ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 18 دي 1389     |     کد : 13757

امام جمعه تبريز: هيچ برنامه موثري براي مبارزه با بد‌حجابي در كشور وجود ندارد‌

امام جمعه تبريز گفت: رعايت حجاب در كشور آنگونه كه شايسته جمهوري اسلامي است رعايت نشده و‌ هيچ برنامه موثر فرهنگي نيز در اين راستا اجرا نمي‌شود.

 امام جمعه تبريز گفت: رعايت حجاب در كشور آنگونه كه شايسته جمهوري اسلامي است رعايت نشده و‌ هيچ برنامه موثر فرهنگي نيز در اين راستا اجرا نمي‌شود.

به گزارش خبگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهد شبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز از وضعيت رعايت حجاب در كشور و بي‌برنامگي دستگاه‌هاي فرهنگي در اين زمينه انتقاد كرد.
وي با اشاره به فرارسيدن سالروز كشف حجاب توسط رضاخان اظهار داشت: رضاخان به عنوان يك مهره انگليسي و در راستاي سياست‌هاي ضداسلامي استعمار پير اين موضوع را به تبعيت از آتاتورك در كشور ايران اجرا كرد.
امام جمعه تبريز افزود: اين اقدام رضاخان با اعتراضات گسترده مردمي همراه بود و پس از خروج رضاخان از ايران در سال 1320 اين قانون نيز لغو شد.
آيت‌الله مجتهد شبستري خاطرنشان كرد: با وجود لغو ظاهري اين قانون رويكرد محمدرضا شاه و خاندان پهلوي در راستاي ضديت با شرع مقدس اسلام در موضوع حجاب بود و زنان دربار عملاً به كشف حجاب پرداخته و گسترش بي‌بند و باري در كشور تبليغ مي‌شد.
عضو خبرگان رهبري تصريح كرد: گسترش بي‌بند و باري و بي‌حجابي در كشورهاي اسلامي سياست استعمار و دشمنان اسلام است كه در حال حاضر نيز اين مسئله در ايران توسط بيگانگان تبليغ مي‌شود.
امام جمعه تبريز در ادامه با انتقاد از وضعيت رعايت حجاب در كشور و بي‌برنامگي دستگاه‌هاي فرهنگي و صدا و سيما تأكيد كرد: رعايت حجاب در كشور آنگونه كه شايسته جمهوري اسلامي است رعايت نشده و متأسفانه هيچ برنامه موثر فرهنگي نيز در اين راستا اجرا نمي‌شود.
وي گفت: ترويج بي‌حجابي در صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران كه بايد مروج حجاب باشد،‌ پذيرفتني نيست و در حال حاضر شاهد حضور برخي بازيگران زن با حجاب نامناسب در برنامه‌ها و سريال‌هاي تلويزيوني هستيم.
امام جمعه تبريز، امر به معروف و نهي از منكر در اين مسئله را خواستار شد و ادامه داد: تذكر لساني يك وظيفه عمومي است و نيروي انتظامي همچنين دستگاه قضايي بايد با كساني كه در امر بي‌حجابي عنادورزي مي‌كنند برخورد قانوني و قاطع داشته باشد.
عضو خبرگان رهبري در ادامه با اشاره به تصويب قانون منع حجاب در سطح مدارس دبيرستاني كشور جمهوري آذربايجان اظهار داشت: در شرايطي كه 85 درصد جمعيت اين كشور اسلامي را شيعيان تشكيل مي‌دهند، تصويب چنين قانوني مايه تأسف است.
وي افزود: مردم مسلمان جمهوري آذربايجان نيز از اين مسئله ناخرسند هستند و مردم مومن ايران اسلامي نيز خواهان لغو هرچه سريع‌تراين قانون توسط دولت آذربايجان هستند.
آيت‌الله مجتهد شبستري در ادامه خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز به نامگذاري 9 تا 19 دي به عنوان دهه بصيرت اشاره كرد و اظهار داشت: با حضور حماسي مردم در 9 دي و يك روز قبل ا‍ز آن در تبريز توطئه سال 88 ناكام ماند و همانگونه كه مقام معظم رهبري فرمودند 9 دي در تاريخ جاودانه خواهد ماند.
وي گفت: فتنه‌گران از فتنه سال 88 دو هدف عمده جداسازي مردم از نظام و تفرقه‌افكني ميان مردم را دنبال مي‌كردند كه با وحدت و ولايتمداري مردم در اهداف خود ناكام ماندند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي همچنين به حضور انقلابي مردم قم در 19 دي 56 اشاره كرد و خاطرنشان كرد: مردم قم با به نمايش گذاشتن بصيرت خود در اعتراض به توهين رژيم به امام راحل در صحنه حاضر شدند و مردم تبريز نيز با گراميداشت اربعين اين روز بزرگ و خلق حماسه 29 بهمن زمينه پيروزي انقلاب اسلامي را فراهم كردند.


نوشته شده در   شنبه 18 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode