ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 29 مرداد 1392     |     کد : 58213

روحانی: افتخار می‌کنیم ولایت فقیه ستون خیمه انقلاب است

رئیس‌جمهور کشورمان روز گذشته در مراسم تودیع و معارفه نجار و رحمانی ‌فضلی تاکید کرد افتخار می‌کنیم ستون و عمود خیمه این انقلاب، ولایت ‌فقیه است.


در مراسم تودیع و معارفه وزیر کشور

روحانی: افتخار می‌کنیم ولایت فقیه ستون خیمه انقلاب است

رئیس‌جمهور کشورمان روز گذشته در مراسم تودیع و معارفه نجار و رحمانی ‌فضلی تاکید کرد افتخار می‌کنیم ستون و عمود خیمه این انقلاب، ولایت ‌فقیه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم تودیع و معارفه وزیر کشور که در ساختمان وزارت کشور برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: وزارت کشور وزارتخانه مادر است، این وزارت تنها یک بخش نیست؛ استانداران به عنوان مدیر معمول در یک استان نیستند بلکه نمایندگان عالی سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند که مسئولیت امنیتی، اجتماعی، ‌اقتصادی، ‌عمرانی و اداری را در سطح استان بر عهده دارند.

رئیس‌جمهور یادآور شد: وزیر کشور یک تنه بار سنگینی در کشور بر دوش دارد و قدردانی از زحمات وزیر قبلی کار آسانی نیست؛ اگر تعبیر کنیم مشروعیت سیاسی نظام از طریق تلاش و برنامه‌ریزی به دست مدیران همین وزارتخانه محقق می‌شود، سخنی به گزاف نگفته‌ایم.

روحانی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید دولت فراجناحی است، افزود: خیلی‌ها با بنده بعد از انتخابات صحبت کردند و گفتند کابینه فراجناحی درست نکن و تنها از یک جناح استفاده کن، اما بنده به این امر معتقد نیستم چرا که حزب و جناحی در کشور ما وجود ندارد و این بحث‌ها قبیله‌ای است که مطرح می‌شود؛ کرکره‌ها را دم انتخابات بالا می‌برند و بعد از آن پایین می‌آورند.

وی خاطرنشان کرد: دولت بنده فراجناحی است و اینکه کسی در کنار من اصولگرا یا اصلاح‌طلب باشد خیلی مهم نیست بلکه وصولگرایی مهم است. وصول به آرمان‌ها اهمیت دارد چرا که همه اصول را قبول داریم از این رو ایثار، فداکاری، ‌تعهد به نظام و داشتن برنامه اهمیت دارد وگرنه سوابق گذشته مهم نیست چه می‌گوید.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید گفت منبع جوشان اعتدال «حسن روحانی» نیست بلکه ملت است؛ گفت: «حسن روحانی» معجزه‌گر نیست و معجزه قرن و دهه هم نیست، اتصالی ویژه هم به آسمان ندارد و با پشت پرده‌ها هم اتصال ندارد؛ حسن تدبیر معجزه می‌کند و وحدت ملی معجزه به وجود می‌آورد.

وی تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید و به ویژه در وزارت کشور نباید بین اقوام و مذاهب مختلف و حتی ادیان رسمی که به عنوان اقلیت مطرح هستند، تفاوتی وجود داشته باشد؛ ترک، ترکمن، لر، بلوچ و عرب همه برابرند، ما دولت فارس، دولت ترک و دولت عرب نداریم بلکه دولت ایران داریم؛ نظام واحدی به نام جمهوری اسلامی داریم و زیر چتر دولت جمهوری اسلامی ایران و یک ولی امر و ولایت فقیه و قانون هستیم.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: زیر چتر پرافتخار ایرانیت و نظام جمهوری اسلامی قرار داریم و افتخار می‌کنیم ستون خیمه این انقلاب ولایت فقیه است.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: از وظایف مهم وزارت کشور امنیت داخلی است، گرچه ایران سرزمین باثباتی است اما توطئه‌ها بسیار زیاد است.

روحانی افزود: ما به دنبال استاندارهایی هستیم که در پی توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باشند چرا که این توسعه می‌تواند توسعه سیاسی و امنیتی را در کشور به همراه داشته باشد.

رئیس‌جمهور در ادامه خطاب به محمدنجار یادآور شد: از بابت برگزاری انتخابات خوب از وزارت کشور تشکر می‌کنم. همچنین آقای نجار بسیار مخلصانه تلاش کرد و توانست امنیت را برقرار کند و خدمت زیادی کرد.

در این مراسم مصطفی محمد نجار وزیر سابق کشور با اشاره به اینکه در حوزه سیاسی 45 شهرستان و یک استان در دوران تصدی وی در این وزارتخانه ایجاد شد، گفت: سه انتخابات بزرگ که یکی انتخابات مجلس و دو انتخابات اخیر در 24 خرداد بود را برگزار کردیم که به عنوان نقطه عطف تلاش‌ها مایه مباهات جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش فارس، عبدالرضا رحمانی ‌فضلی وزیر کشور هم در این مراسم تاکید کرد: امیدوارم بتوانیم امنیت پایدار، توسعه سیاسی، توسعه اقتصادی، آرامش و ثبات را برای همه مردم ایران محقق کنیم.


نوشته شده در   سه شنبه 29 مرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode