ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 28 اسفند 1389     |     کد : 16971

65 درصد مردم بدون برنامه‌ريزي سفر مي‌کنند

يک متخصص علوم رفتاري گفت: براساس بررسيهاي انجام شده، 65 درصد از خانواده ها و افراد بدون برنامه ريزي قبلي و پيش بيني هاي لازم در کشور سفر مي کنند.

جام جم آنلاين: يک متخصص علوم رفتاري گفت: براساس بررسيهاي انجام شده، 65 درصد از خانواده ها و افراد بدون برنامه ريزي قبلي و پيش بيني هاي لازم در کشور سفر مي کنند.
دکتر مجيد ابهري در گفتگو با مهر افزود: با توجه به اينکه سفر يکي از ابزارهاي رفاهي، تفريحي، فرهنگي و اجتماعي و همچنين فرصتي براي تجديد قوا و تمديد انرژي و بهره وري از جاذبه هاي طبيعي و گردشگري محسوب مي شود به همين دليل مردم کشور ما نيز از تعطيلات بين کاري، تعطيلات تابستاني و نوروز براي انجام سفر استفاده مي کنند.

از آنجا که تعطيلات تابستان و نوروز به دليل طولاني بودن، مناسبترين فرصت براي سفر است بنابراين بسياري از خانواده ها در اين دو زمان به سفر مي روند.

اين متخصص علوم رفتاري تاکيد کرد: با توجه به بررسي هاي انجام شده توسط گروه آسيب شناسي اجتماعي مرکز مطالعات استراتژيک آريا طي سه سال اخير در استانهاي گيلان و مازندران، فارس، اصفهان و تهران، تعداد مسافران بيش از استانهاي ديگر بوده است.

به گفته ابهري، متاسفانه بسياري از هموطنان بدون برنامه ريزي قبلي و پيش بيني هاي لازم از نظر محل اقامت اقدام به سفر کرده و با توجه به موسوم نبودن ذخيره محل اقامت (رزرواسيون )، مجبور به اقامت در پارکها و اماکن عمومي مي شوند.

البته طي سالهاي اخير چادرهاي سفري کمک بزرگي به اين گونه افراد کرده اما سرما و گرما، بارندگي و دسترس نبودن امکانات بهداشتي خاطرات تلخي از سفر در ذهن هموطنان گذاشته است.

کارشناسان معتقدند گران بودن نرخ هتل و امکانات اقامتي و محدوديت ظرفيت آنها و همچنين عدم رعايت ضوابط بهداشتي در برخي از غذاخوري ها خستگي سفر را دو چندان کرده است.

مشاور کميسيون اجتماعي مجلس افزود: استفاده زياد از وسايل حمل و نقل عمومي باعث شده مسافرين از وسايل نقليه شخصي استفاده کرده و براين اساس مشکل تعميرات، مکان اقامت و حوادث فني نيز به ليست مشکلات سفرهاي نوروز و تابستاني اضافه مي شود.

به گفته ابهري، عدم رعايت قوانين و مقررات توسط بعضي از رانندگان مهمان در شهرهاي ياد شده و همچنين کم توجهي به موازين بهداشتي بويژه بهداشت محيط باعث ايجاد زحمت براي بعضي از مهمانها شده است.

از نگاه رفتار شناسي سفر، پيش بيني و برنامه ريزي هاي اوليه براي تامين محل اقامت، مراکز مورد نظر جهت بازديد و استفاده از وسيله نقليه رفت و آمد و همچنين پيش بيني بودجه لازم از جمله نکات لازم و ضروري براي انجام يک سفر فرحبخش است.


نوشته شده در   شنبه 28 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode