ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 27 خرداد 1393     |     کد : 73800

همبستگی بی‌سابقه در عراق برای نبرد با داعش

ده‌ها هزار نفر از جوانان داوطلب نبرد با تروریست‌های داعش به مناطق درگیری و یا پادگان‌های آموزشی اعزام شدند.

نوری مالکی از علما و مردم عراق قدردانی کرد
ده‌ها هزار نفر از جوانان داوطلب نبرد با تروریست‌های داعش به مناطق درگیری و یا پادگان‌های آموزشی اعزام شدند.


به گزارش واحد مرکزی خبر، دیروز نیز ده‌‌ها هزار داوطلب جدید به مراکز نظامی عراق مراجعه و برای نبرد با تروریست‌های داعش اعلام آمادگی کردند. «مجلس اعلای اسلامی عراق» به تنهایی 50 هزار جوان را در قالب «گردان‌های عاشورا» سازماندهی کرده است. «علا الموسوی» از رهبران مجلس اعلا گفت که این افراد در بغداد و 15 استان کشور به دفاتر مجلس اعلا مراجعه کرده بودند. وی افزود: نیروهای داوطلب پس از آموزش  برای نبرد با داعش و تروریست‌ها به نیروهای مسلح می‌پیوندند.
این هیجان برای پیوستن به نیروهای مسلح در مناطق مختلف عراق مشاهده می‌شود. در استان نینوا افراد قبیله معروف «شمر» علیه عناصر داعش دست به سلاح بردند؛ در بصره منطقه «زبیر» شاهد لبیک‌گویی شمار زیادی از جوانان به مرجعیت بود و آنها برای اعزام به جبهه ثبت‌نام کردند. هفته گذشته مرجعیت عراق از مردم خواست دولت را در مبارزه با تروریسم حمایت کنند.
ترکمن‌های عراق نیز برای مقابله با داعش مسلح شدند.
شبکه تلویزیونی «اسکای نیوز» در ارتباط با این هیجان عمومی گزارش داد:‌ فتوای مرجعیت عراق با استقبال گسترده مردم این کشور مواجه شده است. اسکای نیوز افزود، فتوای مرجعیت، دولت و ارتش عراق را از حالت عقب نشینی خارج کرد.
در حالی که حال و هوای بسیج عمومی و شورو حال در همه جای عراق حاکم است، «نوری مالکی» نخست‌وزیر این کشور، دیروز در جمع نیروهای داوطلب منطقه «المحمودیه» بغداد حاضر  شد و برای حاضران سخنرانی کرد. مالکی گفت: از شما به خاطر این شور و احساس تقدیر می‌کنم. شما با اراده‌ای قوی به ندای وطن و فتوای جهاد کفایی حضرت آیت‌الله (سیدعلی) سیستانی واکنش نشان داده‌اید.
مالکی در این جمع خطاب به سیاستمداران و رسانه‌های همسو با تروریست‌‌های تکفیری نیز گفت، دولت با افراد و رسانه‌های خائن برخورد می‌‌کند.
مالکی یک بار دیگر تاکید کرد با حمایت‌‌های مردمی، عراق را از لوث تروریست‌ها پاکسازی خواهد کرد.
خبرگزاری تسنیم نیز از عراق گزارش  داد، هزاران جوان سنی نیز به درخواست آیت‌الله سیستانی لبیک گفتند و داوطلب نبرد با داعش شدند. این جوانان اعلام کردند دوشادوش برادران شیعه برای مبارزه با داعش، سلاح حمل خواهند کرد.
«بان‌کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل نیز از بیانیه دفتر آیت‌الله سیستانی حمایت کرد. این بیانیه شنبه گذشته صادر و در آن از مردم درخواست شده بود برای نبرد با تروریست‌ها مسلح شوند.
دیروز نیز نیروهای مردمی و ارتش عراق ضربات کوبنده‌ای به تروریست‌‌‌ها وارد کردند؛ این نیروها 70 تروریست داعش را در سامرا  کشتند. 200  شبه نظامی داعش نیز توسط نیروهای ارتشی در فلوجه به هلاکت رسیدند. کشته‌ شدن 279 تروریست دیگر داعش در منطقه‌های دیگر و انهدام دست‌کم 50 خودروی حامل سلاح آنها در محور موصل - تل عفر طی دیروز از ضربات مهلک دیگر نیروهای مردمی و ارتش به داعش بود.
خبرها همچنین از زخمی شدن «عزت الدوری» معاون «صدام» دیکتاتور مخلوع عراق و هلاکت یک فرمانده داعش در فلوجه حکایت می‌کنند. در مورد درگیری میان بعثی‌ها و عناصر داعش درعراق طی 48 ساعت اخیر نیز اخباری از این کشور مخابره نشد.
خبرگزاری مهر نیز به نقل از پایگاه اینترنتی «المسله» گزارش داد، 150 افسر اطلاعاتی سعودی دیروز وارد منطقه تحت اشغال داعش در موصل شدند. توضیحات بیشتری در ارتباط با این خبر گزارش نشده است.
در ارتباط با «اسامه النجیفی» رئیس پارلمان عراق که به حمایت از تروریست‌های داعش متهم است، پایگاه «عراق پرس» خبر داد که وی به ترکیه گریخته است. منابع عراقی در مورد این خبر چیزی نگفتند، اما دادگاه قانون اساسی عراق، نام النجیفی را از فهرست نامزدهای پیروز در انتخابات پارلمانی 10 اردیبهشت حذف کرد.
«عبدالهادی السعداوی» یک نماینده عضوفراکسیون «دولت قانون» در مجلس نیز  در رابطه با النجیفی گفت که وی به سخنگوی داعش در عراق تبدیل شده است.
خبرگزاری فارس نیز به نقل از «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا گزارش داد، واشنگتن سهم خود را در عراق و در مبارزه با داعش برعهده می‌گیرد، اما این عراقی‌ها هستند که باید مشکلات خود را حل کنند.
در همین حال، مقامات  آمریکایی اعلام کرده‌اند، واشنگتن د‌ه‌ها تفنگدار را به بهانه حمایت از سفارت آمریکا، به بغداد اعزام کرد. سفارت آمریکا در عراق نیز به حالت نیمه تعطیل درآمد و شماری از کارکنان سفارت تخلیه شدند.
اطلاع آمریکا و انگلیس
 از حمله داعش
روزنامه انگلیسی گاردین روز گذشته اعلام کرد، دو روز قبل از حمله گروه تروریستی داعش به موصل، اطلاعات بسیار مهمی  به دست آمریکا و انگلیس رسیده بود که آنها را از انجام این حمله آگاه می ساخت. به عبارت دیگر این دو کشور دو روز قبل از آغاز این حملات تروریستی کاملا از برنامه آنها آگاه بوده حتی اسامی رهبران داعش و برنامه آنها را نیز می دانستند. یک افسر امنیتی انگلیسی نیز به این روزنامه گفته: «ما و آمریکایی‌ها از گستردگی این اطلاعات شگفت‌زده شدیم.» گاردین مدعی شده این اطلاعات را از منابع عراقی به دست آورده است.


نوشته شده در   سه شنبه 27 خرداد 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode