ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 27 آبان 1392     |     کد : 62788

بازی مضحک غرب و صهیونیست‌ها برای باج‌گیری از ایران

در آستانه دور جدید مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه موسوم به 1+5، طی سناریویی هماهنگ با غرب، رژيم صهیونیستی مجموعه‌ای از فعالیت‌های سیاسی و تحرکات رسانه‌ای را برای تاثیرگذاری بر این مذاکرات و ایجاد فضا برای باج‌گیری غرب از ایران آغاز کرده است.

در آستانه مذاکرات ژنو 3 به اجرا درآمد
بازی مضحک غرب و صهیونیست‌ها برای باج‌گیری از ایران

در آستانه دور جدید مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه موسوم به 1+5، طی سناریویی هماهنگ با غرب، رژيم صهیونیستی مجموعه‌ای از فعالیت‌های سیاسی و تحرکات رسانه‌ای را برای تاثیرگذاری بر این مذاکرات و ایجاد فضا برای باج‌گیری غرب از ایران آغاز کرده است.
جنجال و فضاسازی‌های کاذب برای تکمیل پروژه باج‌خواهی غرب از جمهوری اسلامی در حالی با بازی صهیونیست‌ها در قالب یک عملیات روانی از چندی پیش دنبال شده که هم‌اکنون و در آستانه مذاکرات ژنو3، این تقلاها و تحرکات بالا گرفته است.
در همین راستا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژيم صهیونیستی در جدیدترین مصاحبه خود با شبکه سی‌ان‌ان برنامه هسته‌ای ایران را تهدیدی مستقیم علیه بقای اسرائیل دانسته و گفته است که وی باید با این تهدید مقابله کند.
نتانیاهو در مصاحبه با این شبکه خبری آمریکایی در ادامه گفت: من نخست‌وزیر اسرائیل هستم و باید مراقب بقای آن باشم.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد: ایران توانایی هسته‌ای خود را حفظ کرده است. توانایی که به این کشور امکان تولید سلاح هسته‌ای را می‌دهد بنابراین برنامه هسته‌ای ایران تهدیدی برای آینده اسرائیل محسوب می‌شود.
وی در مورد اختلاف‌نظر تل‌آویو با آمریکا در مورد توافق با ایران گفت: دوستان، و حتی بهترین دوستان هم می‌توانند دیدگاه‌های مختلفی داشته باشند. ما در مورد مسائل زیادی با هم موافق هستیم، اما خوب در برخی موارد نیز ما اختلاف‌نظر داریم.
در همین حال فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه دیروز وارد سرزمین‌های اشغالی شد.
پایگاه صهیونیستی دبکا نوشت؛ هدف از سفر اولاند به تل‌آویو بررسی تشکیل جبهه واحد فرانسوی اسرائيلی و عربی علیه برنامه هسته‌ای ایران است.
دبکا در این مورد تصریح کرد: مذاکرات آنها (اولاند و نتانیاهو) احتمالاً پاسخ فرانسه، اسرائيل و عربستان به اقدامات کنونی دولت آمریکا در خاورمیانه را مشخص می‌کند. این پاسخ تاثیری اساسی بر دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران و 6 قدرت جهانی که روز 20 نوامبر در ژنو برگزار می‌شود، خواهد داشت.
این پایگاه نزدیک به مراکز امنیتی رژيم صهیونیستی در ادامه مدعی شده است که اگر اولاند تشکیل جبهه واحد با اسرائیل و عربستان برای مقابله با سیاست‌های اخیر «باراک اوباما» را بپذیرد، مرحله بعدی تصمیم‌گیری در مورد توسل احتمالی به اقدام نظامی علیه برنامه هسته‌ای ایران خواهد بود.
دبکا با اشاره به اینکه واشنگتن با بیان اینکه مردم آمریکا دیگر جنگ نمی‌خواهند، عملاً اقدام نظامی علیه ایران را کنار گذاشته، نوشته است اولاند و نتانیاهو برای پر کردن این خلأ باید در مورد اقدام نظامی احتمالی و همچنین نحوه اجرای آن تصمیم‌گیری کنند.
از سوی دیگر؛ روزنامه صهیونیستی هاآرتص از همراهی 40 تاجر برجسته فرانسوی با اولاند در سفر به سرزمین‌های اشغالی خبر داد و در این مورد نوشت؛ از آن جایی که این روزها اولاند با مشکلات اقتصادی زیادی دست به گریبان است آنچه برای او اهمیت زیادی دارد قراردادها هستند و نه تعارف‌ها. لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه، کشوری که با کاهش شدید صادرات و افزایش بی‌سابقه بیکاری مواجه است در اوت سال 2012 یک دیپلماسی جدید اقتصادی اعلام کرد. وی گفت: دیپلمات‌ها باید توجه خود را بر روی مسئله تجارت متمرکز کنند. فرانسه به دنبال امضای توافق در بخش‌های حمل و نقل، دفاعی، فن‌آوری و غیره با عربستان سعودی و اسرائیل است که هر دو از دشمنان ایران محسوب می‌شوند.
روزنامه انگلیسی ساندی تایمز نیز در تکمیل این پروژه عملیات روانی به نقل از منابع ناشناس دیپلماتیک مدعی شد: عربستان سعودی موافقت کرده است که در صورت نیاز به اقدام نظامی، آسمان خود را در اختیار جنگنده‌های اسرائيلی قرار دهد و ضمناً این جنگنده‌ها را با پهپادها، بالگردهای امداد و هواپیماهای سوخت‌رسان حمایت کند.
به ادعای این گزارش، موساد در حال همکاری با مقامات عربستانی است تا در صورت توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5 مقدمات اقدام نظامی، فراهم باشد.
ساندی تایمز به نقل از یکی از منابع خود نوشته است: به محض اینکه توافقنامه ژنو امضا شد، گزینه نظامی به میز بازمی‌گردد. سعودی‌ها خشمگین هستند و می‌خواهند به اسرائیل کمک‌هایی را که می‌خواهد ارائه دهند.
رئیس رژیم صهیونیستی نیز به صحنه آمد و در مصاحبه با هفته‌نامه «دوژرنال دودیمانش» مدعی شد: اعتقاد راسخ داریم که اگر ایران بمب هسته‌ای تولید کند، تمام کشورهای خاورمیانه به دنبال این کار خواهند رفت».
شیمون پرز با قدردانی از آنچه موضع محکم فرانسه در مذاکرات هسته‌ای خواند، افزود هیچ وقفه‌ای در سخت‌گیری جامعه جهانی بر ایران نباید واقع شود.
همچنین به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «هیل»، اسرائیل این هفته با توسل به نمایندگان طرفدار اسرائیل در کنگره و در جریان چندین جلسه استماع، به تلاش خود علیه توافق هسته‌ای با ایران ادامه می‌دهد.
«هیل» که پایگاهی وابسته به کنگره آمریکاست، به نقل از منابع خود نوشته است «ران درمر» سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن این هفته با دو گروه موسوم به «انجمن اسرائیل» جمهوری‌خواهان و «کارگروه اسرائیل» دموکرات‌ها دیدار می‌کند. این تلاش از هفته گذشته از سوی «کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل» موسوم به «آیپک» (اصلی‌ترین گروه لابی‌گر اسرائیل در آمریکا) و بعد از سفر «نفتالی بنت» وزیر دارایی رژیم اسرائیل به آمریکا آغاز شده است. هدف از این تلاش‌ها فشار به نمایندگان کنگره برای تصویب دور تازه‌ای از تحریم‌ها علیه ایران است.
همچنین روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت جان‌کری وزیر خارجه آمریکا پایان هفته جاری به سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد تا درباره گفت‌وگوهای بین‌المللی برنامه هسته‌ای ایران گزارشی به مقامات اسرائیلی ارائه کند.
مقامات اسرائیلی و آمریکایی اعلام کرده‌اند که تاریخ دقیق این سفر هنوز نهایی نشده است اما انتظار می‌رود وی روز جمعه وارد اسرائیل شده و با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه، و نیز تزیپی لیونی، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی به تبادل اطلاعات بپردازد.
دیدار کری از اسرائیل همزمان با برگزاری دور دیگری از مذاکرات بین ایران و گروه 1+5 در ژنو است.
مقامات اسرائیلی اعلام کرده‌اند کری در اسرائيل آماده خواهد بود تا در صورت نیل به توافق به ژنو پرواز کرده و در آنجا توافق‌نامه‌ای را با ایران به امضا برساند.
بنابراین مجموع این تحرکات و تلاش‌های صهیونیست‌ها و مانور رسانه‌های غربی و صهیونیستی به وضوح نشان می‌‌دهد بازی پر سر و صدای رژیم صهیونیستی و حریف غربی در آستانه مذاکرات در پیش روی به خاطر باج‌گیری از کشورمان است که آنچه عجیب و غیرمنتظره می‌باشد خطی است که خواسته یا ناخواسته گرفتار این بازی شده است.




نوشته شده در   دوشنبه 27 آبان 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode