ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 13 شهريور 1392     |     کد : 58908

حمله شیمیایی دمشق کار مشترک عربستان و آمریکاست

روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف سند جدیدی را از دست‌داشتن سازمان اطلاعات آمریکا به همراه عربستان در حمله شیمیایی حومه دمشق منتشر کرد.


دیلی‌تلگراف فاش کرد
حمله شیمیایی دمشق کار مشترک عربستان و آمریکاست


روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف سند جدیدی را از دست‌داشتن سازمان اطلاعات آمریکا به همراه عربستان در حمله شیمیایی حومه دمشق منتشر کرد.
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از تلویزیون سوریه، این روزنامه انگلیسی با اشاره به یک نامه درز یافته از سازمان اطلاعات آمریکا فاش کرد سازمان سیا و عربستان در حمله شیمیایی در غوطه شرقی در حوالی دمشق دست داشتند و عربستان این سلاح‌های شیمیایی را به تروریست‌ها ارسال کرده است و آمریکا نیز اطلاعات و امکانات لازم را در اختیار آنان قرار می‌داده است.
به نوشته این روزنامه یکی از هکرهای اینترنت به نامه‌ای از نامه‌های سازمان اطلاعات آمریکا دست یافته است و نامه الکترونیکی یک سرهنگ آمریکایی به نام آنتونی جی مکدونالد را منتشر کرده است.
این نامه مربوط به تاریخ 22 اوت است که یوجین فورست در این نامه به سرهنگ آنتونی موفقیت این عملیات را تبریک گفته است. خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز به نقل از خبرنگار این خبرگزاری در خاورمیانه تایید کرد که گروه‌های تروریستی از بندربن‌سلطان رئيس سازمان اطلاعات عربستان سلاح شیمیایی دریافت کرده‌اند و علیه غیرنظامیان در غوطه شرقی به کار گرفته‌اند.
این در حالی است که دولت انگلیس پس از اتهام فروش مواد شیمیایی به سوریه این اتهام را رد کرد.
وزارت بازرگانی انگلیس اعلام کرد دولت این کشور در ژوئن سال 2012 میلادی مجوز صادرات مواد شیمیایی به شرکتی در سوریه را لغو کرده است.
از سوی دیگر، سازمان ملل اعلام کرد عملیات تحقیقات بر روی نمونه‌های گرفته شده در سوریه را از روز گذشته به طور رسمی آغاز کرده است.
برخی از این نمونه‌ها به آزمایشگاه تحقیقات دفاعی در شمال سوئد فرستاده خواهد شد و نتیجه آن به سازمان ملل ارائه خواهد شد.


نوشته شده در   چهارشنبه 13 شهريور 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode