ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 4 اسفند 1389     |     کد : 15845

زن‌ها راحت‌تر از مردها مي بخشند

روانشناسان در بررسي‌هاي جديد خود دريافته‌اند كه زنان بيشتر از مردان توانايي آن را دارند كه افكار خود را از يك واقعه بد و ناگوار خلاص كرده و ديگران را عفو كنند.

سلامت نيوز :روانشناسان در بررسي‌هاي جديد خود دريافته‌اند كه زنان بيشتر از مردان توانايي آن را دارند كه افكار خود را از يك واقعه بد و ناگوار خلاص كرده و ديگران را عفو كنند.

گروهي از متخصصان روانشناسي در اسپانيا با بررسي تفاوت‌هاي ميان دو جنس در نسل‌هاي مختلف در مورد موضوع بخشش نشان دادند كه زنان آسان‌تر و بهتر از مردان مي‌توانند ديگران را ببخشند.

به گزارش روزنامه ديلي ميل، اين متخصصان معتقدند كه والدين آسان‌تر از فرزندان مي‌توانند بار يك مصيبت را از روي شانه‌هاي خود بردارند و در ميان بزرگسالان، زنان بهتر از مردان مي‌توانند با آسيب‌هاي روحي كنار بيايند و كساني را كه اين مصيبت را بر ايشان وارد كرده‌اند، ببخشند.

بخشش يك صفت عالي و حتي يك توانايي شخصيتي است كه در همه افراد به يك اندازه وجود ندارد و موضوع تربيت از سوي خانواده نقش مهمي در اين زمينه ايفا مي‌كند. مهمترين عامل براي بخشيدن، حس همدردي است. زنان بيش از مردان حس همدردي دارند و بنابراين از توانايي بالاتري در تشخيص افكار و احساسات ديگران برخوردار هستند و در اين گونه موارد واكنش مناسب‌تري از خود نشان مي‌دهند.

نتايج اين تحقيقات بر اساس سنجش توانايي بخشيدن ديگران نشان مي‌دهد كه عبور از احساسات منفي از قبيل نفرين كردن، خشم، عصبانيت و تنفر مستلزم يك عمل داوطلبانه است كه بايد به انسان آموخته شود و اولين و موثرترين آموزگار در اين زمينه والدين و مناسب‌ترين محل ياد گرفتن اين صفت مثبت خانواده است.

در اين بررسي‌ها، روانشناسان اسپانيايي روي 140 نفر شامل والدين بين 45 تا 60 ساله و فرزندان آنها تحقيق و آزمايش انجام دادند.

دانش روانشناسي در سال‌هاي اخير به دنبال شناسايي روش‌هايي موثر براي يادگيري بخشش و توجه به آن به عنوان اصلي مهم در زندگي مثل خوردن غذاي سالم و مراقبت از خود بوده است.

اين روانشناسان موفق شدند دريابند كه محيط هاي خانوادگي نقش مهمي را در انتقال ارزش‌هاي اخلاقي ايفا مي‌كنند. همچنين فرزندان مي‌توانند اين ارزش‌هاي آموخته شده در خانواده را در مدرسه نيز به ديگران بياموزند.

اين متخصصان همچنين فاكتورهايي را شناسايي كردند كه مي‌توانند بخشيدن را آسان‌تر كنند.


نوشته شده در   چهارشنبه 4 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode