ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 20 تير 1394     |     کد : 91260

عاشقان مبارزه با صهیونیسم

راهپیمایی روز جهانی قدس امسال نیز چون سال‌های پیش با حضور گسترده و میلیونی مردم روزه‌دار ایران اسلامی در تهران و بیش از 700 شهر کشور و نیز همزمان با ایران در اقصی نقاط جهان اسلام با شکوه هرچه تمام برگزار شد و راهپیمایان با اعلام این که «عاشق مبارزه با صهیونیست‌ها هستند» جنایات اسرائیل و نیز آل سعود در یمن و توطئه‌های استکبار جهانی در ایجاد بحران‌های ساختگی برای جهان اسلام از جمله حضور گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه را محکوم کردند.

راهپیمایی روز جهانی قدس امسال نیز چون سال‌های پیش با حضور گسترده و میلیونی مردم روزه‌دار ایران اسلامی در تهران و بیش از 700 شهر کشور و نیز همزمان با ایران در اقصی نقاط جهان اسلام با شکوه هرچه تمام برگزار شد و راهپیمایان با اعلام این که «عاشق مبارزه با صهیونیست‌ها هستند» جنایات اسرائیل و نیز آل سعود در یمن و توطئه‌های استکبار جهانی در ایجاد بحران‌های ساختگی برای جهان اسلام از جمله حضور گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه را محکوم کردند.


راهپیمایی روز قدس در تهران و از نخستین ساعات صبح دیروز و در حالی که مردم روزه‌دار سومین شب قدر را پشت سر گذاشته و قلب‌های خود را با نور الهی منور ساخته بودند از مسیرهای نه‌گانه به سمت دانشگاه تهران محل برگزاری نماز جمعه آغاز شد.  
رمی جمرات راهپیمایان تهرانی
راهپیمایان تهرانی در چهارراه ولیعصر تهران به نمادهای شیطانی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی سنگ پرتاب کردند که به نوعی تداعی‌کننده رمی جمرات بود.
در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس و در چهارراه ولیعصر تهران نمادهایی به شکل ابلیسک (نماد شیطان‌پرستی) که پرچم‌های آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی بر روی آن نقش بسته در 4 نقطه چهارراه مذکور قرار داده شده بود.
هشدار راهپیمایان به ابرقدرت‌ها
راهپیمایان تهرانی با دست گرفتن پلاکاردهایی خطاب به سران غربی تاکید کردند که روز قدس روز هشدار به ابرقدرت‌هاست.
راهپیمایان ضمن اینکه شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس را سر می‌دادند پلاکاردهایی را به دست گرفته بودند که هشداری به قدرت‌های امپریالیستی بود.
در این پلاکاردها با استناد به جمله امام خمینی‌(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی خطاب به ابرقدرت‌ها نوشته شده بود «روز قدس روز هشدار به ابرقدرت‌هاست».
پیام مردم تهران به جهان؛ «تا آخر ایستاده‌ایم»
راهپیمایان تهرانی با به دست گرفتن پرچم و پلاکاردهای «ما تا آخر ایستاده‌ایم» بر استقامت خود در راه آرمان‌ها، انقلاب و اسلام تأکید کردند.
راهپیمایان تهرانی همچنین پرچم‌های سه‌رنگ کشور عزیزمان و کشور فلسطین را در دست داشته و شعارهایی درباره انزجار از رژیم اشغالگر قدس سر می‌‌دادند.
عاشق مبارزه با صهیونیست‌ها هستیم
تصاویر فرماندهان نظامی کشورمان در راهپیمایی روز جهانی قدس به بازدید عموم گذاشته شد که این اقدام با استقبال راهپیمایان مواجه شد.
در حاشیه راهپیمایی و در مسیر خیابان انقلاب حدفاصل چهارراه ولیعصر تا خیابان فلسطین تهران غرفه‌ای برپا شده بود که در آن تصاویر فرماندهان نظامی و فرمانده کل قوا به بازدید عموم گذاشته شده بود.
در غرفه مذکور تصاویر فرمانده کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، سید عطاالله صالحی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرلشگر محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرلشگر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش و فرزاد اسماعیلی به بازدید عموم گذاشته شده بود.
در انتهای غرفه نیز جمله «ما عاشق مبارزه با صهیونیست‌ها هستیم» به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی نوشته شده بود.
نکته جالب در این غرفه این بود که اغلب حاضرین در غرفه با فرماندهان نظامی عکس سلفی می‌گرفتند.
من یک یمنی هستم
راهپیمایان تهرانی با در دست داشتن تابلو نوشته‌هایی با مضامین «من هم یک یمنی هستم»  انزجار خود را از جنایات رژیم آل سعود علیه ملت و کودکان مظلوم یمن اعلام داشتند.
مردم تهران همچنین با اهدای هدایای نقدی به یاری مستضعفان و محرومان شتافتند.
راهپیمایان تهرانی همچنین با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی خواستار تحریم کالاهایی شدند که منافع آن به جیب صهیونیست‌ها ریخته می‌شود.
روزه‌داران تهرانی همچنین با در دست گرفتن دست‌نوشته‌هایی نسبت به طرح مباحثی پیرامون بازگشایی سفارت آمریکا در تهران انتقاد کردند.
خبر دیگر این که جمعی از راهپیمایان تهرانی دست‌نوشته‌هایی در محکومیت مفاسد اقتصادی در دست داشته و خواستار برخورد قاطع دستگاه قضا با این افراد هستند.
حضور شخصیت‌ها
در مراسم راهپیمایی امسال برخی از شخصیت‌های سیاسی همچون حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات، سردار دهقان وزیر دفاع، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی، حجت‌الاسلام ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله موحدی کرمانی امام‌جمعه موقت تهران، اسحاق جهانگیری معاون اول دولت یازدهم، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، فلاحیان وزیر اسبق اطلاعات، مرتضی طلایی عضو شورای شهر تهران، حجت‌الاسلام مصلحی وزیر سابق اطلاعات،  سردار ساجدی‌نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ، سیدحسین هاشمی استاندار تهران، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد خمینی(ره)، صادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، محمد فرهادی وزیر علوم، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق کشورمان، حجت‌الاسلام تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه، صادق زیباکلام استاد دانشگاه تهران حضور یافتند.
مسلمانان با وحدت به اهدافشان می‌رسند
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان به همراه محمد نهاوندیان صبح امروز همراه با مردم تهران در راهپیمایی روز قدس شرکت کرد.
روحانی در جمع خبرنگاران گفت: با وحدت، انسجام و مقاومت، همه مسلمانان از جمله ملت فلسطین به اهداف بلندشان می‌رسند.
رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس با بیان اینکه ژست آمریکایی‌ها در لحظات آخر مذاکرات هسته‌ای را نباید جدی گرفت، گفت: پیشرفت مذاکرات روی هم رفته خوب بوده و طرف مقابل باید بداند خودش پیشنهاد مذاکرات را داده است.
آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران نیز در حاشیه راهپیمایی گفت: مردم ایران با حضور در راهپیمایی روز قدس اعلام کردند که تیم مذاکره‌کننده باید در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار بایستد.
دکتر غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نیز با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: امسال با پدیدآمدن حوادثی چون حمله به یمن، جنایت‌های داعش و زیاده‌خواهی غربیان در مذاکرات و هماهنگی این وقایع با توطئه صهیونیست‌ها، مردم با انگیزه و بصیرت بیشتری در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند.
محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق کشورمان نیز با حضور در جمع مردم با اشاره به راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت: این راهپیمایی نشان داد که مستکبران رو به سقوط و ملت‌ها به سمت اوج هستند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در جمع راهپیمایان گفت: مردم ایران در این راهپیمایی آمادگی خود را برای حمایت از مظلوم نشان می‌دهند.
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: دشمنان و طرف مقابل ما در مذاکرات باید این وحدت ملی را ببینند و بدانند که هیچ وقت از ارزش‌ها و خطوط قرمز خود کوتاه نمی‌آییم.
سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در راهپیمایی روز قدس اعلام کرد اگر اسرائیل تجاوزی به کشور ما کند، کل رژیم صهیونیستی را شخم خواهیم زد.
قطعنامه پایانی راهپیمایان روز قدس
راهپیمایان روز جهانی قدس در پایان راهپیمایی خود ضمن صدور قطعنامه‌ای خواستار اتخاذ مواضع قاطع و عملی از سوی سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای برای جلوگیری از اجرای توطئه‌های خطرناک رژیم صهیونیستی شدند.
در بخشی از این قطعنامه آمده است: ملت روزه‌دار و انقلابی ایران اسلامی، آزادی بیت‌المقدس - قبله نخستین مسلمین - و رهایی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین از سلطه اشغالگران صهیونیست را آرمان بلند انقلاب اسلامی و راهبرد سرنوشت‌ساز حضرت امام راحل(ره) و خَلف صالح و حکیم ایشان مقام عظمای ولایت و رهبری (مدظله‌العالی) برای جهان اسلام و رمز دستیابی به وحدت آحاد مسلمین دانسته و تمامی ظرفیت‌ها و فرصت‌های مادی و معنوی خود را مشتاقانه و فداکارانه در حمایت و پشتیبانی از انتفاضه فلسطین و مقاومت اسلامی به کار خواهد گرفت.
در بند دیگر این قطعنامه آمده است: ملت ظلم‌ستیز ایران، جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی و تلاش شیطانی برای یهودی‌سازی سرزمین‌های اشغالی و نابودی نمادهای هویت ملی و تاریخی فلسطین که متأسفانه در شرایط پرچالش امروز منطقه در سکوت و بی‌توجهی محض و مضاعف مجامع جهانی مدعی حقوق ملت‌ها و همراهی خیانت‌بار و خباثت‌آمیز برخی دولت‌های عربی - اسلامی صورت می‌پذیرد را شدیداً محکوم نموده و از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای اتخاذ مواضعی قاطع و عملی برای جلوگیری از اجرای توطئه‌های خطرناک رژیم صهیونیستی را خواستار می‌باشد.
در این قطعنامه همچنین تاکید شده است: ملت موحد و متحد ایران، فتنه داعش و تروریست‌های تکفیری در عراق، سوریه، لیبی و جنایات وحشیانه رژیم متجاوز آل سعود علیه مردم مظلوم یمن را جنگ‌های نیابتی و نقشه مشترک آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه برای ایجاد شکاف و تفرقه بین مسلمین و امنیت‌سازی برای رژیم صهیونیستی اسرائیل دانسته و اعلام می‌دارد که امت اسلامی با تبعیت از تعالیم قرآن کریم و پیامبر اعظم(ص) و ایستادگی در برابر اینگونه توطئه‌های شیطانی، اجازه نخواهند داد تا دشمنان اسلام با مسئله‌سازی‌های انحرافی، ظرفیت‌های انقلابی جهان اسلام را قربانی منافع صهیونیست‌های خبیث و قدرت‌های استکباری نمایند.
در این قطعنامه همچنین با اشاره به جنایات سعودی‌ها در یمن آمده است: ملت انقلابی و مجاهد ایران اسلامی، ضمن محکوم نمودن کشتار زنان و کودکان و مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن توسط رژیم متجاوز آل سعود، به سران برخی کشورهای اسلامی منطقه که خود را آلت دست آمریکا و بازیچه صهیونیست‌ها قرار داده‌اند هشدار می‌دهد که خدمت به دشمنان قسم‌خورده اسلام عزیز و ایجاد تفرقه در صفوف مسلمین، به غیر از خواری و ذلت و شکست ثمری برای حاکمان وابسته و خود فروخته نخواهد داشت.
حضور مراجع تقلید و علما در راهپیمایی روز قدس قم
همزمان با تهران در سایر شهرهای کشور نیز راهپیمایی روز قدس با شور و شکوه فراوان برگزار شد.
در شهر مقدس قم مراجع عظام تقلید همگام با مردم در راهپیمایی روز قدس حضور پیدا کرده و جنایات اسرائیل را محکوم کردند.
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید با حضور در راهپیمایی روز قدس در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مسئله قدس نباید فراموش شود و این راهپیمایی باعث می‌شود که هر سال خون تازه‌ای در رگ‌های نهضت مقاومت دمیده شود.
وی تاکید کرد: مردم یمن را در این راهپیمایی نباید فراموش نکرد چرا که مدت‌ها است زیربمباران جنایتکاران آل‌سعود هستند و دنیا نیز خاموش بود و این رسوایی بزرگی برای آنها به شمار می‌رود.
آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید نیز با حضور در راهپیمایی روز قدس در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت: ما وظیفه داریم از مظلومان در سوریه، عراق، یمن، بحرین و هر کجای دنیا حمایت کنیم و فلسفه روز جهانی قدس که امام راحل آن را بنیانگذاری کرد نیز همین است.
آیت‌الله احمد جنتی همزمان با یوم‌الله روز جهانی قدس، در جمع راهپیمایان حضور یافت.
دبیر شورای نگهبان پس از حضور در راهپیمایی رهسپار حرم مطهر حضرت معصومه(س) شد.
آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس دستگاه قضا نیز  در قم به خیل عظیم راهپیمایان پیوست.
آیت‌الله آملی‌لاریجانی در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت: ملت همانند همیشه حضور پرشوری داشته‌اند و این حضور پرمعنا پیام روشنی برای کشورهای استکباری دارد و این پیام همانا ایستادگی امت اسلام برای احقاق حق ملت فلسطین است.
وی ادامه داد: همانگونه که ملت در این مسیر ایستادگی روشنی داشته‌اند در عرصه هسته‌ای اینگونه پایبند به آرمان‌های نظام هستند.
آملی لاریجانی ادامه داد: حضور آحاد امت اسلام برای این است که کشورهای غربی بدانند که با ملتی که یک صدا شعار حق را دنبال می‌کند نمی‌توان مقابله کرد و این پیام مهمی برای جهانیان دارد.


نوشته شده در   شنبه 20 تير 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode