ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 13 خرداد 1403
يکشنبه 13 خرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 29 آبان 1389     |     کد : 11618

حجاب بالاترين و نمود عفت در جامعه است

نماينده ولي فقيه در دانشگاه پيام‌ نور آذربايجان شرقي گفت: عفت ملكه باطني انسان است كه قابل رويت نيست اما در گفتار، رفتار و پوشش انسان نمود مي‌بايد كه بالاترين و برترين نمود آن در حجاب است.

 
نماينده ولي فقيه در دانشگاه پيام‌ نور آذربايجان شرقي گفت: عفت ملكه باطني انسان است كه قابل رويت نيست اما در گفتار، رفتار و پوشش انسان نمود مي‌بايد كه بالاترين و برترين نمود آن در حجاب است.
به گزارش برگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي فرمانداري ميانه، حجت‌الاسلام محمد كريم‌زاده در همايش «حجاب و عفاف» شناخت زن به عفت در جامعه را از فلسفه‌هاي مهم حجاب عنوان كرده و افزود: عفت جلوي هرگونه تعرض به زن را گرفته و ارزش و جايگاه واقعي زن در جامعه را مشخص مي‌كند.
وي در ادامه به جنگ نرم كنوني دشمن اشاره كرده و گفت: نوك پيكان جنگ نرم دشمنان اسلام به سمت حجاب جوانان ماست و جوانان ما بايد بدانند كه حجاب و عفت آنها برنده‌تر و كوبنده‌تر از توپ‌ها و سلاح‌هاي هسته‌اي است پس بايد در حفظ حجاب و عفت خود بكوشند.
رئيس دانشگاه پيام‌نور ميانه نيز در اين همايش بر شناخت عوامل موثر در سير نزولي عفاف و حجاب در جامعه تاكيد كرد.
سعيد كريمي با بيان اينكه بي‌توجهي مسئولان و متوليان امور فرهنگي و دانشگاه‌ها بر امر حجاب و عفاف آثار سوء به دنبال دارد، بر شناخت عوامل موثر در سير نزولي عفاف و حجاب در جامعه تاكيد كرد.
وي، دقت نظر و تامل بيشتر در راستاي كيفيت حجاب و عفاف در جامعه را موجب تربيت نسل نوآور، خلاق، موفق، مسئوليت‌پذير و شايسته براي رساندن جامعه اسلامي به قله‌هاي رفيع سعادت عنوان كرد.
كريمي علل و عوامل ضعف فرهنگ اصيل حجاب و عفاف در جامعه و ارائه راهكارهاي علمي، عملي و الگوي مناسب براي برخورد با اين معضل روز جامعه را از مهم‌ترين اهداف اين همايش ذكر كرد.
وي در ادامه گفت: 53 مقاله به دبيرخانه اين همايش ارسال شده كه از اين تعداد 15 مقاله توسط داوران كميته همايش انتخاب و هشت مقاله در نشست امروز ارائه و هفت مقاله نيز به صورت پوستر است.
رئيس دانشگاه پيام‌نور ميانه همچنين از اختصاص 8 ميليارد ريال اعتبار علاوه بر اعتبار 10 ميليارد ريالي كه براي احداث ساختمان شماره 2 پيام‌نور ميانه اختصاص يافته بود، خبر داد و گفت: اين اعتبار نيز صرف احداث مسجد دانشگاه، يك باب غذاخوري و حصاركشي آن مي‌شود كه در اين راستا جا دارد از مسئولان استاني و شهرستاني كه با جديت تمام پيگير احداث ساختمان شماره 2 پيام‌نور هستند، تقدير و تشكر كرد.
وي در ادامه اظهار اميدواري كرد تا سال آينده بتوان شاهد بهره‌برداري از اين ساختمان در راستاي ارتقاي علم و توسعه شهرستان باشيم.


نوشته شده در   شنبه 29 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode