ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 18 خرداد 1392     |     کد : 54932

16 شهيد و 44 مجروح در حمله تروريستي به زائران ايراني در عراق

عمليات انتحاري در استان ديالي عراق به شهادت 16 زائر ايراني و جراحت 44 تن ديگر انجاميد.

                       
عمليات انتحاري در استان ديالي عراق به شهادت 16 زائر ايراني و جراحت 44 تن ديگر انجاميد.

به گزارش پايگاه خبري سازمان حج و زيارت، عصر ديروز دو دستگاه اتوبوس حامل زائران ايراني که از مرز خسروي وارد عراق شده بودند، در منطقه «هارونيه» استان ديالي هدف حمله انتحاري قرار گرفتند. تروريست‌هاي تکفيري در اين حمله، از يک خودرو مملو از مواد منفجره استفاده کردند. طبق آمارهاي اوليه، اين عمليات تروريستي‌ جان 16 زائر ايراني را گرفت و 44 نفر ديگر از هموطنانمان را نيز زخمي کرد.

يک دستگاه از اتوبوس‌هاي هدف قرار گرفته در عمليات مذکور، به شرکت زيارتي «عبرت» استان همدان و اتوبوس ديگر نيز به شرکت «محبان

اهل بيت»(ع) کرمانشاه تعلق داشت.

کيهان شهادت اين زائران را به خانواده آنها و مردم ايران تسليت مي‌گويد.

علاوه بر استان ديالي، تروريست‌ها در موصل و بغداد هم دست به عمليات زدند؛ در موصل يک تروريست خودروي مملو از موادمنفجره خود را به يک مرکز پليس کوبيد و جان هفت پليس را گرفت و 12 تن ديگر را زخمي کرد. انفجار بمب در منطقه «نهروان» واقع در حومه بغداد هم شهادت چهارغيرنظامي و جراحت 22 تن ديگر را در پي داشت. انفجار مشابه در نقطه‌اي ديگر از اطراف بغداد هم سه شهيد و 11 مجروح به دنبال داشت.

خبر ديگر از عراق اينکه «نوري مالکي» نخست‌وزير اين کشور فردا به «اربيل» مرکز منطقه خودمختار کردستان عراق مي‌رود و با «مسعود بارزاني» رئيس اين منطقه ديدار و گفت‌وگو مي‌کند. «نيچروان بارزاني» نخست‌وزير منطقه خودمختار کردستان عراق از اين سفر استقبال کرد. وي ابراز اميدواري کرد که اين سفر به تحکيم روابط بغداد-اربيل منجر شود.







 





مخالفت جمهوريخواهان با انتصاب مشاور جديد امنيت ملي اوباما





انتخاب «سوزان رايس» به عنوان مشاور امنيت ملي اوباما با اعتراض جمهوريخواهان مواجه شد.

باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا روز چهارشنبه «سوزان رايس»، سفير سابق اين کشور در سازمان ملل را به عنوان مشاور امنيت ملي جديد خود منصوب کرد. اين انتخاب انتقادهاي گسترده جمهوريخواهان را به دنبال داشته است.

«رايس» پيش از اين گزينه مورد توجه اوباما براي پست وزارت خارجه آمريکا بود که در آن برهه زماني نيز مخالفت‌ها باعث انصراف وي از تصدي اين پست شد.

سناتور «ليندسي گراهام» از چهره‌هاي معروف جمهوريخواه يکي از اين مخالفان است که روز پنجشنبه ضمن انتقاد شديد از اين تصميم اوباما، گفت رايس صلاحيت لازم براي تصدي اين پست را ندارد.

به گزارش شبکه تلويزيوني فاکس‌نيوز، اين سناتور جمهوريخواه سوزان رايس را به دليل ارايه اطلاعات گمراه‌کننده درباره کشته شدن سفير آمريکا در ليبي مورد انتقاد قرار داد و گفت: «ارتقاي مقام وي مسئله‌اي ناراحت‌کننده و غيرقابل قبول است. رايس به عمد تلاش کرد افکار عمومي را (در مورد کشته شدن سفير) در بنغازي گمراه کند.»

وي تاکيد کرد که هنوز ابهام بسياري درباره پشت پرده حمله بنغازي وجود دارد که اوباما و تيم وي بايد به آن پاسخ دهند.

به گزارش ايرنا پنج روز پس از حادثه بنغازي در سپتامبر سال گذشته و مرگ ديپلمات‌هاي آمريکايي در ليبي، سوزان رايس نماينده دايم آمريکا در سازمان ملل در گفت‌وگويي تلويزيوني مدعي شد که هيچ اطلاعي درباره وقوع يک حمله تروريستي به کنسولگري اين کشور نداشته و آنچه در بنغازي رخ داد واکنشي خودجوش و غيرقابل کنترل به فيلم ضداسلامي بود.

جمهوريخواهان سوزان رايس را متهم به دروغ‌گويي کرده و مي‌گويند گفته‌هاي وي بخشي از تلاش گسترده کاخ سفيد براي پنهان کردن حقايق آن حمله و ناکامي دولت اوباما در حفاظت از مراکز ديپلماتيک آمريکا و جان ديپلمات‌هاي اين کشور است.

رايس 48 ساله از سال 2009 به اين طرف نماينده آمريکا در سازمان ملل بوده است.

همچنين مقام‌هاي کاخ سفيد اعلام کردند، اوباما قرار است جاي سوزان رايس در سازمان ملل را به سامانتا پاور يکي از دستياران سابق کاخ سفيد و يک نويسنده برنده جايزه پوليتزر و همچنين استاد دانشگاه هاروارد را منصوب کند.

 


نوشته شده در   شنبه 18 خرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode