ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 24 فروردين 1390     |     کد : 17996

زندگينامه شهيده «نسرين افضل» به تصوير كشيده مي‌شود

مستند زندگي 30 دقيقه‌اي شهيده «نسرين افضل» به كارگرداني «زهرا اميدوار» و تهيه كنندگي بسيج جامعه زنان استان فارس توليد مي‌شود.

 مستند زندگي 30 دقيقه‌اي شهيده «نسرين افضل» به كارگرداني «زهرا اميدوار» و تهيه كنندگي بسيج جامعه زنان استان فارس توليد مي‌شود.

زهرا اميدوار در گفت‌وگو با خبرنگار ايثار و شهادت باشگاه خبري فارس «توانا» اظهار داشت: در پي درخواست بسيج جامعه زنان استان فارس، با همراهي يك گروه 8 نفره، اقدام به ساخت مستند 30 دقيقه‌اي پيرامون زندگي شهيده «نسرين افضل» كرديم كه در حال حاضر مصاحبه با كريم افضل برادر شهيده، عبدالله مطلّبي همسر شهيده، مريم افضل خواهر شهيده، آقاي دادور استاد اخلاق شهيده، معصومه ايوبي و منيره تاشك دوستان دوران دبيرستان شهيده انجام شده است.
وي ادامه داد: مستند شهيده «نسرين افضل» تا مرداد ماه سالروز بسيج جامعه زنان مصادف با شهادت شهيده «مريم فرهانيان» آماده خواهد شد و علاوه بر پخش اين مستند در شبكه استاني فارس با رايزني‌هاي انجام شده از شبكه‌ سراسري به نمايش درمي‌آيد.
اين مستندساز بسيجي و جوان 8 سال سابقه كار خبرنگاري دارد و پيش از مستند زندگي شهيده افضل مستند «حكايت رندان» در رابطه با جانباز نخاعي سيدجواد بهارلو را تدوين كرده است؛ وي در ادامه بيان كرد: بسيج جامعه زنان پس از توليد اين مستند، نرم‌افزار زندگينامه شهيده افضل را در سراسر كشور منتشر خواهد كرد.
به گزارش توانا، اين شهيده در سال 1338 در خانواده مذهبي در استان فارس پا به عرصه وجود نهاد و روزها و سال‌هاي كودكي را به عطر رأفت و عطوفت مادري نيك‌روش و به همت و اهتمام پدري مخلص و متدين با شريفي گذراند.
شهيده افضل، در آغاز سال 1360 با فراخوان جهادسازندگي شيراز، به همراه جمعي از خواهران متعهد به كردستان اعزام شد و تمام وقت خويش در مهاباد به مجاهدت پرداخت. وي مدتي مسئوليت تبليغات و انتشارات سپاه مهاباد را بر عهده گرفت و در عين حال با ديگر ارگان‌ها همكاري داشت.
وي در سال 1361با يكي از پاسداران ازدواج كرده و پس از ازدواج با وجود فعاليت زياد اجتماعي، آنگاه كه به كاشانه‌اش باز مي‌گشت با ذوق و ظرافتي ستودني، خانه ساده و بي‌پيرايه را به بهشتي روح بخش تبديل ‌كرد.
اين شهيده در آخرين شب فروزندگي‌اش، با وجود تب شديد و بيماري از همسرش خواست كه او را به مجلس دعاي توسل برساند؛ با وجود اصرار همسرش براي استراحت، در مراسم دعا حضور يافت و به گفته دوستانش آن شب مثل هميشه او به شدت منقلب بود.
مراسم دعا و نيايش به پايان رسيد و اين شهيده در حالي كه براي مراجعت به منزل سوار اتومبيل بود، در مسير به كمين عوامل پليد آمريكا ‌افتاد و در آن جمع تنها، شهيده نسرين مورد اصابت گلوله دشمن قرار گرفت و از آنجاكه هميشه آرزو داشت مانند شهيد مطهري به شهادت برسد، پس از يك سال حضور در مهاباد، در شامگاه 4 دي61 در اوج خلوص و خدمت به اسلام به آرزوي ديرين خود ‌رسيد.


نوشته شده در   چهارشنبه 24 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode