ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 8 دي 1392     |     کد : 64715

هلاکت 200 تروریست در عملیات کمین ارتش سوریه

ارتش سوریه در عملیات کمین در منطقه القلمون از توابع استان دمشق بیش از 200 تروریست را به هلاکت رساند.


ارتش سوریه در عملیات کمین در منطقه القلمون از توابع استان دمشق بیش از 200 تروریست را به هلاکت رساند.
به گزارش شبکه خبری العالم، نیروهای ارتش با منفجر کردن بمب، پرتاب نارنجک و تیراندازی شدید بیش از 200 تن از عناصر گروهک تروریستی جبهه النصره وابسته به القاعده را به هلاکت رساندند.
ارتش سوریه همچنین شمار زیادی از زخمی‌ها و افرادی را که تسلیم شده بودند را دستگیر کرد.
یگان‌های ارتش سوریه در منطقه درعا نیز تروریست‌ها را تحت تعقیب قرار دادند که در جریان این تعقیب و گریز تعداد زیادی از تروریست‌ها کشته یا زخمی شدند.
در این عملیات خودروی مجهز به دوشکای تروریست‌ها نیز منهدم گردید و ادوات و تجهیزات جنگی آنان به دست نیروهای ارتش افتاد. نیروهای ارتش سوریه در یک عملیات دیگر با همکاری کمیته‌های مردمی با یک گروهک مسلح در شهر دوما درگیر شدند.
کردهای سوریه نیز موفق شدند که گروه‌های تروریستی را از 11 روستای استان «الحسکه» بیرون برانند و این عملیات تا پاکسازی کل منطقه ادامه دارد. ده‌ها تروریست مسلح در جریان کمین ارتش سوریه در یکی از شهرک‌های غوطه شرقی در استان دمشق به هلاکت رسیدند.
منابع نظامی اعلام کردند در میان کشته شدگان گروه‌های تروریستی افرادی با تابعیت عربستان،‌اردن، چچن و مصر دیده می‌شود. این در حالی است که ولیدالمعلم وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که کشورش با تروریست‌های 80 کشور در حال جنگ است. گفتنی است یگان‌های ارتش سوریه طی هفته‌های اخیر عملیات گسترده‌ای را در سراسر سوریه برای پاکسازی مناطق از تروریست‌ها آغاز کرده‌اند و به موفقیت‌های بسیاری دست یافته‌اند.
منابع نظامی سوریه تأکید کردند ارتش این کشور علاوه بر به هلاکت رساندن و مجروح ساختن صدها تروریست وابسته به القاعده موفق شده است که سرکرده‌های گروه‌های تروریستی را نیز به هلاکت برساند. در همین رابطه 11 نفر از سرکردگان گروه‌های تروریستی در حومه دمشق خود را تسلیم ارتش سوریه کرده‌اند، همچنین نیروهای ارتش عملیات نظامی گسترده‌ای را در 10 استان لاذقیه به اجرا گذاشتند که در نتیجه آن صدها فرد مسلح کشته شدند. وزیر کشور سوریه نیز طی اظهاراتی ضمن اعلام پیروزی‌های پی در پی ارتش تأکید کرد مبارزه با تروریسم تا تأمین امنیت کامل در سوریه ادامه پیدا خواهد کرد.
تحلیلگران و کارشناسان نظامی معتقدند تسلط ارتش بر مرزهای سوریه با همراهی کشورهای همسایه نظیر عراق و جلوگیری از وارد شدن عناصر مسلح و تسلیحات به سوریه از مهمترین دلایل پیروزی‌های پی‌درپی ارتش در این کشور است. همچنین همکاری مقامات عراقی با دولت سوریه و بستن مرزهای این کشور با سوریه از دیگر عواملی است که تروریست‌ها را با ناکامی مواجه کرده است.

سایر رویدادها
* روسیه اعلام کرد کارشناسان بین‌المللی با طرح ارسال تسلیحات شیمیایی سوریه به ایتالیا از طریق دریا برای انهدام آنها بر روی یک کشتی آمریکایی موافقت کردند.
* رئیس شورای امنیت ملی روسیه نسبت به برگزاری نشست ژنو 2 در زمان تعیین شده ابراز تردید کرد، این در حالی است که بر سر تاریخ کنفرانس توافق شده است.
* احمد جربا رئیس ائتلاف مخالفان سوری یک هفته قبل از برگزاری ژنو 2 به روسیه سفر خواهد کرد.
* تروریست‌ها به یک منطقه مسکونی در شهر حلب حمله موشکی کردند و شماری از شهروندان سوری کشته یا زخمی شدند.
* ارتش سوریه موفق شد 26 مین ساخت رژیم صهیونیستی را در درعا خنثی کند.
* کارشناسان شیمیایی بین‌المللی از سوریه به سبب همکاری درباره انهدام سلاح‌های شیمیایی قدردانی کردند.


نوشته شده در   يکشنبه 8 دي 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode