ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 23 بهمن 1393     |     کد : 84997

ملت آرزوهای آمریکا را لگدمال کرد

مردم ایران بار دیگر با حضور پرشکوه و دهها میلیونی در جشن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پاسخ دندان شکنی به تهدیدات دشمنان دادند و راه «استقامت، پیشرفت و تعالی» را گزینه‌های روی میز برای عبور از گردنه‌های سخت دوران دانستند.

مردم ایران بار دیگر با حضور پرشکوه و دهها میلیونی در جشن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پاسخ دندان شکنی به تهدیدات دشمنان دادند و راه «استقامت، پیشرفت و تعالی» را گزینه‌های روی میز برای عبور از گردنه‌های سخت دوران دانستند.


رهبر معظم انقلاب در 19 بهمن ماه امسال در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی تاکید کرده بودند : ان‌شاءالله در بیست‌ودوّم بهمن، ملّت ایران نشان خواهد داد که کسی که ملّت ایران را بخواهد تحقیر کند، با ضربه‌ی متقابل ملّت ایران مواجه خواهد شد.
حضور میلیون‌ها ایرانی در خیابان‌های تهران و شهرستان‌ها انتظار رهبر معظم انقلاب را بر آورده ساخته و ضربه‌ای دندانشکن و متقابل به این زیاده خواهان وارد ساخت.
از ویژگی‌های راهپیمایی امسال آن که مردم خوزستان که این روزها گرفتار ریزگردها بوده و آلودگی هوا وضعیت سختی را برای آنان ایجاد کرده است علیرغم تبلیغات سنگین رسانه‌های وابسته به استکبار جهانی که به دنبال قرار دادن مردم قهرمان این خطه مقابل جمهوری اسلامی و انقلاب بودند به خیابان‌ها آمده و با آرمان‌های امام و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق کردند.
در این راستا گرد و غبار سنگین و شرایط نامناسب جوی نتوانست مانع حضور پرشور مردم خوزستان در راهپیمایی امسال شود و مردم استان شانه به شانه هم در راهپیمایی حضور پیدا کردند.
نمایش دستاوردهای هوافضای ایران
 در مسیر راهپیمایان 22 بهمن
سازمان هوافضای وزارت دفاع با برپایی غرفه‌هایی در مسیر راهپیمایی، راهپیمایان روز 22 بهمن بخشی از دستاوردهای خود را به نمایش ‌گذاشتند.
در این غرفه‌ها ماکت‌هایی از ماهواره‌برهای سفیر و سیمرغ به نمایش گذاشته شده است.
رزم‌نوازان نیروی زمینی ارتش نیز با حضور در راهپیمایی 22 بهمن به اجرای قطعات حماسی پرداختند.
محکومیت توهین
 به ساحت نبی اعظم (ص)
راهپیمایان در طول مسیر راهپیمایی با در دست گرفتن پرچم‌های لبیک یا رسول‌الله، دست‌نوشته‌هایی در وصف صفات پیامبر اعظم و سر دادن شعار «لبیک یا رسول‌الله»  توهین به ساحت رسو‌ل‌الله را محکوم کردند.
همچنین جمعی از راهپیمایان دست‌نوشته‌هایی در دست گرفته‌اند که بر روی آن به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی نوشته شده «من عاشق محمدم».
مطالبه جوانان
 از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای
به گزارش فارس جمعی از جوانان دهه هفتادی کشورمان نیز با پوشیدن تیشرت‌هایی که شعارهای «شهدا شرمنده‌ایم» بر روی آن نقش بسته بود در شعارهای خود اعلام کردند که اجازه نخواهند داد خون شهدای انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی،  به ویژه شهدای هسته‌ای پایمال شود.
 این جوانان با سر دادن شعارهایی از جمله «رمز بزرگ پیشرفت، یک اقتصاد ذی‌نفع»، «خون شهیدان بر زمین جاری است؛ مذاکره با ‌آمریکا خواری است»، «نژادپرست مکار، آمریکای فریبکار»، «نه تحریم نه ذلت مذاکره با عزت با حفظ شان ملت»، «ملت آزاده ما بیداره فتنه دشمنان اثر نداره» ایستادگی خود را بر آرمان‌های انقلاب و نظام اعلام کردند.
این جوانان اعلام کردند از مذاکره‌ کنندگان هسته‌ای می‌خواهیم اجازه ندهند خون شهدای هسته‌ای کشورمان پایمال شود و ما برای حفظ عزت و شرف ملتمان تا پای جان خود می‌ایستیم.
همدردی راهپیمایان تهرانی
 با خوزستانی‌ها
جمعی از راهپیمایان نیز از حوالی چهارراه ولیعصر وارد خیابان انقلاب شدند ماسک‌هایی روی صورت خود گذاشته بودند. این افراد دست‌نوشته‌هایی به دست گرفته بودند که بر روی آن نوشته شده بود «دولت به یاری مردم خوزستان بشتابد».
مردم انقلابی ایران اسلامی همچنین در مسیر راهپیمایی 22 بهمن‌ماه تابوت نمادین از داعش در دست داشتند و این تابوت را تشییع می‌کردند.
کنایه راهپیمایان تهرانی
به پیاده‌روی ظریف و کری
از حاشیه‌های دیگر این راهپیمایی میلیونی آن که جمعی از راهپیمایان که از حوالی خیابان وصال وارد خیابان انقلاب شدند دست‌‌نوشته‌هایی درباره پیاده‌روی محمدجواد ظریف و جان‌‌کری وزرای امور خارجه ایران و آمریکا در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود آقای ظریف! شما با وزیر خارجه شیطان بزرگ قدم زدید، فقط خواستیم بگوییم ما بیسوادیم اما فهمیده‌ایم آمریکا قابل اعتماد نیست».
این افراد که سربند «من انقلابی‌ام» را بر پیشانی خود بسته بودند پرچم‌های سه رنگ کشورمان را نیز حمل می‌کردند.
مردم تهران همچنین با سردادن شعارهایی خواستار اقدام قاطع قوه قضائیه در برابر متخلفان اقتصادی شدند.
راهپیمایان تهرانی با پخش پوسترهایی درخصوص فرمان 8 ماده‌ای رهبر معظم انقلاب درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی خواستار اقدام قاطع قوه قضائیه در برابر متخلفان شدند.
راهپیمایان از سوی دیگر در طول مسیر راهپیمایی بارها پرچم شیطان بزرگ، روباه پیر و رژیم اشغالگر قدس را به آتش کشیدند تا خشم و انزجار خود از سیاست‌های استکباری ابرقدرت‌ها را نشان دهند.
مسئولان همپای مردم
در راهپیمایی شرکت کردند
مسئولان کشور از جمله سران قوا، نمایندگان مجلس، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعضا و دبیر شورای نگهبان، نمایندگان مجلس خبرگان، اعضای شورای شهر و ...نیز با حضور در جمع راهپیمایان میلیونی 22 بهمن به خیل میلیونی مردم پیوستند و سالگرد انقلاب را گرامی داشتند.
دروغ‌گویی را رها کنید
 و صادقانه حرف بزنید
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در جمع راهپیمایان تهرانی در میدان آزادی ضمن گرامیداشت یوم‌الله 22 بهمن افزود:  ما استقلال را آسان به دست نیاوردیم تا آسان از دست بدهیم، استقلال به معنای بیگانه‌ستیزی و بیگانه‌هراسی نیست. استقلال به معنای آن است که ما روی پای خود ایستاده‌ایم، اراده مردم حاکم است و نخواهیم گذاشت هیچ ابر قدرتی در اراده ملی ملت بزرگ ایران تاثیر بگذارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز تنها دشمنان این ملت با میز مذاکره مخالفند یعنی صهیونیست‌ها همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند اما دنیای امروز به خیانت آنها پی برده است مخصوصا بعد از جنایت‌هایی که در ماه‌های گذشته در غزه مرتکب شده است و همواره جانیان صحنه در منطقه ما بوده‌اند.
روحانی اظهار داشت: آنهایی که می‌گویند ایران به خاطر تحریم‌ها پای مذاکره آمده است دروغ می‌گویند. ایران نه به خاطر فشار بلکه به خاطر منطق به پای میز مذاکره آمده است.
وی تاکید کرد:  اگر تحریم‌ها باعث شده پس چرا به تحریم‌ها ادامه نمی‌دهند و چرا به پای میز مذاکره آمده‌اند. دروغگویی را رها کنید و با صداقت حرف بزنید.
روحانی همچنین گفت: ملت در مسیر رونق، اقتصاد مقاومتی حرکت می‌کند و باید بگوییم در 10 ماهه امسال صادرات غیرنفتی نسبت به ده ماهه پارسال به بیش از 24 درصد رشد رسیده است که این میزان از 34/3 به 42/6 افزایش پیدا کرده است.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود  گفت: ما در طول یک سال گذشته توانسته‌ایم بخشی از تحریم‌های غلط و ظالمانه را کنار بزنیم، نزدیک به 12 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران که به ناحق بلوکه شده است را آزاد کرده‌ایم، شما می‌دانید دور زدن تحریم‌ را ما در طول یکسال گذشته تسهیل کردیم.
وی همچنین اظهار داشت: ما در میدان جنگ از استقلال دفاع کردیم در پای میز مذاکره هم از استقلالمان دفاع کرده‌ایم و دفاع خواهیم کرد؛ آن روز که در میدان جنگ رزمندگان ما می‌جنگیدند پشت جبهه همه مردم پشتیبان رزمندگان در جبهه‌های نبرد بودند، هیچ خیانتی بالاتر از خیانت پشت جبهه نیست.
ملت ایران
 پای ارزش‌های انقلاب ایستاده است
آیت الله آملی لاریجانی رئيس قوه قضاييه نیز  با حضور در راهپيمايي 22 بهمن گفت: راهپيمايي عظيم امروز نشان مي دهد كه ملت و مردم بزرگ ايران همچنان پاي ارزش هاي انقلاب، عزت و استقلال خود  ايستاده اند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضاييه،‌ آيت الله صادق  آملي لاريجاني در جمع خبرنگاران خطاب به كشورهاي سلطه گر اظهار كرد: كشورهاي سلطه گر بدانند با فشارها و تحريم بر اين ملت راه به جايي نخواهند برد.  
رئيس قوه قضاييه همچنین گفت: تا زماني كه مردم شريف اينگونه همدل و همنوا در حمايت از انقلاب اسلامي در تمامي صحنه‌ها حضور دارند هيچ قدرتي توان شكست اين ملت را نخواهد داشت.
آيت الله آملي لاريجاني در پايان با اشاره به پايبندي مردم به ارزشهاي انقلاب اظهار كرد: اين پايبندي به ارزشها پيامي براي مسئولان كشور است كه براي دفاع از انقلاب و ارزش هاي آن دلگرم باشند و بيش از پيش به اين مردم خوب و با ايمان خدمت كنند.
خبر دیگر اینکه آیت‌الله احمد جنتی عضو مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان نیز در جمع راهپیمایان اظهار داشت: امروز روز عید ما است، با اینکه در تقویم ذکر نشده، ولی 22 بهمن عیدی بالاتر از نوروز است.
وی همچنین گفت: تکلیف تیم هسته‌ای را مقام معظم رهبری مشخص کرده‌اند،  مذاکرات باید در یک جلسه و یک برنامه انجام شود تا نتوانند ما را دور بزنند، حرف ما در مذاکرات روشن است.
قطعنامه راهپیمایی سراسری
 یوم‌الله22 بهمن‌ماه
قطعنامه پایانی راهپیمایی سراسری یوم‌الله 22 بهمن‌ماه 1393 در جمع راهپیمایان مردم تهران در میدان آزادی قرائت شد.
در این قطعنامه تاکید شده بود: ملت فهیم و آزاده ایران ؛ با توجه به سناریوهای مستمر و زنجیره‌ای نظام سلطه و استکبار برنامه‌ها و اقدامات قوای سه‌گانه را ناکافی دانسته و از آنان می‌خواهد با تدبیر، هماهنگی و همت جهادی مطالبات عمومی در این عرصه‌‌ها را محقق سازند.
در بخشی از این قطعنامه همچنین آمده است: ملت صبور و مقاوم ایران اسلامی ضمن حمایت از تیم مذاکره‌کننده کشورمان در مذاکرات هسته‌ای با گروه 1+5، تنها راه دست‌یابی به توافق هسته‌ای را پذیرش حقوق مسلم ملت ایران در حفظ ظرفیت و توسعه مطمئن زیرساخت غنی‌سازی برای تأمین نیازهای کشور و لغو همه‌جانبه تحریم‌های اعمال‌شده همزمان با اعلام توافق فراگیر می‌داند .
راهپیمایان همچنین تاکید کردند: ملت  از مذاکره‌کنندگان می‌خواهد خطوط قرمز تعیین‌شده توسط مقام معظم رهبری و نکات مطرح‌شده در سخنرانی اخیر معظم‌له به‌ویژه محفوظ‌ماندن تکریم، حرمت و پیشرفت ملت ایران و توافق یک مرحله‌ایِ غیرقابل تفسیر و تأویل را در فرایند مذاکرات به‌عنوان منشور تأمین حقوق هسته‌ای ایرانیان، به‌طور جدی و دقیق رعایت نمایند.
خدمت رسانی هلال احمر
 در راهپیمایی 22 بهمن
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران از ارائه خدمات امدادی و پزشکی به 4562 نفر از راهپیمایان 22 بهمن خبر داد.
غلامرضا گنج‌آبادی با بیان اینکه 800 نفر امدادگر با حضور در 34 پایگاه امدادی وظیفه پوشش امدادی و پزشکی راهپیمایی 22 بهمن را بر عهده داشتند گفت: علاوه بر این 82 دستگاه انواع خودروهای نجات همچون آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و... به کار گرفته شد. گنج‌آبادی با اشاره به برپایی خیمه‌های نماز و چادر مخصوص استراحت سالمندان در طول مسیر راهپیمایی گفت: همچنین 24 چادر سنجش سلامت با محوریت کنترل تست قند و فشار خون برپا شد که 4800 نفر از این خدمات سلامتی برخوردار شدند.
جان به‌در بردن چترباز مراسم 22 بهمن
یک مقام امنیتی حاضر در مراسم 22 بهمن تهران گفت: چتر اصلی یکی از چتربازان به هنگام فرود در محوطه میدان آزادی باز نشد، اما وی با استفاده از چتر کمکی به سلامت به زمین نشست.
این مقام آگاه که خواست نامش فاش نشود، اضافه کرد: چتر اصلی یکی از چتربازان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هنگام پریدن از بالگرد باز نشد ولی وی با باز کردن چتر کمکی به سلامت بر روی زمین فرود آمد.
به گفته نامبرده، خوشبختانه هیچ مشکلی برای این چتر باز بوجود نیامده و نامبرده به سلامت به زمین نشست.
برخی منابع نیز از شکستگی پای چترباز مزبور هنگام فرود و استفاده از چتر کمکی خبر می‌دهند.
عملیات مشترک چتربازان در میدان آزادی طی دو مرحله با حضور 40 چترباز نیروی انتظامی، ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.
لبیک میلیون‌ها ایرانی به منویات رهبری
در راهپیمایی عظیم 22 بهمن
مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن در شهرها و روستاهای سراسر کشور،‌ میعادگاه و عرصه حضور کسانی بود که مسیر 36 ساله را با وحدت و اقتدار برای استقلال و آزادی خود و کشورشان طی کرده‌اند.
دیروز در جای جای میهن اسلامی، اقشار مختلف مردم در شرایط جوی متفاوت دست به دست هم دادند و در فضای آکنده از وحدت و غیرت پاسخ یاوه‌گویی‌های سران استکبار را با سر دادن شعار همیشگی «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائيل» و «مرگ بر انگلیس» دادند.
حضور مراجع تقلید
 در راهپیمایی 22 بهمن قم
خبرنگار کیهان از قم گزارش داد، مراجع تقلید در قم دیروز همچون سال‌های گذشته همراه با مردم، بلکه پیشاپیش مردم در راهپیمایی 22 بهمن شرکت داشتند.
بنابراین گزارش آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، جوادی آملی، امینی، حسینی بوشهری و جمع کثیری از اساتید و فضلای حوزه‌های علمیه در راهپیمایی حماسی دیروز شرکت داشتند. مردم قم در راهپیمایی 22 بهمن این شهر  یک پارچه شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل و هیهات من‌الذله سر می‌دادند و بر پایداری و استقامت خود در مقابل زورگویان به‌ویژه آمریکا و اسرائیل تاکید کردند.
جمعیت انبوه مردم در شعارهای خود از دولتمردان به‌خصوص دستگاه دیپلماسی کشور خواستند تا در مذاکرات با طرف‌های غربی‌عزت ملی را پاس بدارند.
راهپیمایان همچنین با سر دادن شعارهایی خواستار محاکمه سران فتنه و پالایش دستگاه‌های دولتی از حامیان جریان فتنه شدند. حجت‌الاسلام سیدمحمد سعیدی تولیت آستانه مقدس حضرت معصومه(س) در سخنانی تاکید کرد: ملت هوشیار و بصیر ایران در فتنه 88 نیز در حضوری باشکوه چشم فتنه را کور کردند و در حالی که آمریکا سرمست از توهم فروپاشی نظام اسلامی بود با این حضور سیلی محکمی به صورت استکبار زدند.
وی علت اصلی خشم آمریکا از ملت ایران را ناکامی‌های همیشگی واشنگتن در برابر ملت ایران دانست.
راهپیمایی در هوای
 بسیار سرد اردبیل
در شهر اردبیل، اقشار مختلف مردم در حالیکه باد شدیدی می‌وزید و هوا نیز سرد بود از مسیر ایستگاه سرعین تا مصلای این شهر راهپیمایی کردند. به گزارش خبرگزاری‌ها مردم استان اردبیل در شهرستان‌های بیله‌سوار، گرمی، پارس‌آباد، مشکین‌شهر، سرعین، نیر، خلخال، کوثر و نمین نیز بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.
راهپیمایی با ماسک در اهواز!
به‌رغم وزش باد شدید همراه با گرد و غبار و هجوم ریزگردها در خوزستان،‌ مردم این استان در راستای لبیک به منویات رهبری در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند.
وزش گرد و غبار به حدی شدید بود که مردم اهواز به صورت‌های خود ماسک زده بودند.
آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در همین شرایط در پیشاپیش جمعیت انبوه مردم در راهپیمایی22 بهمن اهواز شرکت کرده بود. وی گفت: حضور مردم با وجود گرد و غبار غلیظ نشانه عزم راسخ آنها در ادامه راه بر حق‌شان و پیروی از انقلاب و رهبری تا پیروزی نهایی است.
آیت‌الله جزایری با اشاره به شرایط جوی استان خاطرنشان کرد: ملت ما مصمم به ادامه راهشان هستند و هر مشکلی در راهشان پیش بیاید به آن اهمیت نمی‌دهند و اعتنا نمی‌کنند.
نمایش عزت بوشهری‌ها
بوشهری‌ها هم امسال در شرایطی در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کرده‌اند که رهبر معظم انقلاب در دیدار کارکنان و فرماندهان نیروی هوایی فرمودند: کسی که ملت ایران را بخواهد تحقیر کند، با ضربه متقابل ملت در 22 بهمن مواجه خواهد شد.
مصطفی سالاری استاندار بوشهر در جمع مردم گفت: استقلال کشور به مرحله‌ای از بالندگی رسیده است که امروز فرزندان این ملت در مذاکرات هسته‌ای اقتدار نظام را به نمایش می‌گذارند.
همچنین خبرگزاری‌ها از تبریز، قزوین، هرمزگان، لرستان، چهار‌محال‌وبختیاری، خراسان‌رضوی و دیگر استان‌های کشور گزارش دادند که اقشار مختلف مردم در قالب دستجات و گروه‌ها در حالی که شعارهایی در ابراز انزجار و نفرت از دولت‌های فاسد غربی سر می‌دادند حمایت قاطع خود را از منویات رهبری اعلام کردند.


نوشته شده در   پنجشنبه 23 بهمن 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode