ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 7 خرداد 1393     |     کد : 72815

آغاز شمارش آرا در انتخابات مصر فرمانده کودتا پیشتاز است

شمارش آرای انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری مصر در حالی آغاز شده که خبرها از پیشتازی ژنرال السیسی حکایت دارند.

شمارش آرای انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری مصر در حالی آغاز شده که خبرها از پیشتازی ژنرال السیسی حکایت دارند.
انتخابات دو روزه ریاست جمهوری مصر دیروز در حالی به پایان رسید که استقبال مردمی از این انتخابات ضعیف توصیف شده است. با پایان این انتخابات و شروع شمارش آرا خبرهای غیررسمی نشان‌دهنده پیشتازی عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع سابق است. انتخابات در روز اول در سایه تدابیر شدید امنیتی و بدون مشکل خاصی برگزار شد، البته کمیته مدیریت بحران‌ها وابسته به وزارت بهداشت مصر در بیانیه‌ای از زخمی شدن 17 شهروند مصری در حوزه‌های رای‌گیری در مناطق مختلف این کشور خبر داد.
در این انتخابات ناظران منطقه‌ای و بین‌المللی نیز بر فرایند برگزاری انتخابات نظارت داشتند. کمیته نظارت اتحادیه اروپا اعلام کرد که هیچ تخلفی در جریان رای‌گیری به ثبت نرسیده است. در روز اول انتخابات ریاست جمهوری مصر میزان مشارکت مردم پایین بود و این امر مسئولان را برای ترغیب مردم به شرکت در انتخابات به تکاپو انداخت. دیروز وزارت کشور مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد از تمام شهروندان مصری دعوت می‌شود تا در انتخابات شرکت کرده و دین خود را در قبال مصر ادا کنند. پیش از این نیز کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر اعلام کرده بود که هر شهروندی که از رای دادن بدون عذر موجه خودداری کند مبلغ 70 دلار جریمه خواهد شد.
همچنین سخنگوی حزب‌ الکرامه مصر درباره وجود برخی جانبداری‌ها از سوی دولت به سمت عبدالفتاح السیسی گفت: تخلفاتی از سوی نیروهای پلیس علیه نمایندگان حمدین صباحی رقیب ژنرال السیسی در انتخابات ریاست جمهوری در کمیته‌های انتخاباتی ثبت شده که ما با دلیل و مدرک آنها را به کمیته عالی انتخابات ارائه خواهیم کرد.
در زمان برگزاری انتخابات حامیان اخوان‌المسلمین با برپایی تظاهرات در شهرهای مختلف مصر بار دیگر مخالفت خود را با این انتخابات اعلام کردند.
رسانه‌های مصری نیز از انفجار بمب در مقابل یک کلیسا و پایین بودن میزان مشارکت در استان الجیزه در دومین روز انتخابات ریاست جمهوری خبر دادند. دیروز نیروهای امنیتی مصر به صورت گسترده اطراف وزارت کشور را محاصره کردند.
اخوان‌المسلمین به عنوان بزرگترین گروه اسلامگرای مصر این انتخابات را تحریم کرده بود. قرار است نتایج این انتخابات حداکثر تا 15 خردادماه اعلام شود. بیشتر ناظران منطقه‌ای برای حمدین صباحی شانسی قائل نیستند و ژنرال السیسی را برنده این انتخابات می‌دانند.


نوشته شده در   چهارشنبه 7 خرداد 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode