ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 14 بهمن 1392     |     کد : 66699

تظاهرات مخالفان نظام سرمایه‌‌داری علیه جنگ‌طلبی آمریکا و ناتو

هزاران نفر از ساکنان مونیخ آلمان علیه «کنفرانس امنیتی مونیخ» سیاست‌های جنگ‌طلبانه غرب، ناتو و نظام سرمایه‌داری تظاهرات کردند.

هزاران نفر از ساکنان مونیخ آلمان علیه «کنفرانس امنیتی مونیخ» سیاست‌های جنگ‌طلبانه غرب، ناتو و نظام سرمایه‌داری تظاهرات کردند.
خیابان‌های شهر مونیخ طی یکی دو روز گذشته و همزمان با برگزاری پنجاهمین کنفرانس امنیتی مونیخ شاهد حضور گسترده مردم و معترضان به سیاست‌های جنگ‌طلبانه غرب بود.
آنطور که شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی گزارش داده، فعالان اجتماعی برای نشان دادن اعتراض خود به سیاست‌های جنگ‌طلبانه‌ای که در این اجلاس سالانه درباره آن بحث و گفت‌وگو می‌شود، با یکدیگر متحد شده و در مناطق مختلف این شهر به ویژه نزدیک محل برگزاری کنفرانس تجمع کردند. این گزارش می‌افزاید، پلیس «باواریا» به منظور تامین امنیت کنفرانس، اقدام به راه‌اندازی گسترده ایست‌های بازرسی در خیابان‌ها و معابر منتهی به ساختمان محل برگزاری کنفرانس کرده‌اند. به گزارش واحد مرکزی خبر نیروهای امنیتی همچنین اقدام به راه‌اندازی واحدهای حفاظتی با هدف جلوگیری از پیوستن تظاهرکنندگان چپگرا به راهپیمایان مخالفان این کنفرانس کرده است.
تظاهرکنندگان دست نوشته‌هایی حمل می‌کردند که روی آنها نوشته شده بود: «نه ناتو نه جنگ، نظام سرمایه‌داری نمی‌خواهیم، جنگ تمام جهان را گرفته، ما 99 درصد هستیم، ما نان می‌خواهیم نه بمب، حملات پهپادها را متوقف کنید و...»
«گوئنتر ویمر» از اتحادیه آزادی مونیخ گفت: «این سیاستمداران تنها دنبال سرمایه‌گذاری در تسلیحات و جنگ هستند. این کنفرانس تحت سلطه کشورهای عضو ناتو است. وزرای دفاع، تولیدکنندگان اسلحه، دلالان اسلحه و سیاستمدارانی که در این کنفرانس گردهم آمده‌اند در واقع ترکیبی مرگبار را برای همه مردم جهان تشکیل داده‌اند. اظهارات رئیس‌جمهور آلمان در این کنفرانس جنجال آفرین بود. او تاکید کرد باید آلمان نقش بزرگتری در سیاست جهان داشته باشد. این حرف‌ها به همراه اظهارات اخیرا وزیر دفاع آلمان باعث شد شمار زیادی از مردم از همه سنین در خیابان‌های مونیخ تظاهرات کنند.»
یکی از حاشیه‌های کنفرانس امنیتی امسال مونیخ این بود که یکی از شرکت‌کنندگان در این تجمعات هنگام ورود «جان کری» وزیر خارجه آمریکا به یک مراسم در این شهر فریاد‌زنان وی را «قاتل و جنایتکار جنگی» خواند و گفت: «برو گمشو.»
تظاهرکنندگان همچنین از آمریکا و ناتو خواستند هر چه زودتر به جنگ‌طلبی‌های خود در جهان به ویژه در افغانستان پایان دهند. مردم ضمن معرفی خود به عنوان «99 درصدی‌ها» بر ادامه مقابله با یک درصد سرمایه‌دار تاکید کردند. جنبش تسخیر وال‌استریت، جنبشی ضد سرمایه‌داری است که چند سال پیش از پارک منهتن نیویورک به شکل یک تجمع کوچک دانشجویی آغاز و به سرعت به سرتاسر جهان کشیده شد.
پلیس آمریکا توانسته با سرکوب و قلع و قمع معترضان، به طور موقت این جنبش را کنترل کند.


نوشته شده در   دوشنبه 14 بهمن 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode