ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 23 خرداد 1392     |     کد : 55116

در پي آزادسازي شهر استراتژيک القصير تروريست‌ها در سوريه 60 شيعه را قتل‌عام کردند

عوامل آمريکا و عربستان در واکنش به شکست سنگين خود در منطقه «القصير» سوريه 60 غيرنظامي شيعه را در «دير الزور» قتل‌عام کردند.


عوامل آمريکا و عربستان در واکنش به شکست سنگين خود در منطقه «القصير» سوريه 60 غيرنظامي شيعه را در «دير الزور» قتل‌عام کردند.
به گزارش خبرگزاري‌ها، تروريست‌هاي وابسته به گروه «جبهه النصره» که از عربستان و آمريکا دستور مي‌گيرند، در پي شکست سنگيني که در منطقه «القصير» خورده‌اند، دست به انتقامجويي ناجوانمردانه نسبت به شيعيان در حومه شهر دير‌الزور زدند؛ اين شبه‌نظاميان با حمله به روستاي «حطلا» در حومه دير الزور 60 مسلمان شيعه را کشتند و اجساد آنها را مثله کردند. تروريست‌هاي وابسته به عربستان و آمريکا علاوه بر اين جنايت غير انساني، مساجد، حسينيه‌ها و اماکن مذهبي شيعيان را به آتش کشيدند و زنان را نيز ربودند.
ساير مردم منطقه پس از مشاهده اين جنايت وحشتناک، خانه و کاشانه خود را ترک کردند و در بيابان‌‌ها آواره شدند. فيلم تروريست‌ها در حالي که در کنار اجساد غيرنظاميان ايستاده بودند و ساير شيعيان را نيز تهديد به قتل‌عام مي‌کردند، توسط برخي رسانه‌ها پخش شده است.
حملات عليه شيعيان در سوريه با فتواي وهابي‌هاي سعودي صورت مي‌گيرد. وهابيون و مقامات رياض با جهت دادن کشتارها به سمت شيعيان، مي‌خواهند اينگونه القا کنند که آنچه در سوريه جريان دارد، نبرد ميان شيعه و سني است. در صورتي که دولت «بشار اسد» در واقع به خاطر قرار گرفتن در محور مقاومت ضدصهيونيستي، مورد هجوم قرار گرفته است.
خبرها از سوريه همچنين حاکي است، ارتش سوريه به پيشروي‌هاي خود پس از فتح القصير همچنان ادامه مي‌دهد. اين پيشروي‌ها هم‌‌اکنون در استان حلب جريان دارد و تاکنون روستاي «خناسره» را از کنترل تروريست‌ها خارج شده است. اين روستا از لحاظ ژئوپلتيکي اهميت دارد. ارتش هم‌اکنون سرگرم در هم شکستن محاصره مناطق «نبل» و «الزهرا» است. خبرنگار العالم اين عمليات را بزرگترين عمليات ارتش سوريه دانست. اين عمليات از چندين محور آغاز شده است و نيروهاي سوري داراي روحيه عالي هستند.
به گفته اين خبرنگار، اجساد اعضاي جبهه النصره که کشته شده‌اند، در سنگرها رها شده‌اند. بقيه شبه‌نظاميان نيز تجهيزات خود را رها و فرار کرده‌اند. شمار کشته‌شدگان تروريست‌هاي مسلح حدود 400 تن اعلام شده است. تنها 118 نفر از اين کشته‌شدگان در غرب فرودگاه حلب به هلاکت رسيده‌اند.
خودروها و تجهيزات زيادي نيز از تروريست‌ها منهدم شد.
در همين حال، تروريست‌هاي شکست‌خورده در حال عقب‌نشيني ساکنان منطقه «حضر» در استان مرزي «القنيطره» را گلوله‌باران کردند. از تلفات احتمالي اين حمله نيز خبري نرسيده است.
تروريست‌‌هاي خارجي
شبکه تلويزيوني المنار با انتشار گزارشي، اعلام کرد در بحران سوريه تاکنون 6113 تروريست خارجي کشته شده‌اند که 640 تن از آنها عضو سازمان منافقين بوده‌اند. علاوه بر اين، 17 هزار تروريست خارجي نيز مفقود شده‌اند. اين آمارها نشان مي‌دهند که جنگ در سوريه را تروريست‌هاي خارجي تحت فرمان آمريکا هدايت مي‌کنند.
«اخضر الابراهيمي» نماينده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب در سوريه شمار خارجي‌هاي مسلح در اين کشور را بيش از 40 هزار نفر اعلام کرده بود که براساس گزارش فوق، شمار واقعي آنها بيشتر از اين تعداد است. اين تروريست‌ها از بيش از 100 کشور خارجي به سوريه آمده‌اند و دولت دمشق هم‌اکنون تروريست‌هاي داراي تابعيت 26 کشور مختلف را در بازداشت خود دارد.
عربستان در ميان ساير کشورها بيشترين تلفات را در سوريه (720 نفر) به نام خود ثبت کرده است.
خبرهاي تکميلي از سوريه حاکي است، ارتش سوريه حمله افراد مسلح به چند روستاي شيعه‌نشين در حومه ديرالزور را دفع کرد و طي اين عمليات ده‌ها تروريست مهاجم کشته شدند. «عزيز احمد» يکي از فرماندهان تروريست‌ها نيز در ميان کشته‌شدگان ديده شده است.
ساير رويدادها
* بشار جعفري، نماينده دايم سوريه در سازمان ملل گفت توطئه‌‌هاي غرب و ترکيه در برابر عزم ملت سوريه شکست خورده است.
* رئيس‌جمهوري روسيه دخالت‌هاي خارجي در سوريه را غيرقابل قبول دانست.
* مايک راجرز نماينده جمهوريخواه مجلس نمايندگان آمريکا خواستار ايجاد منطقه امن براي تروريست‌ها در سوريه شد.
* دولت سوئيس اموال دايي و پسردايي بشار اسد را در اين کشور بلوکه کرد.


نوشته شده در   پنجشنبه 23 خرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode