ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 12 مرداد 1392     |     کد : 57439

فریاد یکپارچه جهان اسلام فلسطین تنها نیست

روزه‌داران تهرانی همگام با مردم ایران و مسلمانان در 80 کشور دنیا یک بار دیگر به ندای امام راحل لبیک گفتند و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، در حمایت از مردم مظلوم فلسطین حماسه‌ای دیگر آفریدند و خواستار محو غده سرطانی صهیونیسم از منطقه شدند.


دیروز زمین زیر پای قدسیان لرزید
فریاد یکپارچه جهان اسلام فلسطین تنها نیست


روزه‌داران تهرانی همگام با مردم ایران و مسلمانان در 80 کشور دنیا یک بار دیگر به ندای امام راحل لبیک گفتند و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، در حمایت از مردم مظلوم فلسطین حماسه‌ای دیگر آفریدند و خواستار محو غده سرطانی صهیونیسم از منطقه شدند.
امسال نیز همانند 34 سال گذشته، مردم خداجوی تهران در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از مسیرهای 10گانه راهی میعادگاه نماز جمعه شدند تا یک بار دیگر با زبان روزه فریاد بزنند که قدس از آنِ مسلمانان است.
پیش از آغاز رسمی مراسم در تهران اقشار مختلف مردم با در دست داشتن تصاویری از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و همچنین پرچم‌های فلسطین، لبنان و سوریه در حال حرکت به سمت دانشگاه تهران بودند.
راهپیمایان تهرانی شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده»، «یا‌ایها‌المسلمون، اتحدوا اتحدوا» و ... سر می‌دادند.
راهپیمایان تهرانی پرچم‌هایی به رنگ کشورمان و همچنین پرچم کشورهای لبنان و سوریه را در دست داشتند و کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را در شعبات مستقر به کمیته امداد در مسیرهای راهپیمایی به ایتام و نیازمندان و همچنین مردم مظلوم فلسطین اهدا کردند.
راهپیمایان تهرانی با سر دادن شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «ایرانی می‌میرد، سازش نمی‌پذیرد»، «مرگ بر صهیونیسم» و ... انزجار خود از سیاست‌های ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس اعلام کردند.
پرچم‌های آمریکا، انگلیس و رژیم اشغالگر قدس در مسیر راهپیمایی روز قدس زیر پای مردم قرار داشت و به آتش کشیده شد.
تحریم کالاهای صهیونیستی
همچنین راهپیمایان تهرانی با حمل پلاکارد‌هایی که روی آن نوشته شده «بهای گلوله دشمنان خود را نپردازیم» خواستار تحریم کالاهای صهیونیستی توسط مسلمانان جهان شدند.
راهپیمایان تهرانی با حمل تصاویری از کالاهایی از قبیل نستله، کوکاکولا، اینتل و برخی دیگر از محصولات صهیونیستی خواستار عدم استفاده مسلمانان از این کالاها شدند.
همواره تحریم کالاهای صهیونیستی یکی از مطالبات مسلمانان و ملت‌های آزاده جهان در روز قدس بوده است.
درخواست محاکمه سران فتنه
در همین حال، جمعی از راهپیمایان تهرانی در حوالی چهار‌راه ولیعصر و تقاطع خیابان‌های انقلاب و وصال با سر دادن شعار «سران فتنه باید محاکمه شوند» خواستار برخورد دستگاه قضایی با آنها شدند.
گروهی از دانشجویان نیز با حمل پرچم کشور سوریه حمایت خود را از دولت و ملت سوریه اعلام کردند.
این دانشجویان با سر دادن شعار «مرگ بر آل خلیفه و آل سعود» از دخالت نظامی برخی کشورهای عربی در امور سوریه انتقاد کرده و خواستار رعایت موازین حقوق بشری توسط کشورهای عربی شدند.
کلیمیان تهرانی نیز با حضور در راهپیمایی روز قدس انزجار خود را از اقدامات غیر انسانی رژیم صهیونیستی اعلام کردند.
گفتنی است در این راستا همایون سامه یح، رئیس انجمن کلیمیان تهران در گفت‌وگو با فارس گفت: کلیمیان تهرانی از مقابل کنیسه ابریشمی راهپیمایی خود را آغاز کرده‌اند.
وی گفت: جامعه کلیمیان تهران با حضور در این راهپیمایی، هر نوع استبداد، استکبار و زورگویی به قشرهای ضعیف در دنیا به ویژه زورگویی به مردم فلسطین را محکوم می‌کنند.
سامه یح در پایان نیز به همزمانی راهپیمایی روز قدس با آغاز مذاکرات سازش گفت: این مذاکرات همانند قبل نتیجه ندارد و غرب فقط به فکر تامین منافع دائمی خود است.
در حاشیه این مراسم در حوالی چهارراه ولیعصر(عج)، راهپیمایان تهرانی دلنوشته‌های خود را بر روی دیواری که در این مکان تعبیه شده بود، نوشتند.
روزه‌داران تهرانی در برخی دلنوشته‌های خود نوشتند: «اسرائیل باید از بین برود»، «سرزمین فلسطین برای فلسطینیان»، «القدس لنا»، «نه سازش، نه تسلیم، مبارزه تا رهایی قدس».
جمعی از جانبازان انقلاب اسلامی نیز با حضور در راهپیمایی روز قدس از خیابان آزادی به سمت میدان انقلاب حرکت کرده و با سر دادن شعارهایی خواستار احقاق حق مردم فلسطین از سوی سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر شدند.
بر اساس این گزارش این جانبازان کشورمان همچنین شعارهایی را با مضمون ضرورت سرکوب شدن سران فتنه سرمی‌دادند.
تعدادی از راهپیمایان تهرانی روز قدس تابوت رژیم صهیونیستی را بر دست گرفته بودند که بر روی آن تصاویر اوباما، شیمون‌ پرز و برخی سران عرب نقش بسته بود.
همچنین رسانه‌های داخلی و خارجی در اطراف میدان انقلاب حضور بسیار فعالی داشتند و با مردم و مسئولین به گفت‌وگو پرداختند.
قطعنامه پایانی
در پایان راهپیمایی روز گذشته قطعنامه‌ای در 10 بند قرائت و توسط راهپیمایان مورد تایید و تاکید قرار گرفت. در بخشی از قطعنامه پایانی روز قدس آمده است؛ «ما ملت روزه‌دار و انقلابی ایران، آزادی بیت‌المقدس قبله نخستین مسلمانان و رهایی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین را آرمان مسلم انقلاب اسلامی و راهبرد سرنوشت ساز حضرت امام راحل (ره) و خلف صالح و حکیم ایشان مقام عظمای ولایت و رهبری (مدظله العالی) برای جهان اسلام دانسته و رمز تحقق آن را وحدت و یکپارچگی آحاد مسلمین و حمایت و پشتیبانی همه جانبه و فراگیر از مقاومت اسلامی و ضد صهیونیستی و انتفاضه فلسطین می‌دانیم و در عرصه این جهاد خطیر و مسیر الهی، حتی برای لحظه‌ای درنگ نخواهیم کرد.»
همچنین راهپیمایان تهرانی، توطئه‌های بیگانه را در سوریه، لبنان و مصر و تروریست خواندن شاخه نظامی حزب‌الله توسط اتحادیه اروپا را محکوم و بر حمایت خود از مردم مظلوم افغانستان، پاکستان و بحرین تاکید کردند. گفتنی است راهپیمایی روز گذشته شاهد حضور چهره‌های مختلف کشوری و لشکری نیز بود. سران سه قوه، رئیس جمهور منتخب، رئیس مجمع تشخیص، برخی از اعضای هیات دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله جنتی، حجت‌الاسلام ناطق نوری، عزت‌الله ضرغامی، سرلشکر جعفری، سرلشکر رحیم صفوی، علی اکبر ولایتی، آیت‌الله سید‌احمد خاتمی و محمدرضا عارف از جمله چهره‌های راهپیمایی دیروز بودند.
گفتنی است، علاوه بر ایران، مراسم روز قدس در کشورهای مختلف اروپا، آمریکا، عراق، لبنان، هند، پاکستان، افغانستان، ترکیه و سایر کشورهای اسلامی و غیر اسلامی نیز برگزار شد.


نوشته شده در   شنبه 12 مرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode