ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 15 تير 1393     |     کد : 74760

حمله به مخفیگاه تروریست‌ها در الانبار خلیفه داعش فرار کرد!

خلیفه خود‌خوانده داعش طی حملات هوایی ارتش عراق به مراکز تجمع تروریست‌ها در استان الانبار زخمی شد و به داخل خاک سوریه گریخت.

خلیفه خود‌خوانده داعش طی حملات هوایی ارتش عراق به مراکز تجمع تروریست‌ها در استان الانبار زخمی شد و به داخل خاک سوریه گریخت.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، «ابوبکر البغدادی» در بمباران مراکز تجمع داعش در حومه شهر مرزی «القائم» به شدت مجروح شد. در پی این حمله، دیگر عناصر داعش البغدادی را به داخل خاک سوریه منتقل کردند. «صباح کنعان» سخنگوی یگان مبارزه با تروریسم در این باره گفت که اطلاعات تقریبا موثق و قطعی در اختیار دارد مبنی بر اینکه ابوبکر البغدادی زخمی شده است.
به گفته وی، در حمله هوایی به القائم، شمار زیادی از سرکرده‌های داعش نیز کشته شده‌اند.
علاوه بر شهر القائم، دیروز محل‌های تجمع تروریست‌ها در مناطق و استان‌های دیگر عراق نیز هدف حملات هوایی و زمینی ارتش قرار گرفت؛ ارتش عراق در حمله هوایی به مواضع تروریست‌ها در جنوب شرقی موصل، 82 تروریست را به هلاکت رساند. شماری از این کشته‌شدگان سعودی و چچنی بودند. حمله مشابه جنگنده‌های عراقی به شبه‌نظامیان داعش در روستای «تازه» واقع در شمال استان صلاح‌الدین، تلفات زیادی به آنها وارد کرد. در این حمله، تعدادی خودروی تروریست‌ها منهدم شد. از مخفیگاه تروریست‌ها همچنین مقادیری پول رایج عربستان و مواد مخدر کشف شد. در حومه «طوز خورماتو» نیز  شش روستا از وجود تروریست‌‌ها پاکسازی شد. عشایر و نیروهای داوطلب مردمی نیز با نصب کمین در «الخویجه» استان کرکوک، 11 شبه‌نظامی داعش را به هلاکت رساندند و هفت تن دیگر از آنها را نیز زخمی کردند.
منطقه «جرف الصخر» در استان بابل هم به طور کامل پاکسازی و طی عملیات ارتش در جریان این پاکسازی، 19 تروریست داعش کشته شدند.
اما، تروریست‌های داعش که  هر روز سنگرها و مناطق جدیدی را در شمال عراق از دست می‌دهند، از وارد آوردن ضربه به ارتش عاجز هستند و به همین خاطر، غیرنظامیان را می‌کشند؛ به گفته  یک عضو کمیسیون حقوق بشر عراق، داعش در هنگام عقب‌نشینی از تکریت، چهار کودک را به قتل رساندند.
در موصل نیز رهبران داعش مردم عادی را مجبور می‌کنند که با سرکرده داعش بیعت کنند. دو مسجد این شهر نیز مورد حمله و غارت تروریست‌های داعش قرار گرفت.
در جنوب شهر تکریت هم یک عضو داعش با نفوذ به پادگان ارتش عراق، دست به انفجار انتحاری زد. این انفجار جان 10 سرباز را گرفت و 35 تن دیگر را زخمی کرد.
اما، در عرصه سیاسی «سید احمد صافی» نماینده مرجعیت دینی عراق خواستار  تعیین هرچه سریعتر نخست‌وزیر، رئیس‌جمهور و رئیس مجلس توسط پارلمان جدید شد.
«نوری مالکی» نخست‌وزیر  عراق هم به فشارهای کنونی علیه خود واکنش نشان داد و اعلام کرد: پست نخست‌وزیری حق «ائتلاف دولت قانون» است، چرا که دولت قانون بزرگترین ائتلاف در پارلمان جدید است. در انتخابات پارلمانی عراق که 10 اردیبهشت برگزار شد، ائتلاف دولت قانون تحت رهبری مالکی 95 کرسی کسب کرد و در صدر دیگر ائتلاف‌ها قرار گرفت.
مالکی گفت: هیچ‌کس حق تعیین  شرط ندارد، چرا که شرط گذاشتن، همان دیکتاتوری است.
طی روزهای اخیر برخی جریان‌های سیاسی عراق از جمله ائتلاف «المتحدون» تحت رهبری «اسامه النجیفی»‌از مالکی خواستند خود را برای بار سوم نامزد پست نخست‌وزیری عراق نکند.
نخست‌وزیر عراق تاکید کرد: با تمام قوا به آنها (رأی‌دهندگان) و ملت عراق وفادار خواهم ماند. وی با اشاره به رأی مردم به خود افزود: به خودم اجازه نمی‌دهم که از زیر بار این امانت شانه خالی کنم. وی گفت که برای بار سوم نامزد نخست‌وزیری می‌شود.
در همین حال، برخی از جریان‌های سنی با اعزام نماینده به کردستان عراق، از کردها خواستند پست ریاست جمهوری را به سنی‌ها واگذار کنند. اما، ائتلاف کردستان عراق اعلام کرد، کردها  پست ریاست جمهوری را با پست ریاست پارلمان عراق عوض نمی‌کنند. طی دوره‌های گذشته ریاست پارلمان به سنی‌ها تعلق داشت.
سایر رویدادها
* خطیب جمعه نجف اشرف گفت «محمود الصرخی» مرجع خودخوانده، دست‌پرورده دستگاه اطلاعاتی رژیم سرنگون‌شده صدام است. الصرخی اخیرا فتنه‌ای را در کربلا راه انداخت و توسط نیروهای دولتی عراق سرکوب شد.
* 100 تن از علمای مسلمان انگلیس با انتشار نامه سرگشاده‌ای، از جوانان این کشور خواستند به سوریه و عراق نروند و به داعش نپیوندند.


نوشته شده در   يکشنبه 15 تير 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode