ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 13 خرداد 1392     |     کد : 54731

امام فردا ميزبان عاشقان ملت‌ها به تو اقتدا کرده‌اند

فردا درحالي بيست و چهارمين سالگرد رحلت ملکوتي امام خميني(ره) را عاشقان حضرتش به سوگ مي‌نشينند که غبار کهنگي بر 14 خرداد ننشسته و انديشه و راه امام(ره) پررنگ‌تر از گذشته عيان و نمايان گشته است.


فردا درحالي بيست و چهارمين سالگرد رحلت ملکوتي امام خميني(ره) را عاشقان حضرتش به سوگ مي‌نشينند که غبار کهنگي بر 14 خرداد ننشسته و انديشه و راه امام(ره) پررنگ‌تر از گذشته عيان و نمايان گشته است.
امروز گفتمان امام راحل مرزها را درنورديده و سيطره و هژموني قدرت‌هاي استکباري را به چالش کشانده است.
دکترين اصلي امام خميني که در پهنه انقلاب اسلامي به صحنه سياست و حاکميت آمد و ملت ايران آن را در شعار «نه شرقي، نه غربي؛ جمهوري اسلامي» سر دادند اکنون با استقبال ملت‌هاي آزاديخواه و مسلمان روبرو شده است.
در سال‌هاي اخير و با نضج گرفتن نهضت بيداري اسلامي، بارها و به کرات جوانان و انقلابيون شعار؛‌ «لاشرقيه، لاغربيه، اسلاميه اسلاميه» را در خيابان‌ها و ميدان‌هاي بزرگ منطقه سر دادند تا قدرت‌طلبان و زياده‌خواهان بفهمند که معادلات سياسي بهم خورده و اکنون ملت‌ها به گفتمان امام‌(ره) که ترجمان اسلام ناب است اقتدا کرده‌اند.
براي همين است که با تحولات منطقه در بستر بيداري اسلامي رسانه‌هاي جبهه غربي و عبري از وقوع انقلاب اسلامي ديگري خبر مي‌دهند.
اقتداي‌ ملت‌هاي مسلمان به مشي استکبارستيزي امام راحل است که روزنامه صهيونيستي هاآرتص مي‌نويسد ملت‌ها و مردم منطقه اقبالي به اسلام داراي رنگ و بوي آمريکايي ندارند و بلافاصله مي‌افزايد؛ اسلامي که اکنون ملت‌ها فرياد مي‌زنند خطري واقعي براي موجوديت اسرائيل به شمار مي‌آيد.
اقتداي ملت‌‌هاي عدالت‌طلب و آزاديخواه به گفتمان نه شرقي، نه غربي است که هنري کيسينجر وزير خارجه پيشين آمريکا اذعان مي‌کند مردم خاورميانه خواستار دموکراسي به شيوه غربي نيستند.
امروز ملت‌ها به اين باور رسيده‌اند که مسير عزت و تعالي آنها در گرو اعتماد به نفس ملي است و بايد خودشان را از گرداب تفکرات سرمايه‌داري برهانند.
از سوي ديگر تفکر امام خميني امروز در صحنه تحولات سياسي و اجتماعي بيش از پيش اوج گرفته است و ملت‌هاي مسلمان با درک حرکت به سوي امت اسلامي بر نفي الگوهاي آمريکايي و غربي اعتماد و باور دارند.
ملت‌هاي مسلمان راه خود را به درستي انتخاب کرده‌اند و مي‌دانند که امت اسلامي در شرايط کنوني بيش از هر زماني بايد بر مشي و مرام مبارزاتي امام خميني(ره) براي مقابله با طرح‌ها و دسيسه‌هاي استعماري غرب که درصدد فتنه‌انگيزي ميان ملت‌ها هستند، تاسي کنند.
راز اقتداي ملت‌هاي مسلمان را بايد از زبان آنها و ديگراني شنيد که به او عشق مي‌ورزند و هر چند نمونه‌ها بسيار است اما اشاره به چند نمونه اخير خالي از لطف نيست.
شيخ عزيزالله نجفي عضو شوراي ولايتي هرات در اين باره طي گفت و گويي خاطرنشان مي‌کند:‌ «امام خميني شخصيت جهاني داشت و همه مسلمانان به خصوص ملت مسلمان افغانستان تا قيام قيامت به وي عشق مي‌ورزند چون امام جامعه اسلامي را از دست دشمنان اسلام نجات داد و او الگوي ماست.»
مولانا مفتي محمد مکرم احمد از علماي سرشناس هند نيز تصريح مي‌کند شخصيت امام خميني(ره) نماد اتحاد بين مسلمانان است.
ديمتري ژوکوف نويسنده روسي هم اينچنين اقتداي ملت‌ها را به امام (ره) تشريح مي‌کند؛ «با مقايسه زندگي امام خميني(ره) با سران کشورهاي جهان به ويژه کشورهاي عربي به اين نتيجه مي‌رسيم که امام منادي حق و عدالت بود و امروز به همين دليل ميليون‌ها نفر رهرو مسير او و آيت‌الله خامنه‌اي رهبر ايران هستند.
رئيس بنياد اهل بيت ترکيه نيز بر نقش تاريخي امام خميني اشاره و در آستانه بيست و چهارمين سالگرد ارتحال بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي ايران تأکيد مي‌کند؛ امروز منش، ايده و تفکر امام راحل سراسر جهان را دربرگرفته است و منويات الهام‌بخش او تأثير بزرگي براي نجات مسلمانان جهان از سيطره استکبار داشته است. فرماني آلتون اضافه مي‌کند؛ امام خميني با نقش تاريخي خويش در معرفي مکتب اهل بيت(ع) به جهانيان، ملت‌ها را بيدار کردند و امروز شاهد بيداري اسلامي هستيم.
عاشقان روح الله در راه حرم مطهر
در همين حال از ابتداي هفته جاري، جنب و جوش براي برگزاري هر چه باشکوه تر مراسم بزرگداشت امام خميني(ره) بيشتر شده و کاروان هاي مختلف از اقصا نقاط کشور در تدارک عزيمت به حرم مطهر امام راحل هستند. گزارش ها حاکي است که برخي گروه ها و کاروان ها نيز با پاي پياده در مسير رسيدن به حرم مطهر بوده و طي امروز و فردا خود را به تهران مي رسانند.
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با صدور اطلاعيه‌اي از ملت ايران دعوت کرد تا ضمن حضور پرشور، گسترده و معنوي در مراسم بيست و چهارمين سالگرد ارتحال حضرت امام خميني (ره) و ويژه مراسم پنجاهمين سالگرد قيام يوم‌الله پانزدهم خرداد، با امام شهدا و شهيدان تجديد ميثاق و با مقام ولايت تجديد عهد کنند.
در اين اطلاعيه آمده است؛‌ حضرت امام خميني (ره) حقيقتي هميشه جاودان و خاموش‌نشدني است که با هدايت‌هاي داهيانه خود در نهضت الهي‌اش پايه‌گذار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و معمار کبير انقلاب اسلامي شد به طوري که به فرموده مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) « اين انقلاب بي نام خميني (ره) در هيچ‌کجاي جهان شناخته شده نيست»به درستي که خميني روح خدا بود در کالبد زمان و روح خدا هميشه در دفتر خاطرات افتخارات ايران اسلامي و در قلوب و حافظه ملت بزرگ جاودانه است.
اين شورا در ادامه اطلاعيه خود آورده است؛‌ امسال در آستانه خلق حماسه سياسي و پيش از برگزاري يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و چهارمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا، ايران اسلامي مهياي برگزاري آزموني بزرگ در خلق حماسه حضور و ميثاق ملي با آرمان‌هاي والاي انقلاب اسلامي و امام راحل در کنار مرقد مطهر آن حضرت (صحن حاج آقا مصطفي خميني) در روز سه‌شنبه چهاردهم خرداد و بهره‌مندي از بيانات ارزشمند و راهگشاي رهبر حکيم و فرزانه انقلاب اسلامي، حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي (مدظله‌العالي) مي‌شود، تا بار ديگر ضمن تکريم از مقام شامخ و رفيع آن روح بلند دوران با آرمان‌هاي سترگ و انديشه‌هاي تابناک ايشان پيوندي دوباره زنند.
بيداري جهاني مرهون آموزه هاي امام
ستاد کل نيروهاي مسلح نيز در بيانيه‌اي با گراميداشت 14 خرداد سالروز ارتحال ملکوتي رهبر کبير انقلاب اسلامي و فرارسيدن پنجاهمين سالگرد طليعه نهضت اسلامي ملت ايران در 15 خردادماه سال 1342، حيات و پويايي راه امام خميني(ره) و فتح تدريجي سنگرهاي کليدي جهان توسط جبهه اسلام و مستضعفين را حقيقت انکارناپذير تاريخ معاصر دانست.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: در طليعه پنجاهمين سالروز شکل‌گيري انقلاب اسلامي توسط امام خميني(ره) و گذشت 24 سال از هجران غم‌بار آن حضرت، با قاطعيت مي‌توان گفت، گفتمان انقلاب اسلامي و ولايت فقيه در فراسوي جغرافياي ايران هم اينک به حقيقتي جاري در جوامع و ملل ديگر به ويژه جهان اسلام تبديل و شگفت‌انگيزترين تحولات و رخدادها را وراي تصور سردمداران نظام سلطه و استکبار رقم زده است.
اين بيانيه همچنين مي‌افزايد: تداوم رو به گسترش بيداري اسلامي، استحکام رو‌زافزون بسترهاي نهضت ضدسرمايه‌داري، تزلزل و فروپاشي حکومت‌‌هاي طاغوتي و ديکتاتور‌هاي تحت سلطه استکبار، توليد اراده مقاومت و ايستادگي برابر مستکبران و ظهور قدرت جهان اسلام در صحنه معادلات جهاني به عنوان واقعيت مسلم و آرمان تحقق يافته در عصر حاضر، مرهون آموزه‌‌هاي راهبردي و ماندگار حضرت روح‌الله(ره) و سپس مجاهدت و رهبري حکيمانه خلف صالح ايشان مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) است.
اين بيانيه با تاکيد بر اينکه نگاه عميق به تحولات آغازين هزاره سوم نشان مي‌دهد سکه رايج امروز جوامع آزاده و حق‌طلب، قرآن و انقلاب اسلامي شده است و سکه نيرنگ و فريب آمريکا و غرب مدت‌هاست کارايي و اعتبار خود را از دست داده است، اعلام مي‌کند: اين همان نقطه حيرت و وحشت استکبار جهاني است که اتاق‌هاي فکر خود را وادار کرده است با طراحي سناريوهاي شيطاني متعدد، ملت ايران را عامل اصلي برهم خوردن معادلات و محاسبات بلوک سلطه و رقم خوردن تحولات و تغييرات بنيادين جهاني در مسيري خلاف اهداف و منافع سلطه گران معرفي و آماج کينه و انتقام‌جويي خود قرار دهند تا به خيال باطل از اضمحلال و نابودي نجات يابند.
اين بيانيه با حساس توصيف کردن شرايط کنوني کشور و معرفي وصيت‌نامه امام راحل(ره) به مثابه سند راهبردي و آرماني امروز و فرداي انقلاب، وحدت و اراده ملي حول محور ولايت‌ فقيه و مقام معظم رهبري براي تداوم انقلاب و دستيابي به آرمان‌هاي سترگ نظام را مهمترين پيام وصيت نامه سياسي الهي و رهنمودهاي جاودانه خميني عزيز(ره) قلمداد و تاکيد کرده است: تا هنگامي که پيوند وثيق بين امام و امت و رهبري معظم انقلاب مستحکم است هيچ خللي در روند حرکت آرماني و رو به جلوي انقلاب اسلامي و ملت بصير، بيدار و ولايت‌مدار ايران وارد نخواهد شد.
تجديد بيعت دانشگاهيان با آرمان هاي امام
در همين حال جمعي از دانشجويان و دانشگاهيان صبح ديروز با حضور در حرم مطهر امام خميني(ره)، ياد بنيانگذار انقلاب اسلامي را گرامي داشتند و با آرمان‌هاي انقلاب اسلامي تجديد ميثاق کردند.
در اين مراسم که به دعوت نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها برگزار شده بود، نمايندگاني از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و جمعي از اعضاي وزارت علوم، جهاد‌دانشگاهي و دانشگاه‌هاي سراسر کشور به همراه تعدادي از دانشجويان حضور داشتند.
در اين مراسم، دانشجويان و دانشگاهيان پس از پخش سرود ملي با نثار گل، به بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران اداي احترام کردند.
مراسم تجديد ميثاق دانشگاهيان و دانشجويان سراسر کشور با آرمان‌هاي امام راحل و مقام معظم رهبري، با قرائت بيانيه‌اي پايان يافت.
در بخشي از اين بيانيه آمده است؛ »ما رسالت و پاسداري محيط‌هاي علمي کشور را بر خود واجب مي‌دانيم.
بيداري و خيزش اسلامي ملت‌هاي مسلمان جهان نقطه‌ عطف و نابودي استکبار جهاني دانسته و در حمايت از مردم مظلوم بحرين و ملت مسلمان سوريه آمادگي داريم.
ما بر اين اعتقاد هستيم تا اصول قطعي به اهداف آرمان‌هاي انقلاب بايد قله‌هاي بسياري را فتح کنيم که جز با مقاومت در برابر دشمنان تحقق نمي‌يابد. »


نوشته شده در   دوشنبه 13 خرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode