ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 20 خرداد 1392     |     کد : 54993

رقابت فشرده نامزدها در سفرهاي استاني

تنها چهار روز ديگر تا برگزاري انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري باقي‌مانده و هشت نامزد نهايي فقط سه روز ديگر فرصت تبليغ دارند.

تنها چهار روز ديگر تا برگزاري انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري باقي‌مانده و هشت نامزد نهايي فقط سه روز ديگر فرصت تبليغ دارند.

در اين دوره بر خلاف دوره هاي پيشين به طور قابل ملاحظه اي تبليغات کاغذي و ستادهاي تبليغاتي کاهش داشته اند که فارغ از عامل گراني کاغذ، يک دليل عمده ديگر نيز دارد. در اين دوره رسانه ملي فرصت مناسب و يکساني را در اختيار همه نامزدها گذاشته است تا در قالب برنامه‌هاي گوناگون، افکار خود را به مردم عرضه کنند. برنامه هايي که محور آنها مناظره‌هاي دسته جمعي کانديداها بود که با مناظره سرد اقتصادي آغاز شد و با مباحث فرهنگي شتاب گرفت و در ايستگاه مناظره سياسي به اوج رسيد.

اگر چه هر هشت رقيب راهيابي به پاستور از طريق امواج تلويزيون و راديو صدا و تصوير خود را به دورافتاده‌ترين نقاط کشور نيز رساندند اما انگار باز هم ديدارهاي چهره به چهره هنوز هم رونق و تاثير خاص خودش را دارد و تقريباً همه کانديداها حاضر به از دست دادن چنين فرصتي نيستند. حتي اگر به قيمت فشردگي و خستگي سفر و سخنراني در چند استان، طي يک روز باشد.

ترافيک سفرهاي تبليغاتي به گوشه و کنار کشور را نوعي مناظره غيرمستقيم ميان کانديداها نيز مي توان دانست. مردم سخنان همه را مستقيم و غيرمستقيم مي شنوند و در نهايت آنان هستند که تصميم مي گيرند کدام نامزد بهتر و بيشتر مي تواند پاسخگوي مطالباتشان باشد.

جليلي در ياسوج و شيراز

سعيد جليلي روز گذشته به کهگيلويه و بويراحمد رفت و در مصلاي امام خميني ياسوج گفت: با استفاده از همه ظرفيت‌ها مي‌توانيم نه تنها مشکل بيکاري و گراني نداشته باشيم بلکه مشکلات ديگر را نيز برطرف کنيم.

وي به نامه‌هاي مردمي که در سفرهاي استاني به دستش مي‌رسد افزود: متاسفم که بگويم بيشتر نامه‌ها در مورد گراني و بيکاري است و نبايد رفع بيکاري فقط در حد شعار باشد.

جليلي عدالت در توزيع منابع را ضروري دانست و گفت: نبايد تفاوتي ميان شهروند عشايري و تهراني باشد و بايد شعارها را تبديل به واقعيت کنيم.

وي با ذکر اين نکته که دوبرابر يارانه‌هاي يک ماه در اختيار 6 بدهکار بانکي در کشور است، گفت: چرا بايد يک کشاورز براي 5 ميليون تومان اين همه دردسر بکشد و 5 هزار ميليارد تومان در اختيار 6 نفر بدهکار بانکي باشد.

جليلي از موقعيت ايران بعنوان خيبر ياد کرد و گفت: تا پشت خيمه دشمن رفته‌ايم ولي عده‌اي با ترفند ترديد مي‌خواهند ملت را در موضع نااميدي قرار دهند.

جليلي که قرار است امروز به زادگاهش خراسان برود، پس از ياسوج راهي شيراز شد و در اجتماع مردم اين شهر سخنراني کرد.

حداد عادل در تبريز

غلامعلي حداد عادل ديروز به آذربايجان شرقي رفت و در جمع تبريزي ها به سخنراني پرداخت.

وي در مسجد طوبي شهر تبريز گفت: ما بايد با تقوا و تدبير و وحدت و همت دست به دست هم دهيم و آنچه را که دشمن خواسته براي ما ايجاد کند، در برابر آن حماسه ايجاد کنيم و بگوييم که ما حاضر نيستيم که انقلاب خود را با وعده هاي رفاه شما کنار بگذاريم.

حداد عادل در ادامه اظهار داشت: ما از آرمان‌هاي امام ، رهبري و شهدا جدا نخواهيم شد و استقلال خود را به فشارهاي اقتصادي دشمنان نمي‌فروشيم. امروز به لطف خدا کشور ما در ميان کشورهاي منطقه امنيت و پيشرفت بيشتري در همه رشته‌ها دارد که ما بايد آن را حفظ کرده و قدر آن را بدانيم.

در ادامه حداد عادل به سوالات مردم پاسخ داد و گفت: بنده همواره سعي مي‌کنم که به وظيفه‌ام عمل کنم و همانطور که در مناظره‌ها ديديد، مسير بنده اصولگرايي و حمايت از ولي فقيه است که اميدوارم در آينده هم بتوانم به اين وظيفه خود عمل کنم.

وي خاطر نشان کرد: من به شما اطمينان مي‌دهم که کاري برخلاف وحدت اصولگرايان و کاري که به شکست آنها در عرصه انتخابات منجر شود، نخواهم کرد.

رضايي در اهواز

محسن رضايي هم به زادگاهش خوزستان رفت و در جمع مردم اهواز حاضر شد.

وي در اين سفر گفت: اميدوارم در شرايط حساس فعلي کشور که ملت ايران در آستانه تصميم گيري مهم و سرنوشت سازي است، همه برادران و خواهران خوزستاني با قدرت تمام يک حماسه بزرگ سياسي ديگر را در کشور رقم بزنند و ثابت کنند خوزستاني ها نه تنها مرد جنگ و دلاوري، بلکه مرد سياست و سياست مداري هم هستند.

رضايي تصريح کرد: دولت آينده در شرايط حساسي در حال شکل‌گيري است؛ يک بعد شرايط فعلي کشور تحريم هاي اقتصادي اعمال شده از سوي نظام استکبار غرب به بهانه مساله هسته اي ايران است. نظام استکبار غرب، ايران را تحريم کرده و اجازه فروش نفت را نمي دهد و نمي گذارد کشتي ها به بنادر ايران نزديک شوند. تحريم هاي اقتصادي يکي از مسايل پيش روي کشور است و مساله ديگر نيز مشکلات اقتصادي کشور و گراني و بيکاري و فشارهاي شديد موجود بر‌روي مردم است.

اين کانديداي انتخابات رياست جمهوري خاطرنشان کرد: مساله سوم اين است که بيش از 10 تا 15 سال است که منازعات سياسي تحت عنوان جناح هاي سياسي به کشور وارد شده و از پشت صحنه مديريت کشور را تحت تاثير قرار داده است؛ بنابراين منازعات سياسي، تحريم ها و مشکلات اقتصادي در کشور سه مساله پيش روي کشور است که بايد خاتمه يابند.

روحاني در رشت

حسن روحاني که به رشت رفته بود با بيان اينکه "با هوشياري ملت، هيچ‌کس جز مردم نمي‌تواند رييس‌جمهور تعيين کند"، گفت: عده‌اي مي‌خواهند بي‌دردسر نتيجه صندوق را تصاحب کنند اما تنها راه براي پيروزي و موفقيت حضور مردم در 24 خرداد است.

وي خطاب به جمع حاضر افزود: کسي شما را نااميد نکند و نگويد که پاي صندوق رفتن تاثير ندارد و هرکه را مي‌خواهند از قبل تعيين شده است، چون اينها سخنان شيطاني است که مي‌خواهند ما پاي صندوق راي نشتابيم و بدانيد و مطمئن باشيد با هوشياري ملت هيچ کسي جز ملت نمي‌تواند رييس جمهور تعيين کند.

روحاني با تاکيد بر اينکه پرداخت يارانه‌هاي نقدي ادامه پيدا مي‌کند، خاطرنشان کرد: به نظر شما اين يارانه کم‌کم قيافه صدقه پيدا نکرده است؟ البته يارانه بايد ادامه يابد اما ارزش پول هم ثابت بماند. ما با تقويت ارزش پول ملي در کنار يارانه مختصر که پرداخت مي‌شود با يارانه کالايي به اقشار کم‌درآمد کمک خواهيم کرد و زندگي مردم را در مسيري قرار مي‌دهيم که آسود‌ه‌تر و راحت‌تر باشند.

عارف در بيرجند

محمدرضا عارف نيز ديروز به خراسان جنوبي رفت و در جمع بيرجندي ها سخنراني کرد.

عارف گفت: در دولت دوم اصلاحات موضوع پيشرفت و توسعه خراسان جنوبي را به صورت جدي دنبال خواهيم کرد.

وي با اشاره به اين‌که خراسان جنوبي داراي پتانسيل ها خوبي براي پيشرفت و توسعه است، گفت: منابع زيرزميني، بازارچه هاي مرزي،کشاورزي و رونق کسب و کار از اولويت هاي ما براي خراسان جنوبي خواهد بود.

معاون اول دولت اصلاحات با بيان اين‌که من به عنوان نامزد اصلاح‌طلب در صحنه حضور دارم، افزود: اصلاح طلبي يعني صبر و سعه صدر و پاسخ‌گويي به دغدغه‌ها و مشکلات معيشتي مردم، اصلاح طلبي تحقق آرمان هاي انقلاب اسلامي است.

عارف با بيان اين‌که اصلاحات يعني بازگرداندن کشور روي ريل تعالي، افزود: اصلاحات يعني برخورد غير سياسي با امور اجتماعي و علمي کشور، يعني حضور و حماسه آفريني و مشارکت، يعني شايسته سالاري و مردم سالاري و خردورزي در امور اجتماعي کشور.

وي اظهار کرد: آمده ام فساد را ريشه کن کنم تا ديگر پرونده 3هزار ميليارد توماني در کشور نباشد و آمده‌ام تا به جوانان نويد پيروزي در 24 خرداد را بدهم و شما جوانان بايد در صحنه حضور داشته و راي بدهيد زيرا حضور و مشارکت شما مردم رمز پيروزي ما است.

غرضي در حضر

در ميان هشت نامزد انتخابات، غرضي تنها کسي است که حضر را بر سفر ترجيح داده و کانال رسانه را براي سخن گفتن با مردم انتخاب کرده است.

سيدمحمد غرضي روز گذشته به خبرآنلاين رفت و در جمع خبرنگاران حاضر شد. غرضي در اين نشست درباره دليل اتخاذ اين سياست تبليغاتي گفت: من به چند سفر استاني رفتم اما تشخيص اجتماعي من اين است که با رسانه‌ها کار کردن باعث مي‌شود تا اثر اجتماعي انسان بيشتر باشد.

وي در ادامه اظهار داشت: اصلاحات يک مفهوم کلي است اما عده‌اي که نتوانستند کاري کنند آن را يدک مي‌کشند و حالا گرفتار اعمال خودشان هستند.

وي با بيان اينکه بستر انقلاب ايران بستري 200 ساله است و در اين بستر هرکسي مي‌تواند خدمت کند و کساني که به دنبال اسم و رنگ براي خود هستند از بين مي‌روند، افزود: من مي‌گويم کساني که مي‌خواهند سياست را بر فرهنگ تحميل کنند باعث خواهند شد که فرهنگ از بين برود.

اين نامزد انتخابات رياست‌جمهوري در ادامه درباره رويکرد خود به احزاب و گروه‌هاي سياسي، گفت: گذشته اعتماد به احزاب و گروه‌ها در ايران منفي است اما گذشته اعتماد به انقلاب همچنين آينده اين اعتماد مثبت است. کساني که به ستادها و گروه‌هاي سياسي تکيه مي‌کنند و به جاي اينکه رنگ جمهوريت داشته باشند رنگ حزبي دارند کاري از پيش نمي‌برند.

قاليباف در بجنورد و مشهد

محمدباقر قاليباف روزگذشته به خراسان شمالي رفت و در اجتماع مردم گفت: ايران کشور فقيري نيست و داراي ظرفيت بالايي است اما در حال حاضر گرفتار سوءتدبير شده است و کشور بد اداره مي‌شود.

وي اضافه کرد: امروز من مکلفم که به دليل رشادت هاي خون پاک شهدا که توانستند استقلال کشور را حفظ کنند و ملت را از زير فشار استبداد و استعمار نجات دهم، به کشور عزت دهم، راه آنان را ادامه دهم و آرمان هاي امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامي را براي پيشرفت کشور در اولويت کاري قرار دهم.

قاليباف با بيان اينکه "در حال حاضر براي حفظ انقلاب و نظام چاره‌اي جز اين نداريم که مجموعه اجرايي کشور بويژه در حوزه اقتصادي را کارآمد کنيم"، افزود: همه آنها در يک جمله خلاصه مي‌شود که دولتي را بر سرکار بياوريم که گره‌اي از مشکلات را بگشايد و مردم را از پيچ مشکلات نجات دهد و اگر غير از آن باشد شعار است و فقط لفاظي کرده‌ايم.

اين کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري توضيح داد: گراني، بيکاري و تورم براي مردم غير قابل تحمل شده است و بايد به سرعت اين مشکلات مرتفع شوند. پيشرفت کشور يک انتخاب نيست بلکه يک ضرورت است و اگر در اين راه کار کنيم، مجاهدت کرده‌ايم.

قاليباف از خراسان شمالي راهي خراسان رضوي شد و شب گذشته در جمع همشهريان مشهدي خود به سخنراني پرداخت.

ولايتي در ايلام و خرم آباد و همدان

علي اکبر ولايتي هم روز گذشته در جمع مردم خرم آباد در محوطه قلعه فلك الافلاك سخنراني كرد و گفت: ما وامدار و مديون كساني هستيم كه در پيروزي انقلاب اسلامي، نقش اساسي داشته اند و مردم لرستان در رديف كساني هستند كه بيشترين سهم را دراين ميان به خود اختصاص داده اند و در دوران دفاع مقدس نيز حضوري چشمگير داشته اند.

وي افزود: توسعه راههاي ارتباطي، افزايش تعداد شركت‌هاي توليدي و كارخانه ها، فعال سازي دوباره كارخانه هاي نيمه تعطيل، استفاده از ظرفيت هاي عظيم كشاورزي و پايان دادن به رتبه اول بيكاري لرستان از اهداف اصلي دولت من است. وي با اشاره به اينكه پرداخت يارانه ها در دولت وي ادامه خواهد داشت، گفت: در اين بخش به صورت ناقص عمل نخواهيم كرد و يارانه ها تنها به مردم اختصاص داده نمي شود بلكه ?? درصد سهم توليدات، كشاورزي و صنعتي نيز اجرايي خواهد شد.

ولايتي با اشاره به اينكه درمان رايگان را براي كشور عملي خواهد كرد، اظهار داشت: اجراي طرح سلامت ايرانيان به عنوان يكي از طرح هاي محوري است كه بايد اجرا شود تا ميزان پرداخت مردم براي درمان را به صفر برسانيم.

ولايتي علاوه بر خرم اباد، روز گذشته به ايلام و همدان نيز رفت و ديدارهايي در اين دو شهر انجام داد.


نوشته شده در   دوشنبه 20 خرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode