ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 19 دي 1389     |     کد : 13825

خانواده محبوب‌ترين بنيان در اسلام است

دبير كار گروه زنان و كودكان شمال ‌غرب كشور گفت: هيچ بنايي در اسلام محبوب‌تر از بنيان خانواده برپا نشده و اين نگاه، ويژه اسلام و مسلمانان است.

 
دبير كار گروه زنان و كودكان شمال ‌غرب كشور گفت: هيچ بنايي در اسلام محبوب‌تر از بنيان خانواده برپا نشده و اين نگاه، ويژه اسلام و مسلمانان است.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي منطقه هفت كميسيون حقوق بشر اسلامي، نسرين پيرسمساري در همايش ازدواج پايدار و گزينش برتر با اشاره به آيات و روايات متعدد در مورد نقش ازدواج در استحكام جامعه اظهار داشت: هيچ بنايي در اسلام محبوب‌تر از بنيان خانواده برپا نشده و اين نگاه، ويژه اسلام و مسلمانان است.
وي ادامه داد: علاوه بر اين خداي متعال، خانواده را كانون مودت و رحمت معرفي مي‌كند و زن و شوهر براساس مهرورزي و دلسوزي با هم زندگي مي‌كنند، در حقيقت دوگانگي را در همه ابعاد تا آنجايي كه مي‌توانند از بين خود بر مي‌دارند.
پيرسمساري با اشاره به اينكه خانواده مطلوب، خانواده‌اي است كه زن و شوهر و در پي آن فرزندان، احساس آرامش كنند، افزود: خانواده‌اي كه در آن نيازهاي انسان برآورده شود و زن و شوهر بتوانند نيازهاي مختلف روحي، عاطفي، جسمي و جنسي خود را با كمك يكديگر برآورده سازند، اين آرامش تحصيل مي‌شود چنين خانواده‌اي مطلوب اسلام است.
عضو هيئت امناي منطقه هفت كميسيون حقوق بشر اسلامي با اشاره به اينكه مومن، كفو مومنه است، افزود: كفو به معناي نظير و شبيه است و در ازدواج بدين معناست كه ميان زن و شوهر بايد تا حدي شباهت وجود داشته باشد، نخستين و برترين ملاك‌ها در كفويت از نظر دين مبين اسلام، ايمان به خدا، اخلاق نيكو و دينداري بوده كه در حضرت علي (ع) و فاطمه زهرا (س) متبلور گشته بود.
مدير كل امور بانوان و خانواده استانداري آذربايجان شرقي با اشاره به اينكه زن و مرد مانند دو سياره هستند هر كدام در مسير خود قرار گرفته و در عين حال باعث تكامل و تعالي ديگري مي‌شوند، افزود: در يك خانواده موفق مرد بايد الكترون وار بر محور زن كه در حكم پروتون است بچرخد و در اين راه نبايد از جذب همسري خود خارج شود.
پيرسمساري با بيان اين كه اگر فرهنگ ازدواج به درستي در جامعه تبيين و تبليغ شود آسايش و آرامش را جامعه در پي‌خواهد داشت، افزود: در فرهنگ اسلامي «آسايش» مصداق راحتي جسم و «آرامش» مصداق راحتي روح آدمي را در بر مي‌گيرد و اين دو فقط با يك ازدواج موفق كه مطابق با آموزه‌هاي ديني باشد؛ با يكديگر توام خواهد بود.
مشاور استاندار آذربايجان شرقي ازدواج حضرت علي (ع) و حضرت فاطمه(س) را نمونه برتر يك ازدواج متعالي و ايده‌آل خواند و خاطرنشان كرد: حضرت فاطمه (س) از ميان خواستگاراني متعددي كه داراي وضعيت مالي بسيار چشمگير بودند، علي (ع) را به عنوان همسر خود انتخاب كردند و در اين راه علاوه بر پذيرفتن مسئوليت مهم خود در خانواده، تا آخرين روز زندگي پشتيبان حريم ولايت مولاي خود بودند.


نوشته شده در   يکشنبه 19 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode