ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 29 مهر 1392     |     کد : 61515

انتقاد لاریجانی از مواضع اخیر هاشمی رفسنجانی

در جلسه روز گذشته خانه ملت، علی لاریجانی و نمایندگان مجلس علیه آمریکا و مواضع این کشور سخنرانی کردند و شعار مرگ بر آمریکا نیز در صحن مجلس طنین‌انداز شد.

شعار «مرگ بر آمریکا» در خانه ملت طنین‌انداز شد
انتقاد لاریجانی از مواضع اخیر هاشمی رفسنجانی


در جلسه روز گذشته خانه ملت، علی لاریجانی و نمایندگان مجلس علیه آمریکا و مواضع این کشور سخنرانی کردند و شعار مرگ بر آمریکا نیز در صحن مجلس طنین‌انداز شد.
در ابتدا جلسه علنی روز یکشنبه خانه ملت، علی لاریجانی رئیس قوه مقننه در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: در مباحث دیپلماتیک مخصوصاً در موضوعات هسته‌ای بارها شنیده‌اید که می‌گویند باید مذاکرات به اعتمادسازی منجر شود. چون اعتماد بین طرفین وجود ندارد؛ جهان امروز در صحنه بین‌الملل بدون تردید دچار انواع بی‌عدالتی‌ها است که نمونه کوچک آن را در رفتار دوگانه قدرتمندان در مسئله هسته‌ای مشاهده می‌کنیم.
وی افزود: قلمروی تعامل دیپلماتیک غیرعادلانه‌ است و جای اعتماد کردن نیست؛ اعتماد به این قدرت‌ها در فضای فعلی غیرعقلانی است، چون بارها نتیجه قول‌های دروغین آنها دیده شد.
رییس مجلس با بیان اینکه ایران عضو آژانس است و NPT را پذیرفته، تاکید کرد: NPT مقررات بین‌المللی برای همه کشورها در مسئله هسته‌ای است، لذا بنا نیست برای ایران مقررات خاصی تدوین شود و رعایت این ضوابط می‌تواند معیار گفت‌وگوها باشد.
لاریجانی خاطرنشان کرد: در این شرایط مذاکره‌کنندگان ایرانی باید توجه تام داشته باشند و مجلس هم چنانچه احساس کند، طرف‌های قدرتمند رفتارهای دوگانه و غیرموجهی دارند در زمینه حجم و تنوع فعالیت‌های هسته‌ای مقررات لازم را مصوب خواهد کرد.
در ادامه لاریجانی تصریح کرد: در دوره اصلاحات و دوم خرداد عده‌ای تلاش کردند با ارائه ناقصی از تفکر مدرن میدان را برای تاخت و تاز به ارزش‌های اسلامی و انقلابی باز کنند و گاه با تمسخر مقدسات انقلابی در رسانه‌ها مطالبی را درج کند و همین امر موجب درگیری‌ها و سایش نیروها شد.
وی به موضوع حجاب اشاره و اظهار کرد: ما نیاز به انقلاب رنگ‌ها در حجاب نداریم؛ همیشه در اکثر روستاها زنان با لباس‌های رنگی حجاب داشته و دارند و کسی ایرادی هم نگرفته است و این امور جنبه عرفی و تناسب با محل دارد و اصل با پوشیدگی و عفاف است. امروز اگر نیاز به انقلابی باشد، به‌جای انقلاب رنگ‌ها نیاز به انقلاب جهت بهبود معیشت مردم داریم؛ به انقلاب اراده‌ها و انگیزه‌ها در تحقق اسلام و صیانت از دین و میراث امام(ره) و شهدا و عزت‌مندی داریم.
رئیس مجلس افزود: ممکن است که در جامعه عده‌ای «شل‌دین» باشند اما شل‌دینی هنر نیست که به آن افتخار شود و آن را ترویج کنند، آن هم کسانی که از بیوت صالحه انقلاب هستند. تربیت انسان‌های مسلکی و مؤمن و انقلابی هنر است که باید مورد توجه صاحب‌نظران و رسانه‌ها قرار گیرد.
لاریجانی گفت: در روزهای پیش نقلی شد که طی نامه‌ای به امام(ره) چندین مطلب از ‌جمله مطالبی راجع به آمریکا ذکر شده بود و امام نیز در این موضوع اقدامی نکردند، اما سؤال این است: طرح این‌گونه مسائل در رسانه‌ها آن هم موضوعی که مربوط به سال‌های پیش است و رهبری زمان نیز در مورد آن تصمیم خود را گرفته بود، چه خاصیتی دارد؟ آیا در شرایطی که ما با صحنه بین‌الملل داریم، طرح این مسائل که موجب کشمکش درونی کشور و سایش نیروها می‌شود، چیزی جز ضرر برای آن قابل تصور است؟
وی ادامه داد: آیا این معنای غلط را به دیگران القا نمی‌کند که نوعی دل‌دادگی و ذوق‌زدگی برای کار با آمریکا و غرب در نهان سیاست‌ورزان و جریان رسانه‌ای کشور مطرح است و این تلقی غلط مایع گران‌فروشی در مذاکرات و بی‌عزتی در صحنه جهانی نیست؟
رئیس مجلس تأکید کرد: بنده این‌گونه اقدامات را عقلاً به‌ضرر منافع ملی کشور می‌دانم و از رسانه‌ها، صاحبان تریبون و صاحب‌نظران می‌خواهم در شرایط حساس کنونی که در کوران مذاکرات حساسی هستیم، در طرح مسائل همه جوانب را بسنجند و هزینه کشور چه در بعد خارجی و چه اختلاف‌افکنی داخلی را افزایش ندهند و تلاش کنند که همه اراده‌ها به‌سوی بالا بردن توان اقتصادی کشور و رونق تولید و کارآفرینی معطوف شود که متأسفانه چنین نیست.
شرایط واگذاری سازمان‌ شهرک‌های صنعتی ایران مشخص شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه پارلمان گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی به مجلس در مورد طرح یک فوریتی اصلاح تبصره ۵ بند الف ماده ۳ قانون اصلاح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی را مورد بررسی و تصویب قرار دادند.
مجلس با تصویب ماده واحده این طرح مقرر کرد که تبصره ۵ بند الف ماده ۳ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مصوب ۲۵ خرداد ۱۳۸۷ اصلاح شود.
براساس مصوبه مجلس واگذاری شهرک‌ها و نواحی صنعتی به مالکان واحدهای مستقر در آنها کماکان بر طبق قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌های صنعتی مصوب ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ انجام می‌پذیرد و وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است تا پایان برنامه ۵ ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران نسبت به اجرای کامل قانون و انتقال مدیریت به شرکت‌های خدماتی مذکور در قانون فوق اقدام نماید.
در ادامه ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان در مجلس، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی‌لارگارنی نماینده مردم فلاورجان در مجلس، غلام محمد زارعی نماینده مردم بویر احمد در مجلس، حجت‌الاسلام سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس و مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس به عنوان ناطقان میان دستور سخنرانی کردند.
حجت‌الاسلام سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس در نطق میان دستور خود اظهار داشت: آمریکا راس مستکبران جهان به قول امام‌خمینی(ره) شیطان بزرگ و ام‌الفساد است و به هیچ‌وجه نمی‌توان به آن اعتماد کرد. ظلم‌های این کشور قبل و بعد از انقلاب در مورد ملت ایران فراموش‌ شدنی نیست، لذا مردم با تبعیت از قرآن‌کریم شعار «مرگ بر آمریکا» را شعار اصلی خود می‌دانند و در ۱۳ آبان امسال پرشورتر از گذشته پاسخ مناسبی به آمریکا خواهد داد.
مخالفت با یک فوریت
طرح آموز‌ش‌های فنی و حرفه‌ای
در ادامه نمایندگان مجلس طرح یک فوریتی آموز‌ش‌های فنی و حرفه‌ای را مورد بررسی قرار دادند و با ۸۶ رای موافق، ۴۶ رای مخالف و ۲ رای ممتنع از مجموعه ۲۲۳ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس مخالفت خود را با یک فوریت این طرح اعلام کردند.
همچنین حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس پیش از پایان جلسه علنی اعلام کرد که طرح اصلاح موادی از قانون آئین‌نامه داخلی مجلس و طرح اصلاح قانون برنامه و بودجه اعلام وصول شد.
پیش از پایان جلسه روز یکشنبه خانه ملت، ابتدا تذکرات شفاهی ۵ تن از وکلای ملت در صحن علنی قرائت شد و در ادامه ضرغام صادقی عضو هیئت رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان را قرائت کرد.
در همین رابطه، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در مجلس در تذکر شفاهی به رئیس جمهور اظهار داشت: ما یاوران ولایت و محرم اسرار نظام هستیم و آن طرفی‌ها جاسوسان رژیم غاصب هستند لذا اجازه دهید جلسه غیرعلنی تشکیل شود و از مذاکرات ژنو که چیزی نصیب ملت ایران نشده است به ما خبری دهید.
حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی زنگ پایان جلسه روز گذشته را به صدا در آورد و زمان جلسه بعدی را سه‌شنبه ۳۰ مهرماه ساعت ۸ صبح با دستور کار هفتگی اعلام کرد.


نوشته شده در   دوشنبه 29 مهر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode