ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 25 شهريور 1392     |     کد : 59570

دیدار محرمانه نمایندگان عربستان، اسرائیل و تروریست‌های سوری در ایتالیا

در پی عقب‌نشینی آمریکا از حمله نظامی به سوریه کشورهای مخالف دولت دمشق تلاش گسترده‌ای را برای حمایت بیشتر از تروریست‌های سوری و افزایش جنگ داخلی در این کشور آغاز کرده‌اند.


در پی عقب‌نشینی آمریکا از حمله نظامی صورت گرفت
دیدار محرمانه نمایندگان عربستان، اسرائیل و تروریست‌های سوری در ایتالیا
در پی عقب‌نشینی آمریکا از حمله نظامی به سوریه کشورهای مخالف دولت دمشق تلاش گسترده‌ای را برای حمایت بیشتر از تروریست‌های سوری و افزایش جنگ داخلی در این کشور آغاز کرده‌اند.
روزنامه المنار چاپ فلسطین از دیدار محرمانه مسئولان عربستان، رژیم‌صهیونیستی و اعضای ارشد ائتلاف مخالفان دولت سوریه در پایتخت ایتالیا خبر داده است.
در این دیدار شخصیت‌های بلندپایه سیاسی و امنیتی عربستان و رژیم‌صهیونیستی و سه تن از رهبران تروریست‌ها در سوریه که با عربستان در ارتباط هستند حضور داشتند که یکی از آنها رابط بین ریاض و تروریست‌ها در سوریه است.
منابع آگاه به روزنامه المنار گفتند که در این نشست هیئت سعودی به گروهک‌های تروریستی اطمینان داده که همچنان حمایت مالی و تسلیحاتی خواهد کرد.
به گفته این منابع، گروهک‌های تروریستی در سوریه براساس دستوراتی که از اتاق‌های عملیاتی تحت کنترل عربستان می‌گیرند عمل می‌کنند و مدیریت این عملیات را سلمان‌بن سلطان بر عهده دارد که اخیراً معاون وزیر دفاع عربستان شده است.
هیئت اسرائيلی نیز به شرکت‌کنندگان در نشست رم تاکید کرد که حمله علیه سوریه از کنترل کشورهای منطقه خارج شده و اکنون تصمیم‌ گیرنده روسیه و آمریکا هستند و با پیشنهاد روسیه درباره سلاح‌های شیمیایی سوریه اکنون آینده سوریه بر سر میز مذاکره آمریکا و روسیه تعیین می‌شود و باید این واقعیت را درک کرد.
هیئت اسرائيلی همچنین تاکید کرد که کمک‌های اسرائیل به جنگجویان سوریه از طریق ارائه سلاح و درمان زخمی‌ها و همچنین کمک اطلاعاتی به هرگونه ممکن ادامه خواهد داشت.
هیئت اسرائیلی اعلام کرد، همه طرف‌های ذیربط در پرونده سوریه باید این تغییر در شرایط سوریه را درک کنند که ولادیمیر پوتین رئيس جمهور روسیه همه بهانه‌های ممکن برای حمله به سوریه را از میان برداشت و رئیس جمهور آمریکا دیگر بهانه‌ای برای حمله به سوریه ندارد.
عصبانیت بندربن سلطان
از سوی دیگر بندربن سلطان رئیس دستگاه اطلاعات عربستان سعودی که امیدهای بسیار زیادی به حمله ارتش آمریکا به سوریه بسته بود با منتفی شدن حمله نظامی به این کشور در اظهاراتی بسیار خشمگینانه و کینه‌توزانه اعلام کرد از ایران، سوریه و حزب‌الله لبنان انتقام خواهد گرفت.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الخبر پرس، دست کشیدن آمریکا از اجرای گزینه نظامی علیه سوریه و قبول پیشنهاد طرف روسی توسط «باراک اوباما» درباره حل موضوع تسلیحات شیمیایی سوریه، هرگز به مذاق «بندربن‌سلطان» رئيس دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی خوش نیامده و وی را دچار جنون کرده است.
این شاهزاده سعودی معتقد است که دیپلماسی ایران و ترس از حزب‌الله لبنان باعث توقف حمله نظامی به سوریه شده است و روسیه نیز همگام با این مسائل تلاش‌ها در سطح بین‌المللی را دنبال می‌کرده است.
در نتیجه وی پس از اطمینان از اینکه گزینه نظامی علیه سوریه منتفی شده، در محفلی خصوصی وعده داده که انتقام این رخداد را از ایران، سوریه و حزب‌الله خواهد گرفت.
به گزارش منابع ویژه اطلاعاتی بندربن‌سلطان طی اظهاراتی همچنین تهدید کرده که انتقامی سخت از شیعیان در لبنان خواهد گرفت و مادران شیعه را در این کشور عزادار خواهد کرد.
اما سوریه در این میان توافقنامه روسیه و آمریکا را یک پیروزی برای دمشق دانست.
ولید معلم وزیر خارجه سوریه نیز که در مسکو به سر می‌برد از توافقنامه روسیه و آمریکا استقبال کرد و آن را پیروزی سوریه دانست.
علی حیدر، وزیر آشتی ملی سوریه نیز در مصاحبه با یک خبرگزاری روسی اعلام کرد که این توافق به دولت سوریه کمک خواهد کرد که بر بحران فایق ‌آید. از طرف دیگر این توافق مانع جنگی علیه سوریه با از بین بردن بهانه‌ها برای یک حمله شده است. 


نوشته شده در   دوشنبه 25 شهريور 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode