ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 22 شهريور 1393     |     کد : 77948

توسعه اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و سياسي راهكار خشكاندن ريشه تروريسم

رئيس جمهوري گفت: مقابله با تحريم بايد به يکي از اصول سازمان همکاري شانگهاي تبديل شود.

دكتر روحاني در جمع سران سازمان همكاري شانگهاي مطرح كرد
توسعه اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و سياسي راهكار خشكاندن ريشه تروريسم



رئيس جمهوري گفت: مقابله با تحريم بايد به يکي از اصول سازمان همکاري شانگهاي تبديل شود.

دکتر روحاني در سخنراني خود در اجلاس شانگهاي برنامه‌ريزي سازمان‌يافته، همکاري‌هاي دو و چند جانبه، تعاملات سياسي و اطلاعاتي، و مقابله با فقر فرهنگي و اقتصادي، و حمايت سران کشورها از اين اقدامات را تنها راه مقابله با افراط و تروريسم و عبور از مشکلات رو به رشد آن توصيف کرد.

رئيس جمهوري گفت: در اجلاس سال گذشته از افراط‌گرايي، تروريسم و جنايات سازمان‌يافته بين‌المللي سخن گفتم و آنها را نه تنها يکي از چالش‌هاي اصلي عرصه امنيت در حوزه سازمان شانگهاي خواندم بلکه با اين باور که افراط‌گرايي و خشونت، چالش جهاني است، در مجمع عمومي سازمان ملل متحد هم آن را مطرح نمودم و خوشحالم که اين نگراني با اجماع جهاني به صدور قطعنامه براي مبارزه با خشونت و افراط منجر شد.

رئيس جمهوري با بيان اين که امروز اغلب کشورهاي عضو سازمان شانگهاي، کم و بيش با خطر افراط و تروريسم روبرو هستند،

گفت: جمهوري اسلامي ايران از آغاز موج جديد اين بحران که برخي از بازيگران منطقه‌اي و بين‌المللي با سرازير کردن منابع مالي، تسليحاتي و اطلاعاتي به تقويت گروه‌هاي افراطي و نظامي کردن آن همت گماردند، تاکيد داشت که حمايت از تروريسم و افراط در نهايت، منطقه را در کام خود فرو خواهد برد.

روحاني با بيان اين که اکنون شاهد آن هستيم که گروه‌هايي جنگ‌ طلب و افراطي علاوه بر توحش و کشتار در سوريه، چه بر سر ملت عراق آوردند، افزود: بحران امروز عراق، ميراث شوم عملکرد ديروز قدرت‌ها و کشورهاي توسعه‌طلب است.

وي با اشاره به اين که کانون بحران شکل‌گرفته در منطقه، به مرکز جذب افراط‌گرايان و گروه‌هاي تروريستي مبدل شده و حل‌وفصل بحران نيازمند اجماع، عزم جدي و اقدام مشترک منطقه‌اي و بين‌المللي است، خاطر نشان کرد: در غير اين صورت اين بحران از ظرفيت درگير کردن تمامي منطقه و ايجاد تهديد در خارج از منطقه برخوردار خواهد بود.

رئيس جمهوري با بيان اين که تنها منطق رژيم اشغالگرقدس زياده‌خواهي از طريق جنگ‌افروزي است، گفت:در سرزمين فلسطين جنايات جنگي، کشتار بي‌رحمانه و آوارگي هزاران مرد، زن و کودک بي‌گناه در غزه و حرکت غير انساني در تخريب زيرساخت‌هاي اوليه مورد نياز مردم آن، بار ديگر ثابت کرد که رژيم صهيونيستي به هيچ يک از قواعد حقوق بين‌الملل و معيارها و اصول اوليه و اخلاق انساني پايبند نيست.

وي تصريح کرد: جامعه جهاني نيازمند تعامل، دوستي، همزيستي مسالمت‌آميز ملل و اقوام گوناگون در سايه اعتدال بوده و برقراري صلح هم مستلزم مقابله با خشونت و نفي فرهنگ افراطي‌گري است.

رئيس جمهوري با بيان اين که اين تصور که فقط بمباران هوايي مي‌تواند مشکل تروريسم را حل کند، ساده‌انگاري و گريز از پيچيدگي مساله است، افزود: مقابله با فرهنگ خشونت و سازمان ترور نياز به فهم مسائل اجتماعي و سياسي منطقه دارد و جز با مديريت و مشارکت مردم و دولت‌هاي منطقه به توفيق نخواهد انجاميد.

وي تصريح کرد: بي‌ترديد براي ايجاد ثبات و امنيت در منطقه، توسعه اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و سياسي در کنار اقدامات اطلاعاتي و امنيتي، يک ضرورت و بدون ترديد يکي از راه‌هاي بلند مدت خشکاندن تروريسم خواهد بود.

وي سوء استفاده ابزاري رو به گسترش غرب از تحريم و تبديل آن به نوعي سلاح مخرب را نشان دهنده آن دانست که اين ابزار به آساني مي‌تواند عليه هر يک از اعضاي جامعه جهاني و از جمله اعضاي سازمان همکاري شانگهاي به کار گرفته شود.

روحاني گفت: جمهوري اسلامي ايران بر اين باور است که مقابله با تحريم‌ها مي‌بايست به يکي از اصول اين سازمان و کشورهاي عضو آن تبديل شده و تنظيم مناسبات ميان اعضا و توسعه روابط دوجانبه به دور از فشارهاي ظالمانه ناشي از تحريم سامان يابد.

ديدار روساي جمهوري ايران و روسيه

رئيس جمهوري اسلامي ايران و رئيس‌ جمهوري فدراسيون روسيه در ديداري بر ضرورت توسعه هر چه بيشتر روابط سياسي دو کشور و همکاري‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي تأکيد کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني در اين ديدار که ديروز در شهر دوشنبه، پايتخت تاجيکستان برگزار شد، گفت: جمهوري اسلامي ايران براي توسعه روابط با همسايگان به ويژه روسيه اهميت زيادي قائل است.

رئيس‌ جمهوري با اشاره به مذاکرات يک سال گذشته خود با رئيس‌ جمهوري روسيه که در بيشکک و شانگهاي صورت گرفته بود، افزود: پيگيري اهداف بلند مدت در روابط في‌مابين به نفع دو ملت و کل منطقه است و ارتباطات سياسي، اقتصادي و بين‌المللي تهران – مسکو در سال گذشته در مسير صعودي قرار گرفته است.

دکتر روحاني اراده جمهوري اسلامي ايران براي توسعه روابط ايران و روسيه را جدي خواند و افزود: دو کشور در زمينه علم و فناوري همکاري‌هاي خوبي داشته‌اند و اين روند بايد با توسعه هر بيشتر روابط دو کشور در زمينه‌هاي فني و مهندسي، تجارت و همچنين صدور خدمات و کالاهاي کشاورزي تقويت شود.

رئيس‌ جمهوري ارتباط هر چه آسان‌تر و بيشتر تجاري و بخش خصوصي دو کشور را پشتوانه ارزشمندي براي همکاري‌هاي استراتژيک ارزيابي کرد و خواستار تسهيلات هر چه بيشتر طرف روسي براي سرمايه‌گذاران و فعالان بخش خصوصي ايران شد.

ولاديمير پوتين، رئيس‌ جمهوري روسيه هم با ابراز خرسندي از ديدار مجدد با دکتر روحاني، گفت: روابط دو کشور همواره در حال گسترش است و علاوه بر پروژه‌هاي به ثمر رسيده، طرح‌هاي زيادي در مسير توافق يا اجرا قرار دارند.

رئيس‌ جمهوري روسيه به برگزاري کميسيون مشترک همکاري‌هاي دو کشور در تهران اشاره کرد و اظهار داشت: براي پيگيري و تحقق اين توافقات، کميته ويژه‌اي در روسيه تشکيل خواهد شد.

رئيس‌ جمهوري روسيه همچنين به برخي همکاري‌ها در زمينه علوم نوين، فناوري ارتباطات و ادامه همکاري در حوزه انرژي اشاره و بر رساندن روابط فرهنگي و اجتماعي ايران و روسيه به نقطه‌اي مطلوب تأکيد کرد.

در اين ديدار همچنين روند مذاکرات ايران و 1+5مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفت و طرفين از رسيدن به توافق جامع در دوره زماني مورد نظر حمايت کردند.

ديدار با رئيس جمهوري چين

روساي جمهوري ايران و چين ظهر ديروز در حاشيه اجلاس شانگهاي در تاجيکستان، ديدار و گفتگو کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني در اين ديدار با اشاره به روابط مستحکم ايران و چين، به مذاکرات خود با همتاي چيني در اجلاس گذشته شانگهاي و تشکيل هفت گروه کاري مشترک اشاره کرد و خواستار اجراي هر چه سريعتر توافقات في‌مابين شد.

"شي جين پينگ" رئيس جمهوري چين هم جايگاه مهم ايران در منطقه و جهان را يادآور شد و گفت: چين خواهان روابط استراتژيک با ايران است.

رئيس جمهوري چين همچنين از سفر خود به جمهوري اسلامي ايران در سال آتي خبر داد.

گفتگوي روساي جمهوري ايران و افغانستان

روساي جمهوري اسلامي ايران و افغانستان روز جمعه در حاشيه اجلاس سران کنفرانس همکاري شانگهاي در دوشنبه، پايتخت تاجيکستان با يکديگر ديدار و درباره مسائل دوجانبه و بين‌المللي گفتگو کردند.

حامد کرزي در اين ديدار، آخرين تحولات سياسي و داخلي افغانستان پس از انتخابات اخير رياست جمهوري اين کشور را به اطلاع رئيس‌جمهوري ايران رساند.

دکتر حسن روحاني هم با اشاره به اهميت ثبات و آرامش در افغانستان در سايه همکاري و حضور همه گروه‌هاي سياسي اين کشور، تأکيد کرد: تحقق اراده و خواست مردم افغانستان، مهمترين عامل در توسعه اين کشور است و جمهوري اسلامي ايران براي هر گونه مساعدتي در اين زمينه آماده است.

در اين گفتگو، اقدامات و تحرکات کشورهاي مختلف منطقه و نقش قدرت‌هاي فرامنطقه‌اي در آينده افغانستان مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

ديداربا دبيرکل سازمان همکاري‌ شانگهاي

رئيس‌جمهوري روز پنجشنبه در ديدار دبيرکل سازمان همکاري شانگهاي، تروريسم و افراطي‌گري را تهديد و مشکلي بزرگ براي منطقه و جهان دانست و گفت: همه کشورها بايد براي مبارزه‌ جمعي با تروريسم و افراطي‌گري، متحد شده و دست در دست هم دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني در اين ديدار که در کاخ سامان در پايتخت تاجيکستان انجام شد، گفت: مبارزه با تروريسم کار ساده و کوتاه‌مدت نيست و نيازمند اراده‌اي جمعي است. بنابراين مبارزه با تروريسم و افراطي‌گري نيازمند يک تصميم قاطع سياسي است و همکاري‌ منطقه‌اي و جهاني مشترک در اين زمينه بايد سامان داده شود.

رئيس‌جمهوري همچنين حضور ايران در اجلاس سران کشورهاي عضو و ناظر سازمان همکاري‌ شانگهاي را نشانه علاقمندي ايران به ثبات منطقه دانست و خاطرنشان کرد: آنچه در توان داشته باشيم را در راه ثبات منطقه انجام خواهيم داد.

طبق اين گزارش، دبيرکل سازمان همکاري‌ شانگهاي هم در اين ديدار، حضور رئيس‌‌جمهوري ايران در اين اجلاس را نشانه‌اي مهم براي تمامي اعضا دانست و گفت: امسال سازمان تلاش‌هاي زيادي در چارچوب افزايش کيفيت همکاري با اعضاي ناظر داشته است.

"مزن سف" با تاکيد بر ضرورت حفظ امنيت و ثبات منطقه، اظهار داشت: براي من و سازمان شانگهاي، سخنان جنابعالي در باره مبارزه با تروريسم بسيار مهم است و ما هم معتقد به کار جمعي و مداوم براي مبارزه با تروريسم و افراطي‌گري هستيم.

دبيرکل سازمان همکاري‌ شانگهاي با تاکيد بر اين که هر چه در توان داريم در دبيرخانه براي تحکيم همکاري با ايران انجام خواهيم داد ، گفت: اميدواريم اجلاس سران در دوشنبه، بتواند صفحه مهمي در تاريخ اين سازمان بگشايد.

تاکيد روساي جمهوري ايران و ازبکستان براي گسترش همکاري‌ها

روساي جمهوري ايران و ازبکستان روز پنج‌شنبه با اشاره به ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي دو کشور، خواهان گسترش بيش از پيش روابط تهران – تاشکند شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني در ديدار "اسلام کريم اف" که در دوشنبه، پايتخت تاجيکستان انجام شد، گفت: ازبکستان به عنوان يک کشور دوست، جايگاه مهمي در سياست خارجي ايران دارد و بايد زمينه همکاري‌هاي دوجانبه به نفع دو ملت توسعه يابد.

رئيس جمهوري به موقعيت ژئواستراتژيک ايران در منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: ايران هميشه يک مسير مطمئن براي ترانزيت کالا براي کشورهاي اين منطقه از جمله ازبکستان خواهد بود.

رئيس جمهوري با اشاره به اظهارات رئيس‌ جمهوري ازبکستان مبني بر اراده تاشکند براي توسعه روابط با ايران، افزود: ما از اين اراده شما براي توسعه روابط استقبال مي‌کنيم و تلاش خواهيم کرد تحول جدي در روابط همه جانبه دو کشور به ويژه در زمينه اقتصادي ايجاد شود.

رئيس جمهوري تصريح کرد: اراده ما روابط نزديک‌تر با جهان براساس منافع و حقوق‌ ملت ما است و به صراحت گفته‌ايم که سياست ما برد – برد و منافع دو طرفه است و در اين مسير دولت از حمايت ملت بزرگ ايران برخوردار است.

اسلام کريم‌اف، رئيس‌ جمهوري ازبکستان هم در اين ديدار، خواهان گسترش هر چه بيشتر روابط تهران – تاشکند شد و گفت: ازبکستان براي گسترش بيش از پيش همکاري‌هاي اقتصادي و سرمايه‌گذاري در ايران آماده است.

بر اساس اين گزارش، در اين ديدار که وزراي خارجه دو کشور هم حضور داشتند، دکتر روحاني از آقاي کريم‌اف براي سفر به ايران دعوت کرد که اين دعوت از سوي همتاي ازبکستاني وي مورد استقبال قرار گرفت و کريم‌اف به دکتر روحاني گفت: از دعوت شما با کمال تشکر استقبال مي‌کنم

ارتقاي روابط تهران - عشق آباد

روساي جمهوري ايران و ترکمنستان با اشاره به پيوند فرهنگي و جغرافيايي دو کشور تاکيد کردند: همکاري هاي تهران - عشق آباد بايد در زمينه هاي اقتصادي، سياسي و فرهنگي به بالاترين سطح ممکن ارتقاء يابد .

حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني که صبح جمعه و در محل اقامت خود در شهر دوشنبه تاجيکستان ، ميزبان قربان قلي وردي محمد اف بود، خطاب به وي گفت: ايران و ترکمنستان دو همسايه و برادر با ريشه هاي مشترک هستند و ضروري است ظرفيت هاي برزمين مانده در روابط دوجانبه را عملياتي سازند.

رئيس جمهوري با اشاره به امکانات فراوان دو کشور براي مبادله کالا و تجارت پاياپاي گفت: شرايط بايد به گونه اي باشد که کارافرينان، سرمايه گذاران و بخش خصوصي ايران با تسهيلات لازم در فعاليت هاي انرژي ،عمراني، حمل و نقل و توسعه بنادر شما فعاليت داشته باشند.

رئيس جمهوري ترکمنستان در اين ديدار بااشاره به جايگاه موثر منطقه اي و بين المللي ايران و اشتراکات تاريخي و فرهنگي دو ملت ، گفت: ايران حضور بسيار خوبي در حوزه انرژي، راه و اقتصاد ترکمنستان دارد و اميدواريم روابط حسنه ميان دو کشور به بالاترين سطح ممکن افزايش يابد .

رئيس‌جمهوري: مردم بايد در بيان نظراتشان آزاد باشند

رئيس‌جمهوري، تحريم‌ها عليه ايران اسلامي را بار ديگر ظالمانه خواند و گفت: اين که ما در شرايط تحريم توانستيم به موفقيت‌هاي بزرگي دست يابيم اين پيام روشن را به قدرت‌هاي خارجي داد که ما مي‌توانيم حتي در شرايط سخت تحريم، معضلات را حل و فصل کنيم.

حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني که در جمع ايرانيان مقيم تاجيکستان صحبت مي‌کرد، افزايش علاقه‌مندي سرمايه‌گذاران براي سرمايه‌گذاري در ايران، کاهش محسوس تورم، خروج از رکود و ورود اقتصاد کشور به دوران رشد را از جمله نشانه‌هاي مثبت اقتصادي در کشور خواند.


رئيس جمهوري گفت: اينها نشان مي‌دهد راهي را که ما طي مي‌کنيم درست است و ملت ما با اميد به آينده کشور قدم به قدم براي حل مشکلات با تمامي توان در صحنه است .

دکتر روحاني با ابراز خرسندي از حضور در جمع ايرانيان مقيم تاجيکستان گفت که کشور ما در يک سال گذشته حرکت‌هاي خوب و رو به جلويي در زمينه‌هاي مختلف داشته که ناشي از حضور پرنشاط مردم ايران در همه صحنه‌ها و اميد آنان به آينده و توسعه و تعالي کشور است.

رئيس‌جمهوري با تاکيد بر اين که توسعه بايد همه‌جانبه و متوازن باشد، گفت: مردم بايد در چارچوب قانون اساسي و فرهنگ بلند اسلامي و ايراني، در بيان نظرات‌شان آزاد باشند چراکه کشور از آن مردم است و ما هر کدام در دوره کوتاه مسئوليت‌هايمان، امانتدار هستيم.

روحاني که اظهاراتش با کف زدن‌ها و تشويق‌هاي حاضران توأم بود، افزود: رئيس‌جمهوري به قول‌هاي خود به مردم وفادار خواهد ماند و از مردم مي‌خواهد که پيوسته در صحنه‌ها حضور داشته باشند. ما در روز انتخابات با هم بوديم و تا آخر يعني رساندن کشور به سکوهاي افتخارات بزرگ و ملي هم با هم حرکت خواهيم کرد.

دکتر روحاني با اشاره به دستاوردهاي سياست خارجي دولت يازدهم گفت: ما ملتي نيستيم که بخواهيم در امور داخلي ديگران مداخله کنيم، سلاح‌هاي کشتار جمعي بسازيم و يا خواهان عقب‌ماندگي ديگر کشورها باشيم، ما خواهان پيشرفت و صلح و دوستي همه جهانيان هستيم.

رئيس جمهوري افزود: ما در عرصه فناوري‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي پيشرفت‌هاي خوبي داشته‌ايم و از فعاليت صلح‌آميز هسته‌اي هم دست بر نمي‌داريم؛ اما در عين حال نمي‌خواهيم هيچ کشوري از فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي ما به ناروا و بخاطر برخي شعارها و تبليغات نادرست، نگران باشد.

دکتر روحاني گفت: ما به دنيا دروغ نگفته‌ايم و نخواهيم گفت و ما به عنوان ايران اسلامي به همه دولت‌ها گفته‌ايم که برنامه هسته‌اي ما کاملا صلح‌آميز باقي خواهد ماند و براين قول‌مان پايبند خواهيم بود چراکه بالاترين سکو براي حرکت در سياست خارجي اعتماد ميان ملت‌ها و دولت‌ها است.

رئيس جمهوري تاکيد کرد: ما مي‌خواهيم روابط سالم اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي و سياسي با همه ملت‌ها و دولت‌ها داشته باشيم. اسلام دين تحميل نيست و ما نمي‌خواهيم چيزي را بر افکار عمومي جهان تحميل کنيم، ما عقايد خود را تبيين مي‌کنيم اما در امور داخلي ديگران هرگز مداخله نمي‌کنيم.

ديدار وزير خارجه هند با دکتر روحاني

رئيس جمهوري اسلامي ايران با اشاره به روابط تاريخي ايران و هند در زمينه‌هاي فرهنگي و تجاري، تاکيد کرد: ايران براي سرمايه‌گذاري هند در پروژه‌هاي خود به ويژه در بندر چابهار اولويت قائل است.

حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني ظهر ديروز در ديدار با وزير امور خارجه هند که در حاشيه اجلاس شانگهاي در تاجيکستان صورت گرفت، گفت: ايران و هند علاوه بر ريشه‌هاي مشترک تاريخي و فرهنگي، همواره شرکاي مطمئني براي يکديگر بوده‌اند.

رئيس‌جمهوري با اشاره به همکاري‌هاي فراوان دو کشور در حوزه انرژي، افزود: در فضاي جديد بسياري از کشورهاي جهان براي سرمايه‌گذاري در ايران ابراز تمايل مي‌کنند و ايران براي هند به عنوان يک شريک قدرتمند منطقه‌اي و همچنين براي ساير کشورهاي منطقه، اولويت قائل است.

دکتر روحاني از نخست وزير هند براي سفر به تهران و مذاکره در باره توسعه روابط دعوت کرد و گفت: اميدواريم شاهد دوران جديدي در روابط دو کشور باشيم.

وزير امور خارجه هند هم با تشکر از اين ديدار، گفت: ايران علاوه بر روابط تاريخي، همواره يکي از شرکاي مطمئن و از تأمين‌کنندگان اصلي انرژي هند بوده است.

"سوشما سوراج" ضمن تشکر بخاطر دعوت از نخست وزير هند براي سفر به تهران، گفت: پروژه‌هاي کريدور ترانزيتي شمال – جنوب علاوه بر کاهش قابل توجه هزينه‌هاي حمل‌ونقل، منافع دو کشور و ساير همسايگان را تأمين خواهد کرد و نخست وزير هند در سال آينده از ايران ديدار خواهد کرد.

اداي احترام به اميراسماعيل ساماني

دکتر حسن روحاني، رئيس جمهوري روز پنجشنبه در بناي يادبود اميراسماعيل ساماني درشهر دوشنبه حضور يافت و با نثار گل و قرائت فاتحه به وي اداي احترام کرد.

شماري از وزيران تاجيکستاني و جمعي از مقام هاي ايراني رئيس جمهوري را در اين مراسم همراهي مي کردند.

در تاجيکستان از اسماعيل ساماني به عنوان بنيانگذار تاجيکستان نام مي برند و بناي يادبود وي از نمادهاي تاجيکستان است.

عکس يادگاري 10 رئيس جمهوري در حاشيه اجلاس شانگهاي

روساي جمهوري کشورهاي عضو، ناظر، ميهمانان افتخاري، دبيرکل و مديراجرايي اجلاس سران سازمان همکاري شانگهاي با هم عکس يادگاري گرفتند.

به گزارش ايرنا، در اين عکس يادگاري روساي جمهوري ايران، روسيه، قزاقستان، قزقيزستان، تاجيکستان،ازبکستان، مغولستان، پاکستان، افغانستان و هند حضور داشتند.

پايان چهاردهمين اجلاس سران شانگهاي

سران کشورهاي عضو سازمان شانگهاي در پايان چهاردهمين نشست خود بيانيه مشترک صادر کردند.

به گزارش فارس ، سران کشورهاي عضو سازمان همکاري‌هاي شانگهاي در پايان نشست ديروز خود بيانيه، اسناد مربوط به تعهدات رسمي کشورهاي داوطلب عضويت کامل، استراتژي توسعه سازمان تا سال 2025 و برخي از اسناد ديگر را امضا کردند.

در بيانيه پاياني اين اجلاس بر مبارزه با تروريسم، افراط‌گرايي، مواد مخدر و تهديدات منطقه‌اي و لزوم داشتن جهاني عاري از خشونت، جنگ و درگيري تاکيد شده است.

دراين بيانيه همچنين با تاکيد بر لزوم محترم شمرده شدن حاکميت ملي و تماميت ارضي افغانستان و سوريه از مذاکرات هسته اي ايران و 1+5 حمايت و بر بازگشت صلح به اوکراين و ادامه مذاکرات براي حل بحران اين کشور تاکيد شده است.

شرکت کنندگان در اجلاس در اين بيانيه همچنين بر رعايت مفاد معاهده منع گسترش سلاح هاي کشتار جمعي و خلع سلاح هسته اي تاکيد کرده اند.

رئيس جمهوري شب گذشته به کشور بازگشت.


نوشته شده در   شنبه 22 شهريور 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode