ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 12 بهمن 1389     |     کد : 14838

برندگان زن اسكار زودتر طلاق مي‌گيرند

محققان دو دانشگاه کانادايي و آمريکايي با محاسبات آماري نشان دادند برندگان جايزه اسکار در بخش برترين بازيگر زن نسبت به کانديداهاي اين بخش که موفق به دريافت جايزه اسکار نمي شوند در معرض بالاتري از خطر طلاق قرار دارند.

جام جم آنلاين: محققان دو دانشگاه کانادايي و آمريکايي با محاسبات آماري نشان دادند برندگان جايزه اسکار در بخش برترين بازيگر زن نسبت به کانديداهاي اين بخش که موفق به دريافت جايزه اسکار نمي شوند در معرض بالاتري از خطر طلاق قرار دارند.
به گزارش مهر، بر اساس اين مطالعات در دوره اي طولاني مدت برندگان بازيگر برتر زن در مراسم اسکار به سرعت در معرض خطر طلاق قرار گرفته اند در حاليکه برندگان مرد در بخش برترين بازيگر مرد مراسم اسکار پس از دريافت جوايز خود چنين شرايطي را تجربه نمي کنند.

اين تحقيق توسط محققان دانشگاه تورنتو و کارنگي ملون انجام گرفته است. طي اين مطالعه محققان دريافته اند تفاوت هاي جنسيتي در ميان انسان ها به صورت تاريخي جايگاه و قدرت بالاتر را به مردها و جايگاه و قدرت کمتر را ويژه زن ها در نظر گرفته است از اين رو زير پا گذاشته شدن اين هنجار اجتماعي براي مثال در زندگي زناشويي و زماني که زن به موفقيت يا درآمدي بيشتر از همسرش دست پيدا مي کند، مي تواند منجر به تخريب رابطه زوج شود.

به گفته محققان ، اين نتايج نشان مي دهد که حتي زندگي مشترک مشهورترين افراد جهان نيز پس از عبور از موفقيت آميزترين بخش از زندگي حرفه اي يا همان زير پا گذاشتن هنجار اجتماعي، در خطر است. نتايج اين تحقيق نشان مي دهد موفقيت ناگهاني در زندگي حرفه اي زنها مي تواند ميزان دوام زندگي مشترک آنها را کاهش دهد.

در اين مطالعه زندگي مشترک 751 هنرپيشه زن که در سال هاي 1936 تا 2010 کانديداي دريافت اسکار شده اند مورد بررسي قرار گرفته است. نتايج نشان مي دهند برندگان اسکار برترين هنرپيشه زن، به نسبت کانديداهايي که اين جايزه را دريافت نکرده اند، 63 درصد در معرض فروپاشي زندگي مشترک قرار دارند.

ميانگين دوام ازدواج در ميان برندگان اسکار در حدود 4.3 سال است در حاليکه ازدواج کانديداهايي که اين جايزه را دريافت نکرده اند، به صورت ميانگين 9.51 سال به زندگي مشترک خود ادامه مي دهند.


نوشته شده در   سه شنبه 12 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode