ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 23 فروردين 1390     |     کد : 17926

مردم يمن : علي عبدالله صالح رادر ميدان التغيير دار مي زنيم

هزاران نفر از مردم يمن با برگزاري تظاهرات گسترده در شهرهاي مختلف اين كشور مخالفت خود را با طرح دوم شوراي همكاري خليج فارس اعلام و اظهار داشتند تا سرنگوني كامل علي عبدالله صالح و محاكمه و دار زدن وي در ميدان التغيير صنعا دست از تظاهرات برنمي دارند.

هزاران نفر از مردم يمن با برگزاري تظاهرات گسترده در شهرهاي مختلف اين كشور مخالفت خود را با طرح دوم شوراي همكاري خليج فارس اعلام و اظهار داشتند تا سرنگوني كامل علي عبدالله صالح و محاكمه و دار زدن وي در ميدان التغيير صنعا دست از تظاهرات برنمي دارند.
شهرهاي صنعا، تعز، عدن و ديگر شهرهاي يمن روز گذشته نيز شاهد تظاهرات گسترده و درگيري با نيروهاي امنيتي عبدالله صالح و مزدوران اين رژيم بود.
تظاهرات روز گذشته نيز همچون روزهاي پيشين به خشونت كشيده شد و اين درگيري ها تا پاسي از شب ادامه داشت.
معترضين با سر دادن شعارهايي كناره گيري عبدالله صالح از قدرت و محاكمه وي و ديگر عاملان كشتار مردم در جريان اعتراضات را خواستار شدند.
در صنعا بر اثر تيراندازي مستقيم نيروهاي امنيتي و ضرب و شتم توسط باتوم 120 نفر مجروح شدند و ده ها تن ديگر بر اثر استنشاق گازهاي اشك آور دچار خفگي و مسموميت شدند.
در تعز نيز شمار زخمي ها بالغ بر 80 نفر بود.
اين در حالي است كه طي روزهاي اخير صدها نفر در شهرهاي مختلف يمن مجروح شده اند و 1200 نفر هم بر اثر گازهاي اشك آور و خفه كننده دچار مسموميت شده اند.
منابع بيمارستاني اعلام كردند كه حال برخي از مجروحان وخيم است و يكي از زخمي هاي تظاهرات ديروز بر اثر شدت جراحات وارده كشته شده است.
از سوي ديگر، ائتلاف جوانان انقلابي يمن در بيانيه اي در واكنش به طرح پيشنهادي شوراي همكاري خليج فارس ضمن مخالفت با اين طرح اعلام كردند كه تا زمان كناره گيري عبدالله صالح، نزديكان و اعضاي حزب حاكم يمن از قدرت و محاكمه اين افراد دست از تظاهرات و مخالفت هاي خود برنمي دارند.
ائتلاف جوانان انقلابي يمني نيز خواستار محاكمه و دار زدن علي عبدالله صالح در ملاء عام و در ميدان التغيير شدند.
گفتني است شوراي همكاري خليج فارس در نشست دوم خود در رياض از علي عبدالله صالح خواست قدرت را به معاونش واگذار كند و دولت وحدت ملي به رياست مخالفان تشكيل شود.
در اين طرح به عبدالله صالح و خانواده وي تضمين داده شده است كه پس از بركناري محاكمه نشوند.علي عبدالله صالح ديكتاتور يمن با اين طرح مخالفت و اظهار داشته كه از قدرت كناره گيري نخواهد كرد.


نوشته شده در   سه شنبه 23 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode