ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 2 دي 1389     |     کد : 13178

تعداد مربيان متناسب با تعداد ازدواج‌ها افزايش نيافته است

مراكز بهداشتي كشور براي شهروندان شناخته شده هستند و همه مي‌دانند كه در مراكز بهداشتي آموزش‌ و مشاوره‌هاي پيش از ازدواج ارايه مي‌شود.

مراكز بهداشتي كشور براي شهروندان شناخته شده هستند و همه مي‌دانند كه در مراكز بهداشتي آموزش‌ و مشاوره‌هاي پيش از ازدواج ارايه مي‌شود.

سلامت نیوز:رييس اداره تنظيم خانواده و جمعيت وزارت بهداشت با بيان اين‌ كه در حال حاضر حدود 400 مركز و كلاس مشاوره پيش از ازدواج در كشور در زمينه آموزش به زوج‌هاي جوان فعاليت دارند، گفت: اين مراكز 90 درصد زوج‌هاي جوان نيازمند مشاوره را تحت پوشش دارند.

دكتر محمد اسلامي در گفت‌وگو با ايسنا اظهار داشت: محورهاي آموزش و ارايه مشاوره‌هاي پيش‌ از ازدواج در سال‌هاي اخير بيش‌تر در زمينه مواردي همچون كنترل‌ جمعيت، تنظيم خانواده و ديگر موضوعات فرعي‌ متمركز شده بود به همين دليل نياز زوج‌هاي جوان كه گروه هدف هستند دوباره مورد بررسي قرار گرفت و در طول سه سال برنامه‌هاي مراكز مشاوره پيش از ازدواج در كشور بازنگري شد.

وي افزود: از ابتداي سال اجراي برنامه‌اي جديد در مراكز مشاوره پيش از ازدواج آغاز شده است. آموزش روابط‌ عاطفي، اجتماعي، بيان موضوعات مذهبي و آموزه‌هاي ديني، روابط زناشويي و بحث تنظيم خانواده از جمله مواردي است كه در برنامه جديد مشاوره‌هاي پيش از ازدواج براي زوج‌هاي جوان درنظر گرفته شده است.

اسلامي تصريح كرد: برنامه جديد از ابتداي سال جاري در همه دانشگاه‌هاي كشور ارايه شده است. دانشگاه علوم پزشكي جندي‌شاپور اهواز نوزدهمين دانشگاهي است كه كارگاه كشوري مشاوره پيش از ازدواج را برگزار مي‌كند و مربيان مراكز مشاوره در اين كارگاه با برنامه‌هاي جديد از طريق بيان مباحث تئوري و انجام فعاليت‌هاي گروهي آشنا مي‌شوند.

رييس اداره تنظيم خانواده و جمعيت وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: كمبود پرسنل رسمي و ثابت يكي از مهم‌ترين مشكلاتي است كه در مراكز مشاوره پيش از ازدواج كشور وجود دارد.

وي بيان كرد: در سال 77، 550 هزار ازدواج در كشور انجام شده بود و اين درحالي است كه اين تعداد در سال گذشته به 900 هزار مورد رسيده است. تعداد ازدواج‌ها و به دنبال آن گروه هدف مراكز مشاوره‌اي رو به افزايش است اما در مقابل اين افزايش، تعداد مربيان افزايش نيافته‌ است.

اسلامي گفت: اگرچه براي ارتقاي توانمندي‌هاي مربيان مراكز مشاوره تلاش مي‌شود، ولي فعاليت ثابت مربيان در مراكز مشاوره پيش از ازدواج با كمبودهايي مواجه هستيم.

رييس اداره تنظيم خانواده و جمعيت وزارت بهداشت در ادامه درباره ايفاي نقش مراكز بهداشتي كشور براي ارايه مشاوره‌هاي پيش از ازدواج، افزود: مراكز بهداشتي كشور براي شهروندان شناخته شده هستند و همه مي‌دانند كه در مراكز بهداشتي آموزش‌ و مشاوره‌هاي پيش از ازدواج ارايه مي‌شود. اگر از جايگاه مراكز بهداشتي در ذهن شهروندان به خوبي استفاده شود و محتوا و سطح مربيان نيز تقويت شود، مي‌توان آگاهي جمعي را افزايش داد.


نوشته شده در   پنجشنبه 2 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode