ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 3 تير 1393     |     کد : 74147

داعش با کمک آمریکا در عراق آتش‌افروزی می‌کند

سناتور بلندپایه آمریکایی تأکید کرد اوضاع بحرانی امروز حاکم بر عراق نتیجه سیاست‌های دولت آمریکا و حمایت‌های واشنگتن از داعش است.

سناتور آمریکایی در مصاحبه با سی.ان.ان:
سناتور بلندپایه آمریکایی تأکید کرد اوضاع بحرانی امروز حاکم بر عراق نتیجه سیاست‌های دولت آمریکا و حمایت‌های واشنگتن از داعش است.

«راند پل»، سناتور جمهوریخواه آمریکایی روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» از «سیاست‌های نادرست آمریکا» و مداخله کشورش در «بحران سوریه» به شدت انتقاد کرد و گفت: وضعیت امروز حاکم بر عراق نتیجه حمایت‌های واشنگتن از تروریست‌های داعش در سوریه است.
به گزارش خبرگزاری فارس، این سناتور بلندپایه آمریکایی افزود: یکی از دلایل تقویت داعش ارسال سلاح‌های آمریکایی برای متحدان این گروه در سوریه است. «پل» تصریح کرد که «داعش متحد ما در سوریه بود، ما برای عقب راندن نیروهای وفادار به دولت دمشق به این شبه نظامیان سلاح دادیم و مکانی امن برای این افراد در خاک سوریه درست کردیم. به نظر من دخالت ما در سوریه به بروز بحران جاری در عراق منجر شده است.» وی این را هم گفت که آمریکا در صف داعش علیه بشار اسد جنگید و حالا می‌خواهد در عراق مقابل همین داعش بایستد و این یک تناقض است.
وی در بخش‌های دیگری از اظهارات خود به انتقاد شدید از دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا و بسیاری از اعضای حزب متبوع خود در کنگره برای حمایت و تمایل شدید به سرنگونی بشار اسد در سوریه پرداخت و گفت: اگر قرار بر این بود که ما از شر اسد خلاص شویم، سوریه به سرزمینی ناب برای حضور و فعالیت گروه‌های تکفیری تبدیل می‌شد. این شرایط مساعد و مطلوب ما نیست. اوضاع کنونی در عراق نیز ثمره مداخله بیش از حد ما در اوضاع سوریه است.
این سناتور آمریکایی در پایان ضمن تشبیه وضعیت عراق به «آشفته بازار» گفت: «من یکی حاضر نیستم پسرم را برای جنگ به عراق بفرستم چرا که با هر گونه مداخله نظامی در سوریه و عراق مخالفم.
واکنش‌ها
این اظهارات بلافاصله با واکنش‌هایی در آمریکا مواجه شد.
«دیک چنی»، معاون اسبق رئیس جمهور آمریکا در واکنش به این اظهارات «راند پل» را سرزنش کرد و گفت این سناتور را می‌شناسد و معتقد است او فردی «منزوی» است که «فاقد فهم کافی از ضرورت مداخله آمریکا در خاورمیانه است.»
این سیاستمدار جنگ‌طلب آمریکایی افزود: «حداقل بعد از حوادث 11 سپتامبر، سیاست عدم مداخله در دیگر نقاط جهان جواب نداده است».
 وی مدعی شد در 12 سال گذشته آمریکا دائم در معرض تهدید رو به گسترش بوده و وی همواره نگران تکرار یک حمله 11 سپتامبر دیگر با سلاح‌هایی به مراتب مرگبارتر بوده است.
دیروز وزیر حمل و نقل عراق نیز تصریح کرد آمریکا از تروریست‌های فعال در عراق و سوریه حمایت می‌کند.


نوشته شده در   سه شنبه 3 تير 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode