ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 2 مهر 1392     |     کد : 59963

روحانی: تحریم ایران ظالمانه و غیرقانونی است

رئیس‌جمهور کشورمان روز گذشته و پیش از عزیمت به نیویورک برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل بر ظالمانه و غیرقانونی بودن تحریم‌های ضدایرانی تاکید کرد.

قبل از پرواز به نیویورک
روحانی: تحریم ایران ظالمانه و غیرقانونی است


رئیس‌جمهور کشورمان روز گذشته و پیش از عزیمت به نیویورک برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل بر ظالمانه و غیرقانونی بودن تحریم‌های ضدایرانی تاکید کرد.
حجت‌الاسلام حسن روحانی در جمع خبرنگاران به تشریح اهداف و برنامه‌های سفر پنج روزه خود به آمریکا پرداخت.
وی تصریح کرد: اولین هدف این سفر این است که با استفاده از این فرصت ملت ایران را به عنوان ملتی فرهنگ‌جو و صلح‌طلب که در پی پیشرفت کشورش بدون اینکه بخواهد به دیگران لطمه بزند، به جهانیان معرفی کنیم.
رئیس‌جمهور گفت: در دنیای امروز و به خصوص منطقه، مردم از خشونت و افراط‌گری و تروریسم رنج می‌برند.
روحانی افزود: همه باید دست به دست هم دهیم و با افراط و خشونت مقابله کنیم.
روحانی همچنین خاطرنشان کرد: ملت ایران مورد ظلم و ستم و فشار نابجای بین‌المللی قرار گرفته است.
رئیس‌جمهور گفت: ملت ایران دنبال سلاح کشتار جمعی نبوده و نیست و خود قربانی این سلاح‌ها شده در حالی که همواره صرفا در پی توسعه و پیشرفت در چارچوب قوانین بین‌المللی است.
روحانی افزود: ملت ایران تحت فشارهای ناروای اقتصادی و سیاسی قرار گرفته و ما باید صدای مظلومیت ملت را به گوش جهانیان برسانیم.
وی خاطرنشان کرد: مسیر تحریم یک مسیر غیرقانونی و غیرقابل قبول است که آنها را به اهدافشان نمی‌رساند و باید مسیر تعامل، گفت‌وگو و مفاهمه بر اساس منافع مشترک را در پیش گیرند.
رئیس‌جمهور در بخش پایانی سخنانش گفت که در جریان سفر به آمریکا و در حاشیه حضورش در اجلاس سازمان ملل که به دعوت دبیرکل این سازمان صورت گرفته، با مقامات بلندپایه کشورهای منطقه و غربی و اروپایی دیدار خواهد کرد.
روحانی گفت که در این مسیر با مسئولان سازمان‌های بین‌المللی همچنین مجامع علمی و دینی و ایرانیان مقیم آمریکا ملاقات کرده و با چند رسانه نیز مصاحبه خواهد داشت.
رئیس‌جمهور صبح دیروز بعد از شرکت در مراسم بازگشایی مدارس در راس یک هیئت عالی‌رتبه تهران را به قصد نیویورک ترک کرد.
روحانی را در این سفر محمد نهاوندیان رئیس دفتر، محمدرضا صادق دستیار ویژه و حسام‌الدین آشنا مشاور وی همراهی می‌کنند.
محمدعلی نجفی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان و احمدرضا دستغیب نماینده شیراز در مجلس از دیگر مسافران آمریکا هستند و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه نیز پیش از این عازم نیویورک شده بود.
در مراسم بدرقه رسمی حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در فرودگاه مهرآباد، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، سید حسن هاشمی استاندار تهران، حجت‌الاسلام شهیدی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و محمود واعظی، وزیر ارتباطات حضور داشتند.
گزارشی از برنامه‌های سفر روحانی به نیویورک
حجت‌الاسلام حسن روحانی در جریان سفر پنج روزه خود به آمریکا جهت شرکت در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد با برخی از مقامات شرکت‌کننده در این اجلاس دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد.
رئیس‌جمهور طبق برنامه‌های پیش‌بینی شده در جریان این سفر با بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، روسای جمهور فرانسه، اتریش، لبنان، ترکیه و تونس دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد.
همچنین دیدار با نخست‌وزیر اسپانیا، ایتالیا و پاکستان از دیگر دیدارهای احتمالی رئیس‌جمهور در جریان این سفر است.
گفتنی است، رئیس‌جمهور علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در کنفرانس خلع سلاح و همچنین اجلاس وزرای خارجی جنبش غیرمتعهدها به عنوان رئیس این جنبش ایراد سخنرانی خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، پیش‌بینی می‌شود روحانی همچنین در این سفر با برخی شبکه‌های آمریکایی از جمله شبکه سی‌بی‌اس و سی‌ان‌ان و روزنامه واشنگتن پست گفت‌و‌گو خواهد کرد.




نوشته شده در   سه شنبه 2 مهر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode