ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 14 آبان 1392     |     کد : 62154

نفرت از آمریکا فریاد ملت در سراسر ایران

مراسم 13 آبان امسال با حضور گسترده قشرهای مختلف مردمی، باشکوه‌تر از سال‌های پیش مقابل لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد.

بزرگترین و بی‌سابقه‌ترین تجمع ضد استکباری
نفرت از آمریکا فریاد ملت در سراسر ایران

مراسم 13 آبان امسال با حضور گسترده قشرهای مختلف مردمی، باشکوه‌تر از سال‌های پیش مقابل لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد.
هر ساله در سالروز تسخیر لانه جاسوسی، دانش‌آموزان و دانشجویان در مقابل سفارت سابق آمریکا در تهران یا همان لانه جاسوسی تجمع کرده و با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا، یک بار دیگر انزجار خود را از سیاست‌های ضدبشری و مستکبرانه این رژیم اعلام می‌کنند.
اما امسال مراسم 13 آبان از چند جهت متفاوت و از مدت‌ها قبل مورد توجه ناظران داخلی و به خصوص بین‌المللی بود. برخی اظهارات و ادعا‌ها درباره شعار «مرگ بر آمریکا» و رابطه با آمریکا و رویکرد دولت جدید در حوزه سیاست خارجی و اتفاقاتی مانند نصب و جمع‌آوری بیلبوردهای ضدآمریکایی از سطح شهر تهران، حساسیت‌ها درباره مراسم امسال را دوچندان کرده بود تا جایی که 600 خبرنگار داخلی و خارجی به خیابان طالقانی رفتند تا مراسم 13 آبان را پوشش خبری دهند.
مراسم یوم‌الله13 آبان حدود ساعت 10 با حضور گسترده دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم مقابل لانه جاسوسی آمریکا واقع در خیابان طالقانی آغاز شد.
راهپیمایان تهرانی تصاویر مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) را در دست داشته و همچنین پرچم‌های سه رنگ کشورمان را حمل می‌کردند.
گروهی از دانش‌آموزان با حمل تابوت آمریکا و سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» اعتراض خود را نسبت به تلاش برخی جریان‌‌ها برای حذف شعار مرگ بر آمریکا اعلام کردند.
نصب بیلبورد‌ها و بنر‌های صداقت آمریکایی در خیابان‌های منتهی به لانه جاسوسی آمریکا در حالی که برخی گروه‌‌ها سعی در حذف این بیلبورد‌ها از معابر عمومی داشته‌اند، از نکات جالب مراسم 13 آبان امسال بود.
عده‌ای از جوانان با بر تن کردن کفن‌هایی که بر روی آن نوشته شده بود ما تا آخر ایستاده‌ایم بر مبارزه با استکبار جهانی تاکید و برخی از آن‌ها نیز پلاکاردهایی با مضمون 13 آبان سیلی جوانان ایرانی به آمریکا را در دست داشتند.
حمل آدمک باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا توسط دانش‌آموزان و در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون «آمریکا پینوکیویی است که آدم نخواهد شد» از دیگر نکات مراسم دیروز بود.
در این مراسم که دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند، شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «ایرانی می‌میرد سازش نمی‌پذیرد»، «دانشجو می‌میرد سازش نمی‌پذیرد» و ... سر دادند.
در حاشیه این مراسم نمایشگاهی با هدف به تصویر کشیدن جنایات آمریکا علیه ملت ایران در تقاطع خیابان‌های ایرانشهر و طالقانی برپا شده بود. در این نمایشگاه جنایات آمریکایی‌‌ها در برهه‌های مختلف تاریخی از جمله حمایت از صدام در جنگ تحمیلی علیه کشورمان، تجهیز گروه‌های تروریستی، هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران و ... به دید عموم گذاشته شده و نوشته‌هایی نیز در بیان جزئیات آن قرار داشت.
با توجه به همزمانی برگزاری مراسم گرامیداشت روز 13 آبان و آغاز ماه محرم، دانشجویان کشور در مراسم راهپیمایی بزرگ دانشجویی 13 آبان با سر دادن شعارهایی حرمت عزاداری اباعبدالله را پاس داشتند.
براساس این گزارش، دانشجویان کشور شعارهایی با عنوان «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست»، «یا فاطمه الزهرا» و «هیهات منا الذله» سر دادند. در این مراسم تابلوها و پرچم‌هایی در رابطه با محرم نیز در دستان دانشجویان بود.
حضور چهره‌ها
به گزارش فارس، در این مراسم محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری حضور داشتند. همچنین حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در این مراسم حاضر بود. نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مقابل مجلس شورای اسلامی به سمت لانه جاسوسی حرکت کردند. حداد عادل، باهنر، زاهدی، قاسم جعفری و قاضی‌زاده نمایندگانی بودند که در مراسم دیروز حاضر شدند.
محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و کامران دانشجو وزیر علوم دولت دهم از دیگر چهره‌‌های حاضر در این مراسم بودند.
قطعنامه سراسری یوم‌الله 13 آبان
قطعنامه تظاهرات سراسری یوم‌الله 13 آبان ماه؛ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در بین تجمع‌کنندگان قرائت شد.
در بخشی از این قطعنامه آمده است: ملت انقلابی ایرانِ اسلامی، با درک این تجربه که هر ملت و دولتی که به آمریکا اعتماد کند، ضربه خواهد خورد، حتی اگر از دوستان آمریکا باشد، بر ضرورت بازخوانی جنایت‌‌ها و خباثت‌های ایالات متحده علیه ملت ایران و افشای مصادیق سوءاستفاده‌های دولت آمریکا از اعتماد دولت‌‌ها به کاخ سفید تاکید نموده و فضاحت بزرگ جاسوسی آمریکا از متحدین اروپایی خود و شنود مکالمات و سلب حقوق شهروندی مردم کشورهای مختلف را مصداق سیاست‌های سلطه‌گرایانه، استکباری و ضد بشری این نظام مستکبر و متجاوز دانسته و آن را محکوم می‌نماید.
این قطعنامه در ادامه افزود: مردم غیور و غیرتمند ایران اسلامی، ضمن افتخار به عملکرد انقلابی خود در مبارزه با نظام سلطه، آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن شماره یک ملت ایران دانسته و شعار«مرگ بر آمریکا» را انعکاس دکترین استکبارستیزی انقلاب اسلامی و فراگیر شدن آن در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی را از مظاهر اصلی قدرت ملی و عمق استراتژیک جمهوری اسلامی می‌داند و تا هنگام استیفای حقوق حقه ملت ایران و پایان یافتن سیاست‌های ظالمانه دولت مستکبر، غیرقابل ‌اعتماد و عهدشکن ایالات متحده در قبال جامعه بشری، همچنان شعار راهبردی «مرگ بر آمریکا» عامل وحدت ملی و نشانه بارز انزجار جبهه مقاومت ضد آمریکایی در میهن اسلامی خواهد بود.
حاشیه‌های مراسم 13 آبان
* سرود «مرگ بر آمریکا» توسط حامد زمانی در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا به مناسبت یوم‌الله 13آبان اجرا شد. این آهنگ روز یکشنبه طی مراسمی در لانه جاسوسی آمریکا رونمایی شده بود.
* برخی حاضرین نماد سانتریفیوژهای ایرانی را در دست داشته و بر حقوق مسلم هسته‌ای کشورمان تأکید می‌کردند. بر روی سانتریفیوژ‌‌ها نوشته شده بود: «ثمره مقاومت در برابر تحریم، 18 هزار سانتریفیوژ فعال در ایران».
* حضور جوانان با تیپ‌های مختلف و متفاوت در مراسم دیروز در حالی که همگی شعار «مرگ بر آمریکا» می‌دادند، قابل توجه بود.
* نقاشان جوان ایرانی در کنار جایگاه ویژه مراسم به ارائه هنرنمایی خود در خصوص رسوا کردن جنایت‌های آمریکا پرداختند. نقاشان جوان ایرانی با رنگ و روغن تابلوهایی را با مضامین جنایت‌های ایالات متحده آمریکا در کشورهای مختلف همچون ژاپن و ویتنام به نمایش درآوردند.
* تابلوهای بزرگی که بر روی آن عکس اوباما و نام آمریکا و پرچم آمریکا نقش بسته بود، وجود داشت که دانشجویان به صورت نمادین مراسم رمی جمرات را اجرا کرده و به سمت این تابلو‌ها سنگ و تیر پرتاب کردند.
* علاوه بر حضور صد‌ها خبرنگار و عکاس، یک هلی‌کوپتر بدون سرنشین نیز از حضور خیل انبوه تظاهرکنندگان فیلمبرداری می‌کرد.
* در این مراسم کلیمیان و آشوری‌‌ها و دیگر اقلیت‌های مذهبی همراه با سایر اقشار مردم حضور داشتند.




نوشته شده در   سه شنبه 14 آبان 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode