ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 22 مهر 1392     |     کد : 61161

بانک جهانی : آمریکاوارد یک دوره بسیار خطرناک می‌شود

در پی شکست مقامات سیاسی آمریکا برای رسیدن به توافق برای حل بحران بودجه و افزایش سقف بدهی‌ها، رئیس بانک جهانی هشدار داد، این کشور به یک دوره «بسیار خطرناک» نزدیک می‌شود.

در پی شکست مقامات سیاسی آمریکا برای رسیدن به توافق برای حل بحران بودجه و افزایش سقف بدهی‌ها، رئیس بانک جهانی هشدار داد، این کشور به یک دوره «بسیار خطرناک» نزدیک می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، جیم یونگ کیم در پایان نشست سالانه بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در واشنگتن گفت: ما پنج روز با یک دوره بسیار خطرناک فاصله داریم.
وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: در صورتی که سقف بدهی‌ها افزایش نیابد با کمبود نقدینگی برای پرداخت مطالبات این کشور در 17 اکتبر روبه‌رو خواهد شد.
بازارهای مالی جهان به ویژه کشورهای در حال توسعه بر اثر بحران آمریکا به شدت تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.
رئیس بانک جهانی گفت: هر اندازه به این ضرب‌الاجل نزدیک می‌شویم تاثیر این بحران برای جهان و کشورهای در حال توسعه بیشتر می‌شود.
کیم افزود: در صورتی که این ضرب‌الاجل فرا رسد حادثه‌ای فاجعه‌بار برای کشورهای در حال توسعه خواهد بود و همچنین می‌تواند برای اقتصادهای در حال توسعه بسیار زیان‌آور باشد.
به عقیده رئیس بانک جهانی، در صورتی که کنگره آمریکا درباره افزایش سقف بدهی‌ها به توافق نرسد، اقتصاد جهان و آمریکا با افزایش میزان بهره، سقوط اعتماد و کاهش رشد اقتصادی روبه‌رو خواهد شد.
بدهی آمریکا هم‌اکنون 16 هزار و 700 میلیارد دلار است.
تعطیلی دولت آمریکا
به مجلس سنا کشیده شد
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بی بی سی، مذاکرات بر سر پایان دادن به بن بست سیاسی در واشنگتن که منجر به تعطیلی بخش عظیمی از دولت شده است، به مجلس سنای این کشور سرایت کرد.
رهبران جمهوریخواه و دموکرات برای اولین بار طی هفته‌های اخیر با یکدیگر گفت‌وگوی مستقیم انجام دادند، اما به گفته خبرنگاران نشانه کمی از دستیابی به موفقیت وجود دارد.
تعطیلی دولت زمانی آغاز شد که کنگره زمان ضرب الاجل اول اکتبر برای تصویب بودجه را نپذیرفت.
ایالات متحده اکنون با زمان ضرب الاجل دیگری در روز سه‌شنبه برای افزایش سقف بدهی رو به‌رو است.
اگر تا آن زمان توافقی حاصل نشود، ایالات متحده با یک بحران جدی رو به رو شده و عواقب این اتفاق هم برای داخل این کشور و هم برای خارج از این کشور تهدیدکننده خواهد بود.
بر اساس گزارش نیویورک تایمز، سناتور دموکرات دیک دربین گفت: هدف رسیدن به توافقی بر سر افزایش سقف بدهی قبل از باز شدن بازارها در روز دوشنبه است.
گفت‌وگوها بین هری رید رهبر دموکرات ها که اکثریت کنگره را تشکیل می‌دهند و سناتور میچ مک کانل رهبر جمهوریخواهان که در روز شنبه انجام گرفت، به نظر می‌رسد، اولین دیدار رو در روی بین این دو نفر از ماه جولای بوده است.
آقای رید گفت: گفت‌وگوها در محیطی بسیار صمیمانه برگزار شد، اما در سطحی بسیار ابتدایی صورت گرفت، هیچ چیز قطعی نیست،اما من امیدوارم که صحبت های ما باعث آرامش دادن به مردم آمریکا و جهان شود.
آقای مک کانل نیز گفت: ما جلسه خوبی داشتیم، وی توضیح اضافه‌ای نداد.
آقای رید پس از این مذاکره برای گفت‌وگو با رئیس جمهور باراک اوباما رهسپار کاخ سفید شد.
اما او طرح ارائه شده توسط سناتور جمهوری خواه سوزان کالینز را که به دولت اجازه افزایش سقف بدهی‌اش تا 31 ژانویه را می‌داد، رد کرد.
دموکرات ها اکثریت کنگره آمریکا را در دست دارند، اما در جمع‌آوری آرای لازم برای پیشبرد حمایت از طرح برداشتن سقف بدهی، قدرت لازم را ندارند.
مرخصی بدون حقوق کارمندان بوئینگ
شرکت هواپیمایی بوئینگ آمریکا اعلام کرد: اگر بحران بودجه‌ای آمریکا ادامه یابد به کارمندان خود مرخصی بدون حقوق خواهد داد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از الحیات، شرکت هواپیمایی بوئینگ آمریکا اعلام کرد: اگر بحران بودجه‌ای آمریکا ادامه یابد، به کارمندان خود مرخصی بدون حقوق خواهد داد.
بنابر این گزارش: شرکت هواپیمایی بوئینگ آمریکا با اعلام نگرانی از وضعیت پیش آمده مالی در این کشور روز گذشته گفت: اگر تعطیلی سازمان‌های دولتی فدرال به دلیل بحران بودجه‌ای ادامه یابد، ممکن است این شرکت به کارمندان خود مرخصی بدون حقوق بدهد.
این شرکت در ادامه توضیحات خود که از طریق پست الکترونیکی به خبرگزاری فرانسه داشته است، افزود: کارمندان اجرای این روش را تهدید کردند، کارمندانی که در حال حاضر در شاخه‌های دفاع، فضا، امنیت، دفاعی و امنیتی مشغول به کار هستند.
در ادامه این گزارش آمده است: در حال حاضر تلاش می‌کنیم تا این شرکت به حداقل پیامد منفی به مشتریان و کارمندان خود از تعطیل شدنش برسد.در روزهای آینده پیامدهای ناگواری از دادن مرخصی بدون حقوق به کارمندان بوئینگ مشاهده می‌کنیم.
در حال حاضر ما انتظار داریم تا این مرخصی‌های بدون حقوق به کارمندان دفاعی و امنیتی بوئینگ داده شود.این شرکت که مقر آن در شیکاگو است درباره اعلام تعداد کارمندان خود توضیحی نداد.
شرکت هواپیمایی بوئینگ در همه جهان بالغ بر 59 هزار کارمند دارد.
بنابر گزارش رسانه‌ها، شرکت بوئینگ بزرگترین شرکت خدمات هوا فضا در جهان است و در سال 2011 به عنوان دومین شرکت بزرگ در زمینه صنایع دفاعی جهان، شناخته شد.



نوشته شده در   دوشنبه 22 مهر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode