ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 9 تير 1392     |     کد : 55856

در همايش افق رسانه روحاني: وامدار هيچ حزب و جناحي نيستم

رئيس‌جمهور منتخب کشورمان با تبيين اعتدال در سياست خارجي تاکيد کرد اعتدال در سياست خارجي نه تسليم است و نه ستيز، بلکه يک تعامل موثر و سازنده با جهان است.


رئيس‌جمهور منتخب کشورمان با تبيين اعتدال در سياست خارجي تاکيد کرد اعتدال در سياست خارجي نه تسليم است و نه ستيز، بلکه يک تعامل موثر و سازنده با جهان است.
حجت‌الاسلام حسن روحاني رئيس‌جمهور منتخب در همايش افق رسانه در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما با گراميداشت ياد و خاطره شهداي هفتم تير، از سالار شهداي حزب جمهوري اسلامي به عنوان نمونه اعتدال ياد کرد.
وي افزود: آنها که در کنار شهيد بهشتي بودند و با او مراوده داشتند و از او بهره بردند، به خوبي تصديق مي‌کنند که شهيد بهشتي نمونه وقار، صبر، بردباري، عقلانيت و اعتدال و اخلاق بود.
روحاني با تقدير از حضور پرشور مردم در انتخابات 24خرداد و خلق حماسه سياسي تصريح کرد: مردم بزرگ، حکيم، فهيم و موقعيت‌شناس ايران عزيز با حضور کم‌نظيرشان و با درک شرايط بين‌المللي عظمت بزرگي را در تاريخ ايران آفريدند.
روحاني افزود: در اين حرکت عنايات اهل بيت عصمت و طهارت و ولي‌الله‌الاعظم به خوبي نمايان و مشهود بود وگرنه کسي نمي‌توانست در عرض يک هفته اين موج عظيم و بزرگ را در کشور ايجاد کند.
رئيس‌جمهور منتخب با تاکيد بر اينکه رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب از آغاز تا پايان نقشي بي‌بديل ايفا کرد، گفت: سخنراني‌هاي ايشان از ايام نوروز تا صبح انتخابات راه را براي حضور و حماسه باز و تسهيل کرد.
وي به نقش فرهيختگان، روشنفکران، علما و مراجع در تحقق اين حماسه اشاره کرد و افزود: صدا و سيما نيز بي‌ترديد در اين حماسه نقش بسيار ارزشمندي داشت چرا که براي تشويق مردم به حضور و معرفي کانديداهاي انتخاباتي، برنامه‌هاي متنوعي ارائه داد.
وي در ادامه با اشاره به اينکه در انتخابات 24خرداد، حضور گسترده ملت ايران افکار عمومي سطح جهان را تحت تاثير خود قرار داد، گفت: ما براي مشروعيت سياسي و قانوني نظام کمتر موضوعي را داريم که بتواند جايگزين صندوق راي و انتخابات شود.
روحاني خاطرنشان کرد: صندوق راي و انتخابات به معناي جمهوريت، اسلاميت و مشروعيت سياسي و مقبوليت نظام است که البته اين جايگاه راي و ولايت مردم در طول ولايت‌الله و ولايت الهي قرار دارد.
رئيس‌جمهور منتخب با تاکيد بر قانون‌گرايي، اظهار داشت: هيچ‌کس در اين کشور فراتر از قانون نيست، همه مردم و مقامات بدون استثناء ذيل قانون تعريف مي‌شوند، قانون خدا يعني اسلام و قانون جمهوري اسلامي ايران که براي همه لازم‌الاتباع است، قانون‌گرايي مبناي حرکت مردم و دولت آينده خواهد بود.
وي متذکر شد: اعتدال بدون قانون‌گرايي امکان‌پذير نيست، اعتدال بدون شفافيت، بدون ارتباط دوسويه و بدون واگذاري امور به صاحبان صلاحيت‌اش امکان‌پذير نيست.
اعتدال در سياست خارجي
روحاني با بيان اينکه بنده از صدا و سيما هم مي‌خواهم که به بحث اعتدال کمک کند و اين گفتمان را ترويج دهد، ادامه داد: بايد صاحب‌نظران هم در اين زمينه صحبت کنند؛ اعتدال در سياست خارجي نه تسليم است و نه ستيز، نه انفعال است و نه تقابل؛ اعتدال تعامل موثر و سازنده با جهان است.
وي با بيان اينکه ما با شرايط ويژه‌اي مواجه هستيم گفت: اعتدال در سياست خارجه بايد با واقع‌بيني با توجه به آرمان‌گرايي، ارزش‌ها، خودباوري، اتکاء به قدرت ملي، توان ملي و تعامل موثر و سازنده با جهان شکل گيرد.
روحاني جمهوري اسلامي ايران را قدرت بزرگ منطقه‌اي خواند و افزود: جمهوري اسلامي ايران به عنوان قدرت بزرگ منطقه‌اي و يا بزرگترين قدرت منطقه‌اي در شرايط فعلي بايد نقش خود را به درستي ايفا کند و اين امر نياز به اعتدال دارد.
رئيس‌جمهور منتخب با بيان اينکه در گذشته موفقيت‌ها و شکست‌هايي داشته‌ايم که هر کدام از آنها را مي‌توان در جاي خود و به درستي مورد بررسي قرار داد، گفت: امروز بايد به فکر فرداي کشور باشيم.
وي در ادامه تصريح کرد: کابينه من يک کابينه کاملا فراجناحي و تکيه آن بر شايستگي خواهد بود و از آنجا که اين دولت هيچ تعهدي به هيچ حزب و جناحي نداده است، وامدار هيچ حزب و جناحي هم نيست.
روحاني افزود: شايسته‌ترين افراد از هر حزب و جناحي که باشند، البته به شکل اعتدال و ميانه‌روي براي خدمت به مردم برگزيده خواهند شد و من از هم‌اکنون از تمام کارشناسان و مديران در تمام دستگاه‌هاي دولتي تقاضا مي‌کنم خودشان را براي خدمت به دولت آينده آماده کنند و اگر نظري دارند، فکر و نظر خود را منتقل کنند و همه دست به دست هم بتوانيم خدمت بيشتر و بهتر براي اين مردم داشته باشيم.
توصيه به رسانه ملي
رئيس جمهور منتخب ملت با اشاره به بحث افق رسانه تصريح کرد: در روند اجتماعي شدن زندگي انسان هيچ عاملي به اندازه رسانه اهميت نداشته و تأثيرگذار نبوده است از اين رو تصور ناقصي است که فرض کنيم رسانه صرفاً يک تريبون است.
وي خاطرنشان کرد: سفره‌اي که رسانه براي مخاطب پهن مي‌کند بايد از ترکيبي متعادل و موزون و سودمند براي نيازهاي ديني، فرهنگي، فکري و عاطفي مردم برخوردار باشد.
روحاني با تأکيد بر اينکه مضمون پيام رسانه بايد سطح آگاهي مردم را افزايش دهد چرا که سطحي و قشري‌نگري از مشکلات جامعه ماست افزود: رسانه بايد از آسيب خطرناک معيار دوگانه در بازتاب واقعيات پرهيز کند.
وي با اشاره به اينکه در دوران امروز رقابت رسانه‌اي از حيطه حکومت‌ها و دولت‌ها فراتر رفته است به نقش رسانه ملي پرداخت و اظهار داشت: بنده خود نيز از سال 59 تا 62 جزء خانواده صدا و سيما و رئيس شوراي سرپرستي آن بودم.
روحاني به تعبير حضرت امام درخصوص اين که رسانه ملي يک دانشگاه عمومي است،‌اشاره کرد و گفت: بايد اين سخن امام را به مثابه يک چشم‌انداز دقيق مورد توجه قرار داد و در باب دانشگاه به وجه علمي،‌ نقادي و خردورزي و در عرصه عمومي نيز به قابليت ارتباط با همه اقشار مردم توجه داشت.
روحاني خطاب به رسانه ملي عنوان کرد: ما بايد به گونه‌اي عمل کنيم که هر شهروندي احساس کند سهم نياز خود را مي‌تواند از رسانه ملي داشته باشد که از اين رو بايد به اهداف، ارزش‌ها و مصالح ملي و همچنين نيازهاي مردم توجه داشت.
رئيس‌جمهور منتخب، اولويت فعلي در رسانه را بازآفريني و تثبيت اعتماد جامعه و خوش‌آمدگويي به سلايق عنوان کرد و اظهار داشت:‌ ما بايد با توانمندسازي و دانش حرفه‌اي فضا را براي افکار و توليدات مختلف جامعه باز کنيم تا نشاط در جامعه بيشتر شود.
وي اميدبخشي واقع‌گرايانه نسبت به روند پيشرفت‌هاي کشور و تلاش براي پر کردن شکاف‌هاي موجود بين اقشار جامعه و حاکميت و همچنين ترويج وفاداري به مشي اعتدال به مفهوم منطقي کردن نگرش‌ها را از ديگر اولويت‌هاي رسانه برشمرد.
رييس‌جمهور منتخب ملت ايران در پايان با تاکيد بر اهميت آزادي رسانه‌ها در کشور گفت: حکومتي که ريشه در حمايت مردم دارد و از حضور راي‌دهندگان و راي مردم مشروعيت مي‌يابد، نه تنها از رسانه آزاد نمي‌هراسد بلکه از آزادي قانونمند و مسئولانه رسانه‌ها استحکام بيشتري خواهد گرفت.
آمادگي رسانه ملي
براي انعکاس خدمات دولت
عزت‌الله ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما هم در همايش افق رسانه با تبريک انتخاب شايسته و مبارک دکتر روحاني به رياست جمهوري اسلامي ايران و قدرداني از حضور وي در اين همايش افزود: جناب آقاي دکتر روحاني شخصيتي انقلابي، مبارز، پرتلاش و موفق در صحنه‌هاي خدمت به ملت بوده‌اند.
وي تصريح کرد: اميدواريم توانمندي‌هاي صدا و سيما را با کمک و راهنمايي رئيس‌جمهور منتخب و عزيز افزايش دهيم و بتوانيم با تعامل و حسن نيت کار را پيش ببريم.
ضرغامي خاطرنشان کرد: اين امکان و اين ظرفيت بي‌بديل است و در ابعاد مختلف انجام مي‌گيرد، به ويژه اگر طرح‌هاي بزرگ و تحولاتي در کشور بخواهد صورت گيرد رسانه ملي در آن سهيم است و خودمان را مسئول مي‌دانيم تا خدمات و زحمات دولت را انعکاس دهيم.


نوشته شده در   يکشنبه 9 تير 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode