ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 25 اسفند 1389     |     کد : 16823

ايران كشتار شيعيان بحرين را تحمل نمي كند

257 نماينده مجلس با صدور بيانيه اي، دخالت خون بار عربستان در بحرين را براي حاكميت نامشروع رژيم سعودي داراي عواقب خطرناكي دانستند.


257 نماينده مجلس با صدور بيانيه اي، دخالت خون بار عربستان در بحرين را براي حاكميت نامشروع رژيم سعودي داراي عواقب خطرناكي دانستند.
در اين بيانيه كه محمد دهقان، عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي آن را قرائت كرد، آمده است: با خيزش ملت هاي مسلمان برخي كشورهاي خاورميانه و شمال آفريقا عليه ديكتاتورهاي حاكم و سرنگوني حاكمان اصلي مصر و تونس و تهديد منافع نامشروع آمريكا و اسرائيل غاصب در منطقه، تلاش و توطئه اين قدرت هاي ستمكار براي جلوگيري از تهديد بيشتر منافع خود افزايش يافته است كه سفرهاي پي در پي مقامات آمريكا به مصر و برنامه ريزي براي دخالت نظامي در ليبي بخشي از اين تلاش هاي مذبوحانه است.
حضور وزير دفاع آمريكا در بحرين كه منجر به تحريك حكام منطقه، افزايش خشونت و لشكركشي عربستان سعودي و برخوردهاي خشن پليس بحرين با مردم شد، نمونه ديگري از اين تلاش هاي ناجوانمردانه شيطان بزرگ و وابستگان اين رژيم جنايتكار است كه حمايت آمريكا از جنايات حاكمان بحرين و ساير حكام كشورهاي عربي و اسلامي بار ديگر نفاق و دروغگويي مدعيان حقوق بشر و دموكراسي را آشكار نموده است.
ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با محكوم نمودن جنايات آمريكا و حاكمان بحرين، ليبي و يمن در اين مرحله حساس از قيام ملت ها، موارد ذيل را اعلام مي نماييم:
.1 ما براساس وظيفه اسلامي و انساني خود و با توجه به وصيت و انديشه تابناك امام خميني(ره) از مردم انقلابي بحرين، ليبي و يمن و ساير ملت هاي به پا خواسته عليه حكومت هاي نامشروع و وابسته حمايت نموده و ضمن همدردي با خانواده هاي شهدا و جانبازان اين خيزش عظيم، از نيروهاي ارتشي و امنيتي اين كشورها مي خواهيم به خاطر ديكتاتورهاي جنايتكار دست خويش را به خون مردم مظلوم و جوانان و كودكان آلوده نكنند، در اين زمان حساس به مسئوليت تاريخي خود عمل نموده و با پشتيباني از مردم مظلوم و به پا خواسته، گام نهايي را براي سرنگوني حاكمان جاني بردارند.
در اين ميان سرنگوني هرچه سريع تر جنايتكار ليبي بهانه را از آمريكا و ساير بيگانگان براي دخالت نظامي در اين كشور مي گيرد.
.2 امروز بر همگان روشن شده است كه ملت هاي به پا خواسته به ويژه ملت هاي بحرين، ليبي و يمن تا سرنگوني رژيم هاي نامشروع خود از پا نخواهند نشست، تلاش هاي آمريكا و اعزام نيرو از سوي حكام عربستان به بحرين و آلوده شدن دست حاكمان اين كشور به خون بيگناهان بحرين نه تنها موجب سركوب اراده ملت بحرين نمي شود، بلكه دخالت خون بار عربستان سعودي در بحرين عواقب خطرناكي براي حاكميت نامشروع رژيم سعودي خواهد داشت.
.3 ما نمايندگان از حاكماني كه هنوز گرفتار خشم ملت هاي خود نشده اند، مي خواهيم هرچه زودتر به دامن اسلام و ملت هاي مسلمان خود برگردند، زمينه دخالت ملت ها در تعيين سرنوشت خويش را فراهم نموده و منافع ملت هاي خود را بيش از اين فداي مصالح آمريكا و اسرائيل نكند.
گفتني است پس از قرائت اين بيانيه نمايندگان شعار «مرگ بر آمريكا» و «مرگ بر اسرائيل» را سر دادند.
تنخواه 2ماهه مجلس به دولت براي سال 90
اهالي بهارستان روز گذشته همچنين با 189 راي موافق، طرح دو فوريتي اجازه دريافت و پرداخت هاي دولت در ماه هاي فروردين و ارديبهشت سال 90 را تصويب كردند.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با 189 راي موافق، 4 راي مخالف و 5 راي ممتنع از 212 نماينده حاضر در صحن علني پارلمان، طرح اجازه دريافت و پرداخت هاي دولت در ماه هاي فروردين و ارديبهشت سال 90 را بررسي و تصويب كردند.
با تصويب اين طرح، رسما بررسي لايحه بودجه 90 كل كشور، به سال آينده موكول شد.
براين اساس مجلس به دولت اجازه داد در چارچوب قانون برنامه پنجم توسعه و قانون بودجه سال 1389 كل كشور در ماه هاي فروردين و ارديبهشت سال 1390 درآمدها و ساير منابع عمومي و اختصاصي را پس از وصول به خزانه و اعتبارات هزينه اي (جاري) و تملك دارايي سرمايه اي و مالي و اختصاصي از آن محل را در چارچوب احكام و جداول قانون بودجه سال 1389 و تا مبلغ 20 هزار ميليارد تومان دريافت و پرداخت كند؛ مشروط بر اينكه هزينه هاي جاري بيش از 10 درصد افزايش نيابد.
همچنين بهارستان نشينان مصوب كردند دولت در اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها براي 3 ماه اول سال 90 معادل 3 ماه پاياني 89 عمل كند.
خانه ملتي ها وزارت امور اقتصادي و داراي (خزانه داري كل كشور) را موظف كردند تنخواه گردان حسابداري موضوع ماده 26 قانون محاسبات عمومي كشور را كه در چارچوب ماده مذكور در سقف اين ماده از محل اعتبار فوق به دستگاه هاي اجرايي مربوط پرداخت مي كند، حداكثر تا پايان سال 1390 تسويه كند.
مجلسي ها در تبصره يك ماده واحده اين طرح مقرر كردند بودجه شركت هاي دولتي، بانك ها و موسسات انتفاعي وابسته به دولت و رابط مالي دولت و نفت براساس قانون بودجه سال 1389 كل كشور متناسب با زمان دوره مشابه قابل اجراست.
نمايندگان مجلس در تبصره دوم طرح مذكور نيز مصوب كردند با تصويب نهايي قانون بودجه سال 1390 دولت موظف است به نحو مقتضي اعمال حساب براساس آن را از تاريخ اول فروردين ماه 1390 اقدام كند.
گفتني است نورالله حيدري نماينده اردل و فارسان، مصطفي ذوالقدر نماينده بندرعباس و مصطفي كواكبيان نماينده سمنان به عنوان مخالفان طرح مذكور و عيسي جعفري نماينده بهار و كبودرآهنگ، موسي غضنفرآبادي نماينده بم و حسن كامران نماينده اصفهان به عنوان موافقان كليات اين طرح در صحن علني پارلمان صحبت كردند.
اهالي خانه ملت همچنين روز گذشته گزارش كميسيون انرژي مجلس در مورد عملكرد 9 ماهه وزارت نفت در بند 4 قانون بودجه سال 1389 كل كشور را استماع كردند. سيدعماد حسيني سخنگوي كميسيون انرژي اين گزارش را در صحن علني قرائت كرد و پس از آن، نمايندگان با 167 راي موافق با ارسال اين گزارش به قوه قضائيه براي پيگيري موارد مطرح شده موافقت كردند.
مسئوليت هرگونه كشتار در منطقه به عهده آمريكاست
علي لاريجاني هم در نطق ديروز خود با تسليت سالروز رحلت كريمه اهل بيت عصمت و طهارت حضرت معصومه(س)، به تحولات منطقه اشاره كرد و گفت: در تحولات منطقه اي، با سفر وزير دفاع آمريكا به كشور بحرين و مواضع چند پهلوي كشورهاي اروپايي، رفتار واقعي آمريكا و غرب علني شد.
وي تصريح كرد: تا دو هفته قبل در پناه ژست هاي فريبنده آمريكا، فضاي غيرواقعي طرفداري از دموكراسي توسط برخي رسانه ها دامن زده مي شد. حال در سخنان وزير دفاع آمريكا اوج نگراني وي از انقلاب هاي منطقه اي را مي توان مشاهده كرد.
رئيس قوه مقننه با بيان اين كه وزير خارجه آمريكا زمان را به ضرر آمريكا و اضطراب خويش را از انقلاب اسلامي علني كرد، گفت: متعاقب آن برخي كشورهاي خليج فارس اعلام كردند با اعزام نيرو به بحرين، به حمايت از ساختار هيات حاكمه مي پردازند. خيلي روشن است اين اقدام تجاوزكارانه با حمايت آمريكا در سفر وزير دفاع شكل گرفته است و ملت ها منطقه حق دارند اعلام كنند از اين ساعت مسئوليت هرگونه خشونت و كشتار به عهده آمريكا خواهد بود.
وي ادامه داد: در واقع با هدايت و حمايت آمريكا برخي كشورهاي منطقه مزدوري دستورات را انجام مي دهند. لذا بايد اين كشورها خود را آماده عكس العمل ملت هاي منطقه نمايند كه در چنين شرايط حساسي به حقوق اوليه ملت بحرين خيانت كردند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: نگراني و دستپاچگي آمريكا قابل درك است، مخصوصا با پايگاه وسيع نيروي دريايي كه در بحرين ايجاد كرده است. اما اعزام نيرو توسط برخي كشورهاي منطقه ممكن است به خاطر تقليل نگراني هاي مربوط به سلطه خود باشد، اما آنان با اعزام نيرو پس از اين مانور عمليات سياسي آمريكا، عملا خود را در مقابل خشم جوشان مردم قرار دادند و قطعاً در آينده به ضرر كاخ هاي شيشه اي آنها تمام خواهد شد.
لاريجاني خاطر نشان كرد: ابعاد كشتار وحشيانه در ليبي نيز در داخل سناريوي وقت كشي و صداهاي بلند توخالي قابل تفسير است تا رژيم ليبي بتواند با بمباران وسيع، نيروهاي انقلاب را سركوب كند.
بعد از سخنان لاريجاني بود كه وكلاي ملت در حمايت از سخنان وي با شعار «مرگ بر آمريكا» و «مرگ بر اسرائيل» حمايت خود از قيام مردم كشورهاي اسلامي و انزجارشان از آمريكا و اسرائيل را به نمايش گذاشتند.


نوشته شده در   چهارشنبه 25 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode