ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 1 خرداد 1403
سه شنبه 1 خرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 9 اسفند 1395     |     کد : 175907

برگزاری همایش فاطمیون بمناسبت ایام فاطمیه(س)

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورزقان از برگزاری مراسم عزاداری بمناسبت ایام فاطمیه با سخنرانی مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی حجت‌الاسلام سید شهاب الدین حسینی خبر داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورزقان از برگزاری مراسم عزاداری بمناسبت ایام فاطمیه با سخنرانی مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی حجت‌الاسلام سید شهاب الدین حسینی خبر داد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی؛ حجت‌الاسلام سید حجت سیدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورزقان گفت: همایش فاطمیون ومراسم عزاداری بمناسبت ایام فاطمیه با سخنرانی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی حجت‌الاسلام سید شهاب الدین حسینی و با مداحی سید محمد عاملی از اردبیل روز شنبه 30 بهمن ماه بعد از نماز مغرب وعشاء در مسجد جامع این شهرستان با حضور مسئولین (امام جمعه،فرماندار،فرمانده محترم سپاه،روحانیان معظم شهرستان و اقشار مختلف مردم،)برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام سید شهاب الدین حسینی مدیر کل تبلیغات استان ا-ش در این مراسم،ایام فاطمیه را به حضرت ولی عصر(عج) و به تمام شیعیان علی الخصوص به یکایک مردم شهید پرور این شهرستان تسلیت گفت.

وی افزود: شهادت صدیقهٴ کبرا فاطمه زهرا (صلوات الله علیها) را به پیشگاه بقیة الله (ارواح من سواه فداه) و به تمام شیعیان علی الخصوص به یکایک مردم شهید پرور این شهرستان تعزیت عرض می‌کنیم و از ذات اقدس الهی مسئلت می‌کنیم.
وی افزود: درباره فاطمه زهرا (سلام الله علیها) از دو محور باید سخن گفت: یک محور، مربوط به تحقیقات علمی است که برای ما ثمره علمی دارد و نتیجه اعتقادی دارد و پشتوانه مسائل اخلاقی، فقهی، حقوقی ما، هم هست. محور دوم، آن بخشی است که مستقیماً به ما مربوط است، ما باید تأسی کنیم، او را اسوه قرار بدهیم، الگو بدانیم، پیروی کنیم و مانند آن.
وی افزود: آن بخشی که مربوط به مسائل اعتقادی است و ثمره علمی دارد بررسی مقام منیع آن بانو (سلام الله علیها) است که او همتای قرآن کریم است، همتای نبوت است، همتای رسالت است، همتای ولایت است؛ چیزی از ولی الله مطلق کم ندارد، اینها یک نورند و مانند آن. این گونه از مباحث به هر نتیجه‌ای که منتهی بشود برای ما ثمره اعتقادی دارد، ثمره علمی دارد، اما نتیجه عملی ندارد؛ زیرا ما نه آن توان را داریم که آن حضرت را در ولایت مطلقه و همتایی قرآن، الگو قرار بدهیم؛ نه چنین مأموریتی داریم. بخش دوم مربوط به سیره و سنت آن حضرت است که ما هم موظفیم بررسی کنیم و هم مأموریم پیروی کنیم.

در ادامه عزاداران به سینه زنی با مداحی مداح کشوری اهل بیت وعصمت طهارت حاج سید محمد عاملی پرداختند.


نوشته شده در   دوشنبه 9 اسفند 1395  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode