ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 2 خرداد 1403
چهارشنبه 2 خرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 6 اسفند 1395     |     کد : 175818

افزایش 9 درصدی جمع آوری زکات در آذربایجان شرقی‎

دبیر شورای زکات آذربایجان شرقی گفت: 120میلیارد ریال در 11 ماه امسال زکات جمع آوری شده که این میزان 9 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.


 دبیر شورای زکات آذربایجان شرقی گفت: 120میلیارد ریال در 11 ماه امسال زکات جمع آوری شده که این میزان 9 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام قاسم محمدزاده روز پنجشنبه در جلسه شورای زکات شهرستان ورزقان افزود: 60 درصد این مبلغ در امر طرح های عمرانی عام المنفعه روستایی و 40 درصد در رفع امور محرومان هزینه شده است.
وی مهمترین برنامه سال آینده شورای زکات را تشکیل شوراهای زکات در تمام روستاهای 21 شهرستان استان و مردمی کردن جمع آوری زکات اعلام و اظهار کرد: اولویت بندی مصارف زکات جمع آوری شده در امور محرومان به جای احداث طرح در روستا از اولویت های شورای زکات استان است.
وی تشکیل شورای زکات در روستاها و هزینه مبلغ جمع آوری شده توسط همان شورا در روستا با هدف سرعت دهی در شناسایی نیازمندان و ارائه خدمات بیشتر و بهتر در روستاها بدون واسطه را از برنامه های سال آینده شورای زکات استان اعلام کرد.
امام جمعه ورزقان نیز در این جلسه مبلغ جمع آوری شده زکات به صورت نقدی و غیرنقدی در این شهرستان را 4 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این مبلغ برای تهیه جهیزیه 20 زوج، احداث 3 باب مسکن مددجویی و کمک به نیازمندان در امر درمان، تحصیل و تهیه لوازم اساسی زندگی هزینه شده است.
حجت الاسلام مسعود مهدوی افزود: مبلغ جمع آوری شده در سال جاری با توجه به اینکه این شهرستان قطب کشاورزی و باغی در استان است کافی و مطلوب نیست.
وی یادآوری کرد: همه باید در فرهنگ سازی فریضه الهی پرداخت زکات تلاش کنند.
شهرستان ورزقان با 50 هزار نفر جمعیت در 75 کیلومتری شمال تبریز مر کز استان واقع شده است.
بیش از 80 درصد اهالی این شهرستان در روستاها ساکن بوده و به شغل کشاورزی و دامداری و باغی مشغول هستند و مهمترین تولیدات کشاورزی آنان عدس است که با تولید 40 درصد نیاز استان رتبه اول تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.


نوشته شده در   جمعه 6 اسفند 1395  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode