ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 22 ارديبهشت 1393     |     کد : 71997

روحانی: در فناوری هسته‌ای یک قدم هم عقب نمی‌نشینیم

سه دستاورد جدید سازمان انرژی اتمی در حوزه سلامت دیروز (یکشنبه) با حضور حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان، علی‌اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در محل این سازمان رونمایی شد.

در مراسم رونمایی از سه دستاورد هسته‌ای کشور
سه دستاورد جدید سازمان انرژی اتمی در حوزه سلامت دیروز (یکشنبه) با حضور حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان، علی‌اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در محل این سازمان رونمایی شد.
این دستاوردها شامل بهره‌برداری از سامانه پایش پرتوهای فرابنفش «یووی» طراحی و تولید تجهیزات مورد نیاز مانند سانتریفیوژهای توبولار، اولترا سانتریفیوژها و فرمانتورها به منظور ساخت داروهای مرتبط با زیست فناوری از جمله واکسن و دارو و خودکفا کردن کشور در این زمینه در بازه زمانی سه ساله و سامانه ملی پرتودهی گامای چند منظوره در مرکز بناب در استان آذربایجان شرقی هستند.
رئیس جمهور در مراسم رونمایی از این سه دستاورد جدید هسته‌ای با تأکید بر اینکه «در زمینه فناوری هسته‌ای یک قدم عقب نمی‌نشینیم»، گفت: نه تضعیف، نه تحقیر، نه تحریم و نه تهدید بر این ملت کارگر نیست و نخواهد بود.
روحانی با بیان اینکه «در این محضر یک بار دیگر به دنیا می‌گوییم فناوری هسته‌ای ما صلح‌آمیز است»، تأکید کرد: ما در پی منافع ملت‌مان هستیم و زیر بار آپارتاید علمی و هسته‌ای نمی‌رویم.
روحانی با تأکید بر اینکه «ما دنبال انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای هستیم و خواهیم بود»، خاطرنشان کرد: ما همه ملت‌ها را در برابر قوانین بین‌الملل یکسان می‌دانیم و ملت ایران زیر بار تضعیف نرفته و نخواهد رفت اما همچنان نیز تأکید می‌کنیم که هیچگاه کار غیرقانونی را دنبال نمی‌کنیم.
وی با بیان اینکه «یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی، خودباوری، استقلال‌خواهی و خوداتکایی بوده که از روز اول امام(ره) به ما آموخته است»، گفت: امام به ما آموخته است که روی پای خود بایستیم و به هیچ چیز جز خداوند توکل نکنیم.
وی با بیان اینکه امروز در مسیرهای متنوع علم و فناوری باید روی پای خود بایستیم»، تصریح کرد: در مسیر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سال فرهنگ و اقتصاد، باید در زمینه علم و دانش به پیش برویم چون قدرت اصلی در علم و فناوری است و علم و فناوری است که برای ما قدرت علمی، قدرت اقتصادی و قدرت فرهنگی و دفاعی را می‌آفریند.
رئیس جمهور با بیان اینکه «امروز تلاش ما این است که فعالیت‌های سیاسی، حقوقی و تبلیغاتی، متوازن و در کنار فعالیت‌های علمی پیش برود»، تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم در فناوری یک قدم عقب برویم بلکه می‌خواهیم در زمینه حقوقی گام‌های جدیدی برداریم و در زمینه سیاسی گامی به پیش برویم. همچنین باید در زمینه تبلیغات و در رابطه با روشن کردن افکار عمومی جهانی پیش برویم اما عده‌ای فکر می‌کنند این ماشین عقب می‌رود، شاید خطای دید وجود دارد چون ما می‌خواهیم در بحث حقوقی، سیاسی و تنویر افکار عمومی همپای فعالیت علمی جلو برویم چون اگر این اتفاق نیفتد دشمن از این خلأ سوء استفاده می‌کند.
فناوری هسته‌ای
 روی میز معامله نیست
روحانی تأکید کرد: ملت و دانشمندان ما و سازمان انرژی اتمی از جان مایه گذاشتند و دشمن به هر کار سخیفی دست زد اما جوانان از مسیرشان برنگشتند و هیچ یک از دانشمندان و کارکنان سازمان انرژی اتمی و دانشجویان این رشته پشیمان نشدند بلکه مصمم‌تر در مسیر راهی که به حق و قانونی است حرکت کردند و ما به شکر خدا در دولت تدبیر و امید همه فعالیت‌های علمی و کارهای قانونی را ادامه خواهیم داد و این را همه غربی‌ها و شرقی‌ها و 5+1 و دیگران بدانند.
به گزارش ایسنا رئیس جمهور با تأکید بر اینکه «راهی که انتخاب کرده‌ایم راه درستی بوده است»، تصریح کرد: راهی که انتخاب کردیم خطا نبوده است که متوقف شویم یا آن راه را ادامه ندهیم.
وی با بیان اینکه «ما هیچ چیز نداریم که روی میز بگذاریم و تقدیم دیگران کنیم، جز شفافیت»، افزود: هیچ چیز به عنوان فناوری و دانش هسته‌ای روی میز نیست تا با کسی معامله کنیم چون اینها در مغز جوانان و دل ملت ما و اراده کشور ماست و آنچه می‌توانیم به افکار عمومی جهانی عرضه کنیم، شفافیت بیشتر است؛ پس ما می‌خواهیم به دنیا بگوییم دشمنان ما دروغ می‌گفتند.
روحانی خاطرنشان کرد: ما به دنیا می‌گوییم ملت ما در مسیر مجد و عظمت است و شما قادر نیستید ملت ایران را تحقیر کنید بلکه ناچارید دانشمندان ما را تمجید کنید پس شما قدرت تحقیر ندارید و ما به دنیا ثابت می‌کنیم اقدامات ما قانونی و در چارچوب ان.پی.تی، پادمان و مقررات بین‌المللی است و گفته‌ایم، می‌گوییم و خواهیم گفت که به دنبال کار غیرقانونی و سلاح هسته‌ای نبوده‌ایم.
رئیس جمهور تأکید کرد: دنیا اگر می‌خواهد با مردم ایران روابط حسنه و منفعت مشترک داشته باشد، باید در برابر حقوق ملت ایران تسلیم شود و در برابر عظمت ملت ایران راه تکریم را در پیش گیرد و در برابر دانشمندان کشورمان تمجید را پیشه خود کند.
صالحی: سانتریفیوژ توبولار به انستیتوپاستور تحویل می‌شود
دکتر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در مراسم رونمایی از این سه دستاورد هسته‌ای گفت: تولید لیزرهای پزشکی، بهره‌برداری از سامانه پایش پرتوهای فرابنفش (UV) آغاز شده و با تحویل آن به وزارت بهداشت گام مؤثر در مسیر کنترل گسترش و شیوع بیماری سرطان پوست برداشته خواهد شد و هم چنین طراحی و تولید تجهیزات مورد نیاز مثل سانتریفیوژهای توبولار، اولترا سانتریفیوژها و فرمانتورها برای ساخت داروهای مرتبط با زیست‌فناوری از جمله واکسن و دارو و خودکفا کردن کشور در این زمینه در بازه زمانی سه ساله است.
صالحی همچنین از تحویل سانتریفیوژ توبولار برای تولید واکسن به انستیتو پاستور ایران در روز یکشنبه خبر داد.
گفتنی است در این مراسم حسین فریدون دستیار ارشد رئیس جمهور، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور و همسر شهیدان علیمحمدی، رضایی‌نژاد و قشقایی نیز حضور داشتند.


نوشته شده در   دوشنبه 22 ارديبهشت 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode