از شهيد بود؛ وقتي مادر، جريان را او پرسيد و او گفت «اگر من شهيد شدم اين عكس را سر مزارم بگذاريد»؛ مادر نيز پس از شهادت فرزندش، آن قاب عكس را بر سر مزارش گذاشت؛ دو روز بعد وقتي به سر مزارش رفتند، ديدند كه قاب عكس شهيد ستاري به زمين افتاده و شكسته است. وقتي آن را بلند كردند، متوجه شدند پرويز وصيتنامه‌اش را پشت قاب عكس قرار داده است كه در آن به پيروي از امام خميني (ره) و حضور در جبهه تأكيد كرده بود.

در وصيت‌نامه شهيد «پرويز ستاري»‌ آمده است:

اي برادر! زماني كه مرا به خاك مي‌سپاريد، به مادرم تبريك بگوئيد، به مادرم بگوئيد خوشبختم؛ چرا كه فرزندت به آرزويش رسيد به آرزوئي كه مدت‌ها در انتظارش بود.
به مادرم بگوئيد كه فرياد بزند و بگويد «اي امام خميني! اي بت‌شكن تاريخ! فرزند من، فرمان بُرّنده تو را اجرا كرد، دعا كن كه خداوند از او قبول كند».
اي مادر هميشه گريانم، به خوبي ميدانم كه از نبودن من زندگيت سياه است ولي هرگز ناراحت مباش و سه برادر ديگرم را به شهادت در راه اسلام ارشاد كن.
پرويزستاري
اراك 20 مهر 58

* «جمهوري اسلامي بايد در خاورميانه ايجاد شود»

به گزارش توانا، در دفترچه يادداشت شهيد «پرويز ستاري» نكات قابل توجهي مشاهده مي‌شود كه در بخشي از آن به پيام‌هاي امام خميني (ره) اشاره شده است:
«همه بدبختي ما از آمريكاست(امام خميني)»، «شهيد كسي است كه در راه عقيده الهي از جان مي‌گذرد»، «مسلمان ذلت نمي‌پذيرد؛ آمريكا در ننگ خود بميرد»، «آمريكا ديگر كارَت تمام است؛ چون اتحاد امت و امام است»، «شهداي ما را كه قدم به قدم در اين خاك خوابيده‌اند را الگوي خود بدانيد»، «عليه آمريكا در خون مي‌غلطيم و كشته مي‌شويم»، «مملكت اسلامي بايد همه‌اش نظامي باشد»، «آمريكاي جاني كار تو هم تمام است»، «من مرگ را بر ننگ ماركسيست بودن ترجيح مي‌دهم (مجاهد شهيد مجيد شريف واقفي)»، «بيگانگان آغاز حركت سازندگي ما را آغاز مرگ خويش مي‌دانند»، «رأي دادن به جمهوري اسلامي پشتيباني از قرآن است»، «اسلام مكتبي است انسان‌ساز»، «جمهوري اسلامي بايد در خاورميانه ايجاد شود»، «كالاي آمريكايي تحريم بايد شود»، «اي بغداد، ما باهم متحد مي‌شويم تا ريشه آمريكا را بركنيم»، «محرم، آغاز نهضت ماست؛ حيات و عزت ماست؛ راه حسين است؛ ماه حسين است»، «آنان كه رفتند كار حسيني كردند و آنان كه ماندند بايد كار زينبي كنند وگرنه يزيدي‌اند».


نوشته شده در   يکشنبه 4 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode