ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 26 مرداد 1392     |     کد : 58062

میشل سلیمان: انفجار کار اسرائیل است

در پی انفجار تروریستی روز پنج‌شنبه در جنوب بیروت و کشته شدن دست‌کم 30نفر و مجروح شدن بیش از 336 نفر از شهروندان لبنانی سازمان‌های بین‌المللی، شخصیت‌ها و کشورهای مختلف جهان این انفجار را به‌شدت محکوم کردند.


جنوب بیروت در آتش و دود
میشل سلیمان: انفجار کار اسرائیل است


در پی انفجار تروریستی روز پنج‌شنبه در جنوب بیروت و کشته شدن دست‌کم 30نفر و مجروح شدن بیش از 336 نفر از شهروندان لبنانی سازمان‌های بین‌المللی، شخصیت‌ها و کشورهای مختلف جهان این انفجار را به‌شدت محکوم کردند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، به دنبال انفجار تروریستی در ضاحیه جنوبی بیروت که در نزدیکی ساختمان مجتمع سیدالشهدا وابسته به حزب‌الله لبنان به وقوع پیوست محافل بین‌المللی، شخصیت‌ها، کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای و جهانی این انفجار را به شدت محکوم و رژیم صهیونیستی را عامل اصلی این اقدام تروریستی اعلام کردند.
یک بمب 70 کیلوگرمی که در یک خودروی ون سفید رنگ در ساعت 18 و 20 دقیقه بعدازظهر در نزدیکی ساختمان سیدالشهدا منفجر شد.
وزارت بهداشت لبنان شمار کشته‌ها را 30 نفر و مجروحین را 336 نفر اعلام کرد که با توجه به وخامت حال برخی از مجروحان احتمال دارد آمار کشته‌ها بالا برود.
انفجار در زمانی رخ داد که مردم در حال رفت و آمد بودند و ده‌ها ماشین نیز در حال تردد بودند که به شدت در آتش سوختند یا خسارت دیدند.
در نتیجه شعله‌ور شدن آتش در محل انفجار زبانه‌های آتش برخی از ساختمان‌های اطراف را فرا گرفت و ده‌ها تن در خانه‌های خود محبوس شدند.
ماشین‌های آتش‌نشانی به محل رفتند لیکن شدت آتش‌سوزی به حدی بود که برخی از ساختمان‌های اطراف کاملا ویران شدند.قدرت انفجاری این حادثه تروریستی به مراتب بزرگتر از انفجار بئرالعبد بود که چندی پیش صورت گرفت.
میشل سلیمان رئیس‌جمهور لبنان ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی تاکید کرد، این اقدامات جنایتکارانه و بزدلانه تلاشی از سوی تروریسم و رژیم اسرائیل برای بی‌ثباتی در لبنان و خدشه‌ وارد کردن به پایداری آنها است.
نجیب میقاتی نخست‌وزیر لبنان روز گذشته را عزای عمومی اعلام کرد و تاکید کرد، بیشترین کسی که از بروز فتنه در منطقه سود می‌برد رژیم صهیونیستی است.
نبیه‌بری رئیس مجلس لبنان نیز ضمن محکوم کردن انفجار در جنوب بیروت اعلام کرد این جنایت قطعا به نفع رژیم صهیونیستی است که در کمین لبنان نشسته است.
حسین حاج‌حسن نماینده حزب‌الله در دولت لبنان نیز گفت، اهالی ضاحیه با انفجارهای تروریستی دست از مقاومت نمی‌کشند. وی افزود، اگر رژیم صهیونیستی تصور می‌کند با این اقدامات تروریستی ذره‌ای در عزم و اراده مردم خلل وارد می‌کند کاملا در توهم به سر می‌برد.
شورای امنیت سازمان ملل متحد، بان‌کی مون دبیرکل این سازمان، وزارت خارجه سوریه، ترکیه، قطر، جبهه آزادیبخش فلسطین، جنبش حماس، جمعیت الوفاق بحرین، جمعیت وعد بحرین، امارات متحده عربی، انگلیس، وزارت خارجه ایران، رئیس جریان صدر عراق و دیگر نهادها و شخصیت‌های بین‌المللی انفجار تروریستی بیروت را محکوم کردند.
از سوی دیگر شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور لبنان دست داشتن اسرائیل در انفجار روز پنجشنبه را رد کرد!این در حالی است که کارشناسان سیاسی لبنان تاکید کردند که اثرانگشت رژیم صهیونیستی و تکفیری‌ها در انفجار بیروت به خوبی مشهود است. همچنین یک گروه تروریستی موسوم به عایشه با صدور بیانیه‌ای مسئولیت این انفجار را به عهده گرفت.


نوشته شده در   شنبه 26 مرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode