ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 23 اسفند 1389     |     کد : 16710

ميزان مطالعه در محيط خانواده‌ها كم است

فرماندار بناب با بيان اينكه در محيط خانواده‌ها ميزان مطالعه كم است، گفت: براي بالا رفتن ميزان مطالعه در جامعه بايد اين امر در ميان اقشار مختلف جامعه با فرهنگ‌سازي افزايش يابد.

 
فرماندار بناب با بيان اينكه در محيط خانواده‌ها ميزان مطالعه كم است، گفت: براي بالا رفتن ميزان مطالعه در جامعه بايد اين امر در ميان اقشار مختلف جامعه با فرهنگ‌سازي افزايش يابد.

به گزارش خبرگزاري فارس از بناب، سعيد برقي ظهر امروز در نشست اعضاي انجمن كتابخانه‌هاي اين شهرستان از پايين بودن ميزان مطالعه مفيد در جامعه انتقاد كرد و اظهار داشت: كمبود اين امر به پايين بودن سطح فرهنگ عمومي برمي‌گردد و جبران آن نيازمند عزم ملي است.
فرماندار بناب افزود: ما دانش‌آموزان و دانشجويان را به تحقيق و پژوهش پيرامون رشته‌هاي مختلف علوم و فنون روز وادار نمي‌كنيم بلكه آنها فقط به مطالعه كتب درسي خودشان اكتفا مي‌كنند.
وي با بيان اينكه در محيط خانواده‌ها نيز ميزان مطالعه كم است، گفت: اگر بخواهيم سرانه مطالعه مفيد و به تناسب آن سطح فرهنگ عمومي را در اين زمينه بالا ببريم، بايد ضمن تبليغ و فرهنگ‌سازي از طريق رسانه‌هاي گروهي و ملي، دانشگاه‌ها و مراكز آموزشي نيز برنامه‌ريزي مناسبي در اين زمينه داشته باشند.
رئيس انجمن كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان بناب در ادامه گفت: دولت نيز در اين زمينه نقش مهمي دارد و بايد براي ارتقاي سطح فرهنگ عمومي تلاش كند.
برقي اضافه كرد: با وجود اينـكه كشور ما 11 برابر متوسط جهاني علم توليد مي‌كند و جوانان ما بهترين رتبه‌هاي المپيادهاي علمي دنيا را كسب مي‌كنند اما با اين حال در سيستم آموزشي كشور مشكل داريم و آن اينكه جوانان را صرفاً براي كسب رتبه در المپيادهاي علمي آموزش مي‌دهيم و به يادگيري زيربنايي و مطالعه همه جانبه و مفيد توجه چنداني نمي‌كنيم.
فرماندار بناب تصريح كرد: هنوز كه 32 سال از عمر انقلاب اسلامي مي‌گذرد، در زمينه مسائل فرهنگي و هويت ملـي مشكل داريم و فاصله‌گيري جوانان از فرهنگ عمومي كشور و بي‌رغبتي آنان به مطالعه نشانگر عدم موفقيت مسئولان است.
مسئول كتابخانه‌هاي عمومي بناب نيز ضمن ارائه گزارشي از وضعيت و عملكر دوماهه اخير اين بخش گفت: در دو ماه اخير 65 هزار و 474 نفر به كتابخانه‌هاي شهرستان مراجعه كرده‌اند كه از اين تعداد بيش از 29 هزار و 160 نفر مرد و بقيه زن بوده‌اند.
ميرسردار مرندي افزود: در همين مدت 33 هزار و 200 جلد كتاب به امانت داده شده است.
وي با بيان اينكه كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان بناب از لحاظ ميزان مراجعان و تعداد كتب امانت داده شده در سطح استان زبانزد ساير شهرهاست، گفت: در هفته كتاب امسال انجمن كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان بناب به عنوان رتبه برتر در سطح استان معرفي شد.
دبير انجمن كتابخانه‌هاي عمومي بناب تصريح كرد: هم اكنون در اين شهرستان دو باب كتابخانه با 36 هزار و 635 جلد كتاب و 3 هزار و 80 نفر عضو فعال وجود دارد.


نوشته شده در   دوشنبه 23 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode