ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 21 خرداد 1392     |     کد : 55029

بشار اسد: با الگوي حزب‌الله جولان را آزاد مي‌کنيم

رئيس جمهور سوريه تأکيد کرد، اين کشور به دنبال آزادسازي جولان از اشغال رژيم صهيونيستي است و در اين راه براساس الگوي حزب‌الله در جنوب لبنان عمل خواهد کرد.

رئيس جمهور سوريه تأکيد کرد، اين کشور به دنبال آزادسازي جولان از اشغال رژيم صهيونيستي است و در اين راه براساس الگوي حزب‌الله در جنوب لبنان عمل خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاري‌ها، بشار اسد در گفت‌وگو با روزنامه لبناني الاخبار اظهار داشت، مسئله گشوده شدن جبهه درگيري جديد در جولان جدي است اما سوريه به فکر مقاومت نمايشي نيست بلکه در انديشه مقاومتي سازماندهي شده و از قبل طراحي شده و ادامه‌دار و تأثيرگذار است. وي افزود، سوريه به دنبال ترسيم ميدان مبارزه با مشکلي است که به دشمنان ضربه وارد کند و اين ماهيت مقاومتي است که با الگو گرفتن از مقاومت حزب‌الله در جنوب لبنان اتخاذ شده است.

بشار اسد تأکيد کرد، نظام سوريه از اصول و مباني ملي، قومي و هويت عربي و تعهدات خود چشم‌پوشي نمي‌کند و در اين راه حمايت خود را از مقاومت متوقف نخواهد کرد و حتي از يک وجب از خاک اشغالي خود نخواهد گذشت.

رئيس جمهور سوريه تأکيد کرد آمريکا و غرب خواهان به زانو درآوردن سوريه و تسليم اين کشور در برابر شرايط مورد نظر آنهاست و در اين راه تنها چيزي که براي آنها اهميت دارد منافع اسرائيل است.

وي تأکيد کرد، اسرائيل که طي بحران کنوني سوريه بر سر گروه‌هاي تروريستي شرط‌بندي کرده بود وقتي با نااميدي و شکست مواجه شد به خاطرمنافعش به سوريه تجاوز کرد اما مرتکب خطاي بزرگي شد چرا که پاسخ ما به تجاوزهاي بعدي استراتژيک خواهد بود. بشار اسد گفت، اگر من با خواسته آمريکا پس از اشغال نظامي عراق مبني بر بيرون راندن گروه‌هاي فلسطيني از سوريه موافقت مي‌کردم غرب و آمريکا اين همه با من مخالفت نمي‌کردند.

وي اظهار داشت، از حملات ظالمانه و تلاش‌هايي که از طرف دشمنان عليه او صورت مي‌گيرد نگران نيست چرا که آنچه براي او اهميت دارد سوريه است و آمادگي دارد که هر نوع از خودگذشتگي و فداکاري را انجام دهد تا سوريه به دست آمريکايي‌ها و صهيونيست‌ها و تکفيري‌ها و هم‌پيمانان عرب آنها نيفتد.

وي گفت: اين بازي کثيف که غرب و هم‌پيمانانش عليه سوريه آغاز کرده‌اند رو به پايان است. کشورهاي غربي بر خلاف آنچه در ظاهر نشان مي‌دهند در حال حاضر براي تضمين سهميه شرکت‌هايشان در سرمايه‌گذاري براي بازسازي مجدد سوريه و استخراج نفت و گاز در سواحل سوريه با يکديگر رقابت مي‌کنند و پيشنهادات فريبنده‌اي را ارائه مي‌دهند تا بتوانند در اين بازسازي مشارکت کنند.

اسد افزود، بانک جهاني که بدون خواست آمريکا و اجازه اين کشور نمي‌تواند حتي قدمي بردارد پيشنهاد دست و دلبازانه‌اي را براي اعطاي وامي به ارزش 21 ميليارد دلار با قوانين و شروط آسان ارائه داده و اعلام کرده است که به حمايت مالي از طرح‌هاي بازسازي سوريه تمايل دارد اما همه اين پيشنهادها رد شده است.

رئيس جمهوري سوريه همچنين اظهار داشت: چيزي که در حال حاضر بيش از همه اهميت دارد نحوه تعامل با مرحله بعد از جنگ در سوريه به ويژه چگونگي تعامل با ويراني‌هاي گسترده‌اي است که در مناطق مختلف سوريه شاهد آن هستيم و اينکه چطور مي‌توان بر زخم‌هاي مردمي که عزيزان‌شان را در جنگ از دست داده و حتي آواره شده‌اند و بسياري از اموال و خانه‌هاي‌شان نابود شده،‌مرهم گذاشت اما بزرگترين نگراني گسترش فتنه‌هاي طايفه‌اي و ديني به شکلي بيمارگونه است که در حقيقت خطري بزرگ براي همه جهان عرب و آينده آنها به شمار مي‌رود.

وي درباره هم‌پيمانان سوريه نيز تأکيد کرد، حق استخراج نفت از سواحل سوريه به شرکت روسي تعلق دارد. من مطمئنم که روسيه هرگز موضعش را نسبت به سوريه تغيير نمي‌دهد چرا که روسيه در حقيقت از امنيت استراتژيک و منافع ملي خود حمايت مي‌کند که اگر غرب و هم‌پيمانانش بتوانند به سوريه دست‌درازي کنند اين منافع در خطر خواهند بود.

اسد خاطرنشان کرد، مقام‌هاي روسيه هيچ گاه تلاش نکرده‌اند مواضع خود را بر سوريه تحميل کنند و حتي زماني که پيشنهاداتي را درباره درگيري‌ها ارائه دادند تنها ابراز عقيده کردند و تصميم‌گيري درباره آن را به عهده سوريه گذاشتند.

گفتني است بشار اسد فرماني براي تأسيس شوراي ملي رسانه براساس طرح‌هاي اجرايي در سوريه صادر کرده است.

عمليات طوفان شمال

ارتش سوريه موفق شد کنترل منطقه تل‌الشويحنه را در حومه شمالي حلب به دست گيرد که اين اولين دستاورد ارتش سوريه بعد از آغاز عمليات طوفان شمال بوده است.

اين موفقيت ارتش بعد از کشته شدن تعداد زيادي از تروريست‌ها و ضبط بخش گسترده‌اي از تجهيزات نظامي آنها به وسيله ارتش سوريه حاصل شده است.

منابع آگاه نظامي تأکيد کرده بودند ارتش سوريه در دو روز گذشته عمليات «طوفان شمال» را براي بازپس‌گيري حومه استان حلب آغاز کرده است.

ارتش سوريه پيشتر آخرين پايگاه تروريست‌ها در شهر مرزي القصير را باز‌پس گرفت و به اين ترتيب کنترل کامل اين شهر مرزي به دست ارتش سوريه افتاد.

ارتش سوريه با پيروزي در القصير ضربه محکمي به مخالفان مسلح در سوريه زد و موقعيت اين افراد را به شدت تضعيف کرد.

نيروهاي ارتش همچنين ضمن آزادي منطقه المنصوره در حومه حلب تعداد زيادي از تروريست‌ها را به هلاکت رساندند.

يگان‌هايي از ارتش نيز توانستند محله الموظفين در شهر ديرالزور در شرق اين کشور را به کنترل خود درآورند و امنيت و ثبات را به آن بازگردانند.

ساير رويدادها

* يک شهروند بلژيکي پس از حضور در جبهه جنگ سوريه و مبارزه در کنار شورشيان سوري به بلژيک بازگشت و دستگير شد.

* يک مقام ارشد ترکيه گفت، روسيه موظف است ارسال موشک‌هاي اس300 به سوريه را اعلام کند.

* اخضر ابراهيمي فرستاده ويژه سازمان ملل در امور سوريه با دبير کل اتحاديه عرب در قاهره ديدار و درباره نتايج آخرين مذاکراتش با کشورهاي غربي درباره سوريه گفت‌وگو کرد.

* معاون دبير کل حزب‌الله لبنان تأکيد کرد، آنچه در سوريه اتفاق مي‌افتد توطئه عليه لبنان و منطقه است و سوريه هم جزو جدايي ناپذير طرح خاورميانه جديد آمريکاست.

* وزير خارجه مصر گفت، هر گزينه‌اي غيراز راه‌حل سياسي در سوريه فاجعه‌آميز خواهد بود.

* وزير دفاع سابق اتريش اظهار داشت، سياست آمريکا و غرب در قبال سوريه شکست خورده است.

* مقامات آگاه آمريکايي اعلام کردند طي هفته جاري جلسات متعددي در کاخ سفيد برگزار شده است و موضوع تجهيز تسليحاتي مخالفان سوريه مورد بررسي قرار گرفته است.

* وزير خارجه انگليس متعهد شد تا بدون تأييد نمايندگان پارلمان کشورش اقدام به مسلح کردن شورشيان سوري نکند.


نوشته شده در   سه شنبه 21 خرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode