ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 26 خرداد 1392     |     کد : 55251

کسب اکثريت آراي مردم حسن روحاني رئيس جمهور ايران شد

حجت‌الاسلام حسن روحاني با کسب 18ميليون و 613 هزار و 329 رأي اکثريت مطلق آرا را کسب و رئيس‌جمهور شد. مصطفي محمدنجار وزير کشور شامگاه ديروز پس از پايان شمارش آراء يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت....


حجت‌الاسلام حسن روحاني با کسب 18ميليون و 613 هزار و 329 رأي اکثريت مطلق آرا را کسب و رئيس‌جمهور شد.
مصطفي محمدنجار وزير کشور شامگاه ديروز پس از پايان شمارش آراء يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت:در مجموع 36 ميليون و 704 هزار و 156 نفر در انتخابات شرکت کردند که نشان دهنده حضور 72.7 درصدي مردم در انتخابات است.
وي افزود : از مجموع 50ميليون و 483هزار و 192 نفر واجد شرايط راي دادن، 36ميليون و 704 هزار و 156 نفر در انتخابات مشارکت کردند که نصاب 72.7 درصد مشارکت را تشکيل دادند که از اين ميان:
تعداد آراء ماخوذه: 36 ميليون و 704هزار و 156 راي
آراء صحيح: 35 ميليون و 458هزار و 747 راي بود که؛
حسن روحاني: 18ميليون و 613هزار و 329 راي
محمدباقر قاليباف: 6ميليون و 77هزار و 292 راي
سعيد جليلي: 4ميليون و 168هزار و 946 راي
محسن رضايي: سه ميليون و 884هزار و 412 راي
علي اکبر ولايتي: دو ميليون و 268هزار و 753 راي
سيد محمدغرضي: 446هزار و 15 راي را کسب کردند.
وزير کشور همچنين اظهار داشت: هر کدام از کانديداها اگر از روند اجراي انتخابات شکايتي دارند بايد آن را ظرف دو روز به هيئت اجرايي منعکس کرده و هيئت اجرايي نيز ظرف 24 ساعت نسبت به بررسي و ارجاع شکايات به وزارت کشور اقدام کند.
نجار تصريح کرد: همچنين ظرف سه روز کانديداها مي‌توانند شکايات خود را به شوراي نگهبان تسليم کنند.
وي با اشاره به زمان تأئيد اين انتخابات از سوي شوراي نگهبان گفت: مطابق قانون، شوراي نگهبان ظرف يک هفته تا حداکثر 10 روز نظر خود را در خصوص انتخابات به وزارت کشور اطلاع خواهد داد.
نجار همچنين با اشاره به برگزاري موفق اين انتخابات تصريح کرد: از تدابير مقام معظم رهبري و رياست محترم جمهوري که همواره حامي فعاليت‌هاي وزارت کشور بودند تشکر مي‌کنيم.
وي افزود:‌ همچنين از خانواده بزرگ وزارت کشور، از شوراي محترم نگهبان و هيئت مرکزي نظارت بر انتخابات و همچنين هيئت اجرايي انتخابات نيز کمال تشکر را دارم.
وزير کشور ادامه داد: همچنين از رسانه‌ها، ارباب جرايد و خبرنگاران و به خصوص رسانه ملي که تمام تلاش خود را براي انعکاس اين حماسه به خرج دادند تشکر مي‌کنم.
گفتني است حجت الاسلام حسن روحاني نيز پس از پيروزي در انتخابات در گفت و گو با شبکه اول سيما ضمن تشکر از مردم گفت‌:سپاس ويژه من ارزاني رهبر معظم انقلاب باد.
استاندار تهران: انتخابات
در اوج سلامت و امنيت برگزار شد
استاندار تهران گفت: در برگزاري انتخابات استان تهران حتي يک گزارش مبني بر ايجاد مشکل و تنش گزارش نشد.
مرتضي تمدن در گفت‌وگو با فارس درباره حماسه پرشور مردم در انتخابات رياست جمهوري و شوراي اسلامي شهر و روستا اظهار داشت:‌ در خلق اين حماسه بايد به مقام معظم رهبري و خانواده شهدا تبريک گفت.
وي افزود: برنده و پيروز واقعي انتخابات، ملت ايران است و آنچه اراده ملت براي نامزد مورد نظر بود قابل احترام است.
وي ادامه داد: انتخابي را که ملت ايران براي رياست جمهوري برگزيده‌اند بايد به آن احترام گذاشت و اين انتخاب را تکريم کرد.
تمدن افزود:‌ در برگزاري انتخابات استان تهران حتي يک گزارش مبني بر ايجاد مشکل و تنش گزارش نشده است و انتخابات در اوج سلامت و امنيت برگزار شد.وي تأکيد کرد: ان‌شاءالله فرد انتخاب شده بتواند با خدمت بي‌وقفه پاسخ رأي مردم را بدهد.
طلا: نتايج انتخابات شوراها از امروز اعلام مي‌شود
رئيس هيئت عالي نظارت بر انتخابات شوراهاي استان تهران اعلام کرد آمارهايي که درباره انتخابات شوراهاي شهر و روستاي استان تهران اعلام مي‌شود صحت ندارد و نتيجه نهايي از امروز اعلام مي‌شود.
حسين طلا درباره اعلام نتايج انتخابات شوراهاي استان تهران، اظهار داشت: شمارش آراي انتخابات شوراهاي استان تهران در بعضي از شهرستان‌ها و روستاهاي استان تهران به اتمام رسيده است.
وي با اشاره به شمارش آراي انتخابات شوراها در شهرستان تهران يادآور شد: آمارهايي که درباره انتخابات شوراهاي شهر و روستاي استان تهران اعلام مي‌شود صحت ندارد.
طلا در گفت‌وگو با فارس افزود: نتيجه نهايي انتخابات شوراهاي شهر و روستاي استان تهران امروز اعلام مي‌شود.


نوشته شده در   يکشنبه 26 خرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode