ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 15 آذر 1393     |     کد : 81638

مذاکرات برد- برد بی‌معناست آمریکا طلبی از ایران ندارد!

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با بیان اینکه نتیجه برد – برد در مذاکرات هسته‌ای بی‌معناست گفت: آیا عقب‌نشینی و قبول ذلت ما در مقابل پول ارزش دارد؟

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با بیان اینکه نتیجه برد – برد در مذاکرات هسته‌ای بی‌معناست گفت: آیا عقب‌نشینی و قبول ذلت ما در مقابل پول ارزش دارد؟


به گزارش مهر‌، حجت‌الاسلام  صدیقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران ضمن هشدار نسبت به انجام گناه و با تاکید بر اینکه باید از گناه کردن بترسید گفت: داعش، منافقین داخلی، آمریکایی‌ها، تکفیری‌ها و تحریم ترس ندارد، چرا که این ترس‌ها دینی و عقلانی نیست. حضرت علی(ع) فرمودند در زندگی تنها از یک چیز بترسید و آن گناه خودتان است.
وی در ادامه با اشاره به ۱۶ آذر گفت: روز دانشجو جزو افتخارات دانشجویان ما است و بیانگر این است که آنها هویت ضد استکباری دارند.
حجت‌الاسلام صدیقی افزود: در فاصله کمی از کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ در ۱۶ آذر همان سال جنبش دانشجویی خود را نشان داد و سه تن از دانشجویان ما در مقابل آمریکا جان خود را از دست دادند و این ریشه ضد استکباری، آتش زیر خاکستر بود تا با شکل‌گیری نهضت اسلامی در کنار امام، این انقلاب را به ثمر رساند و این ویژگی ضد استکباری خود را با تسخیر لانه جاسوسی نشان دادند و تا امروز نیز دانشگاه ما سنگر مقابله با زیاده‌خواهی‌های غرب بوده است.
حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: دانشگاه و دانشجو به جای اینکه سیاست‌زده باشند باید به مشکلات بزرگ جامعه و ماهیت دشمنان بصیرت پیدا کنند که امام خمینی فرمود هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید و همه سلاح‌های خود را به سمت آمریکا نشانه روید.
وی افزود: طرح خائنانه دشمن در منطقه، ایجاد فضای سرگرمی داخلی برای جهان اسلام جهت فراموش کردن مسئله اصلی جهان اسلام و منطقه یعنی اسرائیل است. این تکفیری‌ها به جای آنکه با اسرائیل و جهانخواران و با کسانی که با اسلام عناد ذاتی دارند برخورد کنند، سلاح خود را سمت برادران دینی خود گرفته‌اند.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های ما به فضل الهی در فضای حسینی و ولایی قرار گرفته‌اند و با حاشیه‌هایی که بعضی از احزاب و سکولارها ایجاد می‌کنند و دوست دارند که دانشگاه‌ها را باشگاه احزاب قرار دهند مقابله می‌کنند چرا که اینها دور از عقلانیت، واقع‌بینی و اهدافی است که خون‌های پاک شهیدان به پای آن ریخته شده است.
حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه سیاست‌زدگی و ایجاد دوقطبی کردن دانشگاه‌ها خیانت است، گفت: سیاست‌گریزی در شأن مسلمان نیست. سیاست، استراتژی و هوشیاری سیاستمدارانه برای آحاد مردم خصوصا پایگاه‌های علمی ما باید در این مسیر باشد که دنیای سلطه در هیچ جبهه‌ای بر ما برتری نداشته باشد.
وی تاکید کرد: اگر در جبهه فرهنگ، در جبهه سیاست، اقتصاد و رفاه آنها بر ما برتری داشتند و سلطه پیدا می‌کردند این را نشان می‌داد که ما از خط اسلام بیرون هستیم. باید فضای علمی دانشگاه‌های ما در مسیر اعزاز انقلاب و به زیر کشیدن زورگویان از اریکه قدرت باشد.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: توقع مردم شهید داده از دانشجویان و مسئولین دانشگاه‌ها این است که دانشجویانی ممتاز در علم و اخلاق باشند و همچنان آن روز را (۱۶ آذر۳۲) جهت تعمیق روحیه تنفر از آمریکا و مقابله همه‌جانبه از آنان بزرگ بدانند و در تداوم راه آنها پافشاری کنند و یاد شهدای آن روز را گرامی بدارند.
حجت‌الاسلام  صدیقی افزود: آمریکایی‌ها در این مسئله حقوق بشری که دم از آن می‌زنند دچار تناقض شده‌اند و آبروی نداشته‌شان به کلی از بین رفت. خصوصا با توجه به سوابقی که اینها در استفاده از سلاح اتمی، نسل‌کشی، راه‌اندازی کودتاها و کشتارها در نقاط مختلف جهان داشته‌اند.
وی گفت: یک جوان سیاه‌پوست را که اسلحه در دست نداشته است پلیس آمریکا با ۶ گلوله به قتل می‌رساند و دادگاه نیز حکم به تبرئه می‌دهد. اینها حتی حقوق اولیه در کشور خودشان را نیز رعایت نمی‌کنند. اولین کشوری که زندانی زیادی دارد آمریکا است  و ۶۱ درصد از این زندانی‌ها را رنگین‌پوستان و سیاه‌پوستان مظلوم این کشور تشکیل می‌دهند و اینها چطور رویشان می‌شود دم از حقوق بشر بزنند و ادعای مقابله با تروریسم داشته باشند.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران تروریسم را زائیده نامشروع دنیای غرب نامید و گفت: اینها خودشان جریان فاسد و خطرناک را تولید می‌کنند و در قضیه داعش هم که ائتلاف تشکیل دادند چندین تن اسلحه به آنها اختصاص دادند و کمک تسلیحاتی کردند. آمریکا یک جریان فریبکار، دروغگو، ضد حقوق بشر، مستبد و زیاده‌خواهی است که می‌خواهد بگوید مدافع حقوق بشر هستم  اما دیگر دنیا فریب اینها را با پرچمداری ایران اسلامی نخواهد خورد و امیدواریم به زودی زود با مقاومت مردم دنیا و پیشتازی مردم ایران، آمریکا از جایگاه استکباری خود پایین کشیده شود.
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: آمریکا هیچ طلبی از ایران ندارد و اموال ما را بلوکه کرده، تحریم‌های ظالمانه راه انداخته تا ما را فلج کند و حال نیز مذاکره راه انداخته است.
وی افزود: تیم مذاکره‌کننده ما با توجه به رهنمودهای رهبری در این مذاکرات با هدف روشنگری و رفع شبهات پاسخ می‌دهند و اصل قضیه این نیست که آنها طلبی دارند و ما طلبی داریم که مسئله برد – برد شود. ما باید از چه کوتاه بیاییم؟! چه خلافی کرده‌ایم؟ ایران که به تمام قوانین بین‌المللی پایبند است از کدام قوانین تخطی کرده است؟
حجت‌الاسلام  صدیقی با تاکید بر اینکه داشتن انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حق ما است گفت: داشتن انرژی هسته‌ای حق هر کشوری است و داشتن سلاح اتمی برای مردم ما و برای همه حرام است چرا که خلاف قوانین شرع و وجدان بشری است و مایه ناامنی جهان است.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران یادآور شد: آمریکایی‌ها خودشان هزاران کلاهک اتمی دارند و اسرائیل را نیز به همین کلاهک‌ها تجهیز کرده‌اند اما ما که می‌خواهیم فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای داشته باشیم قلدرمآبانه می‌خواهند چه بگیرند چه بدهند.
وی تاکید کرد: آیا پولی که می‌خواهند به ما برگردانند این توقف ما مقابل پول می‌شود؟ آیا عقب‌نشینی و قبول ذلت ما در مقابل پول ارزش دارد؟
حجت‌الاسلام صدیقی با تاکید بر اینکه تیم مذاکره‌کننده ما زیر لوای عزتمدارانه ولایت فقیه از حق مردم کوتاه نخواهند آمد، گفت: ما مسئله تحریم را برای خود تابو و موجب وحشت نمی‌دانیم تنها راهی که ما را در برابر تحریم‌ها بیمه می‌کند مقاومت است.
وی همچنین با اشاره به لزوم احیای اقتصادی مقاومتی گفت: من از دولت محترم و همه نخبگان و کسانی که در این مسئله می‌توانند صاحب فکر و عمل باشند می‌خواهم که برای محقق کردن اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: ملتی که ۸ سال در مقابل شرق و غرب ایستاد، در این جنگ اقتصادی، فرهنگی، روانی و سیاسی نیز همان عرضه و توان مقابله را دارند و مسئولین نیز باید به ظرفیت جوانان ما بیش از هر چیز اهمیت دهند.
 حداد عادل پیش از خطبه‌های نماز جمعه: سکولارها دل خوشی از مدرس ندارند
غلامعلی حداد عادل، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از خطبه‌های نماز عبادی- سیاسی جمعه تهران، با اشاره به آشنایی مدرس با مسائل ایران، منطقه و جهان اسلام گفت: مدرس قائل به حکومت دینی بود، چرا که سیاست را عین دیانت می‌دانست و بی‌جهت نیست که سکولارها دل خوشی از او ندارند، چراکه شخصیت او به معنای رابطه دین و سیاست است.
به گزارش فارس، وی تأکید کرد: اگر 70 سال پیش شهید مدرس را مظلومانه تبعید، زندانی و شهید کردند و از کسی صدایی  برنخاست اما امروز جمهوری اسلامی با پیروی از امام خمینی(ره) و تقدیم بیش از یک میلیون شهید، جانباز و آزاده انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و آرزوی حکومت اسلامی مدرس را برآورده کرد.
حداد عادل ملت ایران را ولی‌دم مدرس و خونخواه او دانست و گفت: اگر مدرس امروز می‌توانست با ما سخن بگوید می‌گفت که من جان خود را برای حفظ اسلام و استقلال ایران تقدیم کردم. لذا انقلاب اسلامی را حفظ کنید و پشت سر رهبری وحدت داشته باشید و اجازه ندهید انگلیس و آمریکا به بهانه هسته‌ای به ایران راه پیدا کنند و اجازه مداخله داشته باشند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه پیام مدرس به ما خنثی کردن تحریم‌ها از طریق اقتصاد مقاومتی است، یادآور شد: ما روز 16 آذر روز دانشجو را پیش رو داریم که اصل آن ایستادگی مقابل آمریکا است و دانشجویان همان پرچمی را به دست می‌گیرند که مدرس با آن از استقلال کشور در مقابل زورگویی ظالمانه آمریکا دفاع کرد.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی: جشن بزرگ بيمه‌دار شدن تمام اقشار هفته‌های آتی برگزار می‌شود
علی ربيعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در سخنان پيش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، گفت: در هفته‌های آتی جشن بزرگی را به منظور بيمه‌دار شدن همه اقشار خواهيم گرفت که این موضوع دغدغه مقام معظم رهبری و سفارش امام راحل بود.
وی خاطرنشان کرد: پس از فرآیند ثبت نام از همه اقشار، هم‌اکنون دفترچه‌های بيمه به تمامی آحاد مردم اختصاص داده شده است، بنابراین خوشبختانه مشکلی در مورد بيمه‌دار شدن ایرانی‌ها وجود ندارد.
ربیعی یکی دیگر از اقدامات انجام شده در وزارتخانه‌اش را فقرزدایی عنوان کرد و گفت: مبارزه با فقرزدایی در دستور کار است به همين دليل در سال جاری دو نوبت سبد امنيت غذایی به 8 ميليون نفر اختصاص داده شد که سعی داریم با افزایش منابع جدید تعداد این افراد را افزایش دهيم.
وی با اشاره به اینکه عمده ایجاد معلوليت ناشی از مباحث ژنتيکی است، گفت: ما سعی می‌کنيم از تولد معلولان جلوگيری کنيم اما بخش دیگر در ایجاد معلوليت حوادث رانندگی است.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، ادامه داد: سالانه 300 هزار معلول فقط از حوادث رانندگی ایجاد می‌شود که به این آمار باید حوادث ناشی از فعاليت‌های شغلی را نيز اضافه کرد.
گزارش فارس حاکی است ربیعی با اشاره به راه‌اندازی نخستين بيمارستان ضایعات نخاعی در کشور، گفت: در آینده‌ای نزدیک اولين بيمارستان در تهران راه‌اندازی می‌شود و قرار است به زودی در سه استان دیگر کشور نيز این نوع بيمارستان احداث شود.


نوشته شده در   شنبه 15 آذر 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode